Acasa | Arhiva | Contact

Vineri, 23 Februarie 2007

Telegraf Online Constanta
revino la editia curenta
SUMARUL ZILEI
TOP 5
(23 Februarie 2007)
S-au jucat cu viețile lor
(12016 accesari)
Interlopii acuză lipsa de implicare a anchetatorilor în cazul reglărilor de conturi!?
(9159 accesari)
Primăria Tuzla, în război cu Stațiunea de Cercetare Pomicolă Constanța
(2452 accesari)
Ana Maria Ferenț se împarte între... carieră și facultate
(2373 accesari)
Talie subțire, risc scăzut de cancer uterin
(2349 accesari)
ARHIVA
Alegeti o editie
Top 500 articole
INFORMATII UTILE
RECLAME
Icar Tours
 
Inapoi la Social

Vineri, 23 Februarie 2007

Anul trecut

Unul din cinci muncitori din porturile românești e angajat la negru

()

Unul din cinci muncitori din porturile românești e angajat la negru Președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța, Petre Costel: „După aprobarea acestui ordin, lucrurile începuseră să meargă mai bine. Problema este că în forma actuală a ordinului și operatorii din porturile maritime au scăpat de obligația numărului minim de salariați.”

Sindicatele portuare și-au pierdut speranța că flagelul muncii la negru va mai putea fi îndepărtat vreodată, mai ales după anularea unuia dintre articolele cheie ale Ordinului 1303/2006, privind autorizarea agenților economici care-și desfășoară activitatea în porturile maritime. Președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare (FNSP) filiala Constanța, Petre Costel, a spus că forma finală a ordinului a fost elaborată după opt luni de negocieri între toți factorii implicați, cu scopul de a elimina munca la negru din porturi, fenomen care produce pierderi imense operatorilor cinstiți, dar și muncitorilor. „Pentru a stopa fenomenul muncii la negru, am decis, de comun acord, să stabilim noi criterii de autorizare a agenților economici, iar unul dintre ele este numărul minim de salariați. În porturi, activitatea se desfășoară în flux continuu, astfel că este nevoie de minimum trei schimburi. Dacă ținem cont că pentru a descărca sau încărca o navă este nevoie de aprox. 13-14 persoane, rezultă că numărul de 30 de angajați nu este fantezist”, a explicat Petre Costel. El a adăugat că deși Ministerul Transporturilor a anulat din acest ordin, alineatul „d” din articolul 5, care stipula că agenții economici trebuie să facă dovada a cel puțin 30 de muncitori angajați cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, federația nu a fost înștiințată.

Imediat după publicare, Ordinul 1303/2006 a fost contestat de către reprezentanții Asociației Armatorilor Fluviali care au susținut în instanță că „un operator din porturile fluviale nu are nevoie de 30 de angajați, pentru că volumul de muncă este redus”. Astfel, după cîteva luni de judecată, li s-a îndeplinit dorința și prevederea a fost anulată. „Decizia ministerului este binevenită, deoarece încălca mai multe legi în vigoare, printre care normativul de înființare a întreprinderilor mici și mijlocii. În acest sens, și Asociația Întreprinderilor Mici și Mijlocii a făcut o intervenție la Ministerul Transporturilor, prin care a cerut, în mod imperativ, anularea acestui articol”, a declarat directorul general al Autorității Navale Române (ANR), Paul Brînză. El a adăugat că autoritatea va solicita tuturor societăților care trebuie să fie autorizate de către ANR să se conformeze prevederilor normativului. „După ce va trece termenul legal, vom demara controale și dacă va fi nevoie vom interveni și vom suspenda sau anula autorizația agenților respectivi”, a precizat directorul ANR.

Semne bune

<
PUBLICITATE
p>

Reprezentanții sindicatelor portuare au fost descumpăniți de decizia ministerului deoarece, prin anularea acestei prevederi, nu numai că s-a făcut dreptate fluvialilor și IMM-urilor, dar va crește iar numărul celor care muncesc fără forme legale în porturile românești. „După aprobarea acestui ordin, lucrurile începuseră să meargă mai bine. Problema este că în forma actuală a ordinului și operatorii din porturile maritime au scăpat de obligația numărului minim de salariați”, a spus Costel. El a recunoscut că unele dintre firmele care fuseseră depistate, în anii trecuți, folosind muncă la negru, au angajat oameni specializați sau i-au calificat pe cei pe care îi aveau, la Fundația Școala Portuară, instituția care oferă diplome autorizate pentru meserii specifice, precum cele de docheri sau mecanizatori. Sindicaliștii apreciază că, acum, în lipsa obligativității la minimum 30 de angajați, patronii vor angaja un personal minim, iar cînd vor avea comenzi mai mari, vor folosi tot muncitori fără forme legale. Din statisticile întocmite anul trecut de FNSP, numai în Portul Constanța, existau 6.000 de angajați ai operatorilor. Acest lucru înseamnă că cel puțin unul din cinci angajați munceau fără forme legale.

Calificativ actual Rating: 5.00Rating: 5.00Rating: 5.00Rating: 5.00Rating: 5.00
Numar de voturi 1
Acordati un calificativ acestui articol
Spune parerea ta in legatura cu acest articol
Titlu
Nume
Mesaj
 
 
 

Știri de ultimă oră

INTREBAREA ZILEI
Credeți că România are prea puțini studenți?
BULETIN DE STIRI
Vreau sa ma abonez la buletinul de stiri zilnic via e-mail
CURS VALUTAR BNR
1 USD = 3,2461 RON
1 EURO = 4,4179 RON
convertor valutar
RECLAME
Telegraf - Imobiliare
Toate informatiile, date, text, fotografii, grafice, materiale video, mesaje sau alte materiale, indiferent daca au fost afisate in mod public sau transmise individual, privat, revin in resposabiltatea unica a persoanei care a fost sursa unor astfel de materiale. Aceasta inseamna ca dumneavoastra (si nu ziarul Telegraf sau administratorii site-ului) sunteti in intregime responsabili pentru toate materialele pe care le incarcati sau le puneti la dispozitie in mod public in cadrul site-ului.
© 2006 Copyright S.C. Telegraf Advertising S.R.L. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii de utilizare
Pagina a fost generata in 0.0969 secunde
Powered by