Acasa | Arhiva | Contact

Marti, 24 Septembrie 2013

Telegraf Online Constanta
revino la editia curenta
SUMARUL ZILEI
TOP 5
(24 Septembrie 2013)
Detalii halucinante ale afacerii “Șpaga de la Ovidius”
(5134 accesari)
Universitarii de la UMC încalcă prezumția de nevinovăție
(2266 accesari)
Închiderea Podului de la Agigea, pripită
(2131 accesari)
Un polițist de la Rutieră - corupt, colegul lui - nevinovat
(1692 accesari)
Militar constănțean, ucis în Afganistan
(1477 accesari)
ARHIVA
Alegeti o editie
Top 500 articole
INFORMATII UTILE
RECLAME
Icar Tours
 

Marti, 24 Septembrie 2013

Cheltuieli enorme pentru autorități Pierderi de necalculat pentru economie

Închiderea Podului de la Agigea, pripită

Alina CRISTEA (alina.cristea@telegrafonline.ro)

Închiderea Podului de la Agigea, pripită Prefectul Constanței, Eugen Bola: „Autoritățile locale, Prefectura și CJC au fost puse în fața faptului împlinit. Este adevărat că am fost anunțați inuman de târziu, dar trebuie să ne mișcăm foarte repede. Numai împreună însă putem rezolva situația”.

ÎNCHIDEREA PODULUI... ABSOLUT NECESARĂ Ieri a avut loc, la inițiativa prefectului Constanței, Eugen Bola, o întâlnire cu reprezentanții CNADNR, DRDP, IPJ, ai Poliției Rutiere, dar și cei ai administrației locale, pentru a dezbate problemele ridicate de închiderea Podului Agigea. „Autoritățile locale, Instituția Prefectului și Consiliul Județean Constanța au fost puse în fața faptului împlinit. Eu am fost anunțat de Serviciul de Poliție Rutieră joi, pentru a confirma două rute ocolitoare. Habar nu aveam despre ce este vorba. Am început să dau telefoane, am vorbit cu directorul general al CNADNR, care mi-a confirmat, și ne-am întâlnit cu toții luni (ieri - n.r.), într-o ședință cu toți factorii responsabili... Există o decizie a forului tehnic al reprezentanților Iptana, care au spus că este absolut necesar să întrerupem circulația pe pod de la 1 octombrie. Mâine (astăzi - n.r.), la ora 14.00, ne vom întâlni cu toți factorii implicați, primarii, reprezentanții transportatorilor, personalului ambulanțier, oamenilor de afaceri, ISJ, Poliției etc., pentru a încerca să găsim soluții. Dacă, însă, instituțiile statului vor continua să doarmă în șoșoni, oamenii vor avea de suferit. Este adevărat că am fost anunțați inuman de târziu, dar trebuie să ne mișcăm foarte repede. Numai împreună, însă, putem rezolva situația”, a declarat prefectul. El a adăugat că autoritățile încearcă găsirea unor rute ocolitoare cât mai scurte atât pentru cei care se deplasează cu autovehiculele, cât și pentru traficul de marfă, iar acestea vor fi anunțate în zilele următoare.

Prezent la întâlnire, consilierul directorului general al CNADNR, Cristian Andrei, a explicat: „Hobanele au o durată de viață de 30 de ani, care s-a împlinit anul trecut. Ceea ce facem noi acum este o operațiune tehnologică de schimbare a vechilor hobane cu unele noi. Din păcate, ca să fie schimbate aceste hobane care sunt ancorate la o înălțime de 70 de metri, sunt necesare manevre speciale pentru tăierea celor vechi și înlocuirea lor cu altele noi, fapt care poate pune în pericol traficul, deci este stringentă închiderea circulației. E vorba despre cele patru hobane care sunt la mijlocul podului, iar proiecția lor orizontală față de stâlp este chiar deasupra părții carosabile“, a afirmat Andrei.

REACȚII Una dintre cele mai virulente reacții la această veste îi aparține primarului din Agigea, Cristian Cîrjaliu, care declară, pe bună dreptate, că localitatea sa, formată din două sate, Agigea și Lazu, este complet distrusă din toate punctele de vedere și că un ocol de 120 de kilometri până la Movilița, pentru a ridica gunoiul din Lazu, este absolut aberant. „Mie mi se pare o măsură restrictivă și abuzivă, care restricționează dreptul cetățenilor la libera circulație. Suntem profund afectați. Se vor face ocoluri de 120 de kilometri zilnic. Mașinile Poliției, pentru a merge la o intervenție, au de făcut același ocol. Mașinile de utilități publice, de asemenea. Copiii învață în grădinița din Lazu. Cum să-i transport? Pe pod, pe jos, în plină iarnă, un kilometru? Este inadmisibil!”.

SOLUȚII Deși pare fără ieșire, situația ar putea avea câteva soluții. Una dintre ele vine chiar de la prefectul Constanței. „Cei care vin cu autobuzul se dau jos la pod, îl traversează pe jos, apoi se urcă în alt autobuz. Am luat legătura cu CFR, mâine (astăzi - n.r.) ne întâlnim și cu reprezentanții CFR, se mărește capacitatea navetelor, sunt șase pe zi și se mai introduc câteva, în funcție de necesități. Vom vedea mâine (astăzi - n.r.)”.

O altă posibilă soluție vine de la șeful RAJDP, Adrian Gâmbuțeanu. „Una dintre propuneri ar putea fi drumul de trafic greu și foarte greu care a fost folosit la Canal și care se află la ACN. Însă drumul are nevoie de ajustări. Am propus un protocol între CJC, MT, Prefectură și Poliție, prin care să vedem exact care sunt responsabilitățile fiecăruia. Sperăm ca săptămâna aceasta să reușim să rezolvăm problema și să nu dea toată lumea vina pe RAJDP că nu poate prelua traficul de pe A2 pe un DJ cu trei metri pe sens. Problema nu este de acum, ci are mai bine de trei ani vechime”, a declarat șeful RAJDP. O altă posibilă soluție vine de la șeful CCINA, Mihai Daraban: „Soluție: amânarea închiderii podului, vreo patru luni, până se dă în folosință celălalt, de mai sus. Ceaușescu a făcut Podul de la Agigea în opt-nouă luni, iar noi nu reușim să-l reparăm în cinci ani”. Reprezentanții CCINA Constanța și-au exprimat deja, într-o scrisoare publică, dezacordul privind închiderea traficului pe Podul Agigea. Scrisoarea CCINA Constanța poate fi citită, integral, în ediția online a cotidianului nostru, www.telegrafonline.ro.

Într-un comunicat al CNADNR din octombrie 2010, se preciza că firma Bilfinger Berger Baugesellschaft a câștigat licitația pentru reabilitarea Podului de la Agigea, iar valoarea contractului este de 3,8 milioane de euro, fără TVA. Podul de la Agigea are o lungime de 266 de metri și o lățime de 20,90 metri.

Scrisoare deschisă a CCINA privind închiderea traficului pe Podul de la Agigea de pe DN 39

Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, legal reprezentată prin președinte - Mihai Daraban, în calitate de reprezentant al comunității de afaceri din județul Constanța, în exercitarea rolului principal conferit prin Legea nr. 335/2007, de a susține interesele agenților economici în raport cu autoritățile locale și centrale, formulează prezentul punct de vedere oficial privind închiderea traficului pe Podul de la Agigea de pe DN39, măsură ce se dorește a fi instituită începând din 1 octombrie 2013. „Astfel, facem apel atât către Instituția Prefectului Constanța și către toate autoritățile locale, cât și către reprezentanții CNADNR, solicitând acestora să ia toate măsurile necesare în vederea diminuării consecințelor negative, în anumite situații chiar catastrofale, pe care le implică o astfel de decizie. În acest sens, solicităm ca, înainte de a fi luată această decizie radicală, să fie analizate și următoarele aspecte:

* Economia județului va fi puternic afectată, prin pierderile înregistrate de

agenții economici care nu vor mai putea efectua trasporturi în condiții optime pe

această rută decât cu costuri suplimentare, generate de folosirea de rute

ocolitoare, ce s-ar reflecta în costurile de comercializare a produselor și

întârzieri în livrare.

* Cel mai mare terminal de containere din Portul Constanța va fi afectat în

ceea ce privește transportul rutier de containere dinspre și către acesta, fiind

astfel în contradicție cu strategia de transport intermodal din România 2020

aprobată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

* Rutele ocolitoare nu vor putea asigura fluiditatea traficului în aceeași

măsură, întrucât sunt drumuri județene, ce tranzitează o serie de sate și comune. La stabilirea acestor rute ocolitoare nu s-a luat în considerare că acest lucru

presupune efectuarea a unui număr de cca. 150 km dus-întors la un singur drum, ceea ce implică cheltuieli excesive în sarcina cetățenilor și agenților economici.

* O astfel de măsură va afecta în mod direct atât locuitorii din jud.

Constanța care fac naveta către celelalte localități situate la sud de Canalul

Dunăre - Marea Neagră, cât și pe cei care fac naveta către Constanța, inclusiv pe elevii și studenții care frecventează școlile, liceele și universitățile din

Constanța.

* Operatorii de transport, care au licențe de traseu și sunt abilitați să

efectueze transport public local de persoane prin curse regulate sau curse regulate speciale cu autobuze pe un anumit traseu, conform programului de transport, vor fi nevoiți să obțină alte licențe de traseu, fapt care se va reflecta în creșterea tarifelor percepute.

* Este aberantă o astfel de măsură în contextul în care urmează ca în scurt

timp să se dea în folosință cel de-al doilea pod de la Agigea, astfel că decizia

închiderii podului de pe DN39 poate fi amânată.

* Nu în ultimul rând, trebuie ținut seama și de condițiile meteorologice ce

vor urma, ceea ce va îngreuna efectuarea lucrărilor sau va duce la sistarea

lucrărilor pe timpul iernii și amânarea datei de redeschidere a podului, astfel că o

decizie înțeleaptă ar fi fost începerea acestor lucrări după trecerea iernii.

În considerarea tuturor argumentelor expuse în cele ce preced și având în vedere că rutele ocolitoare propuse nu constituie o soluție sustenabilă, propunem să fie analizate următoarele măsuri ce pot fi adoptate, după cum urmează:

1. Amânarea deciziei de închidere a Podului de la Agigea, începând cu 01.10.2013, până la darea în folosință a celui de-al doilea pod de la Agigea, având în vedere faptul că acesta va prelua traficul greu spre Port și urmează a fi dat în folosință într-un viitor apropiat.

2. În eventualitatea nedorită în care podul se va închide, din motive tehnice, se impune adoptarea tuturor măsurilor necesare pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare și reamenajare, așa cum au fost efectuate și până în prezent, fără închiderea circulației pe pod, respectiv cu menținerea măsurii de restricționare a circulației pe un singur sens.

3. De asemenea, măsura restricționării ar putea fi aplicată cu respectarea unui interval orar, măsură ce se practică în toate țările dezvoltate, prin asigurarea

unui trafic parțial între anumite ore și efectuarea lucrărilor pe timpul nopții.

4. O altă măsură ar putea viza restricționarea traficului doar în ceea ce privește mașinile de mare tonaj, însă, și în cazul acestora, restricționarea ar trebui aplicată doar pentru anumite intervale orare.

5. Pentru finalizarea cât mai rapidă a lucrărilor, dat fiind faptul că în curând

condițiile meteorologice vor îngreuna lucrările de reabilitare, considerăm că se

impune ca lucrările să se desfășoare în flux continuu, prin asigurarea mai multor

schimburi, astfel cum s-a procedat și în perioada 1981-1982, atunci când a fost

construit podul, prin asigurarea de ture permanente pe timpul nopții.

Suntem convinși de faptul că atât Domnia Voastră, cât și autoritățile locale

implicate în adoptarea acestei decizii vor analiza obiectiv aceste propuneri și

măsuri și vor adopta o măsură ce nu va afecta, sau va afecta într-o măsură cât mai mică, mediul de


PUBLICITATE
afaceri și interesul public din jud. Constanța.

În condițiile date, șoferii sunt nevoiți să parcurgă următoarele variante: pentru relația București - Port Constanța Sud - Agigea - Negru Vodă - Mangalia și retur, traseul de ocolire va fi A2 (București - Constanța - Nod rutier Medgidia) - DJ 381 (nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) și retur. Pentru relația Hârșova (DN 2A) - Tulcea (DN 22) - Pod Constanța Sud - Agigea - Negru Vodă - Mangalia și retur, traseul de ocolire va fi A4 (nod rutier Ovidiu - nod rutier A4 cu A2) - A2 (nod rutier A4 cu A2 - nod rutier Medgidia) - DJ 381 (nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) și retur”.

Comentarii in legatura cu acest articol
  1. Mangalia
    de la Radu Primaru (07:02:56 24 Septembrie 2013)

    Sa se implice si primarul sustinut de PSD, Radu Cristian de la Mangalia! Sunt foarte multi mangalioti care fac naveta la C-ta si invers. Avem multu navetisti la DMHI care vor avea de suferit. Felicitari primarului din Agigea, a dat divada ce caracter! Cacatul ala ma pune pe mine sa merg iarna un kilometru pe jos cocotzat pe pod... mare tampit! Cum sa faci naveta cu trenul de la Mangalia la C-ta, astia nu stiu ca e o singura linie si la orele de varf se circula in ambele sensuri? Cum sa circuli pe o linie in ambele sensuri ca sa nu mai zic ca trenul face o saptamana de la gara mangalia (la care cum ajungi?) pana la gara C-ta de la care tre sa pleci mai departe.... Sa faca un pod de pontoane mai mari pt circulatie si dupa sa il inchida, darame sau ce i-or face. Ceausescu facea un pod in 9 luni si hanticapatii astia de la PSD nu-s in stare sa in vopseasca! Vezi si cazul podului peste ghiol de la Mangalia spre 2Mai, a fost gata in 9 luni cu tot cu proiect si strada.

  2. Auzi la ala
    de la vrajeli (08:41:39 24 Septembrie 2013)

    Ca este gata in 3-4 luni celalalt pod. Pai timpul de maturizare a betonului este de 28 zile, ori acolo mai au de turnat betoane. De ce nu l-au facut pana acum? Iar olandezii lui peste - probabil o firma cu 3-4 "specialisti" cu laptop si diplomat iar restul angajati locali cu ziua - s-au apucat si au asfaltat jumatate de pod incarcand inegal podul, dupa care, minune - au vazut ca trebuie inlocuite cablurile.

  3. PROTEST
    de la EU (09:08:26 24 Septembrie 2013)

    Trebuie sa ne facem si noi auziti !!!

  4. ptr.3
    de la informator (09:10:28 24 Septembrie 2013)

    Nu ca ar conta sau ar fi mare diferenta dar prefectul e de la PNL

  5. alternativa
    de la navetist (09:21:58 24 Septembrie 2013)

    sa lucreze permanent la podul celalalt, sa-l dea gata in 3-4 luni.... intretimp sa restrictioneze circulatia pe cel de la Agigea. Sa lucreze cu pauze intre 7-8.30, apoi 16-17.30, cand se intoarce lumea de la serviciu, scoli... e INUMAN sa ai doar variantele acelea atat de costisitoare (ocolitoare)!

  6. incompetenta
    de la herta (09:31:46 24 Septembrie 2013)

    exista o persoana vinovata de acesta situatie,numele ei este incompetenta.Ea ocupa posturi la prefectura la minister,la guvern.Comparatia cu vremurile in care s-a construit podul este imposibila.Atunci s-a construit canalul si nu s-a oprit circulatia nici o zi.Atunci pe constructori i-a dus capul sa nu sape pana au terminat podul .Acum nu-i duce capul sa nu continue lucrarile pana termina celalalt pod.Dar bucurati-va dupa ce trecedezastrul care va urma inchiderii podului ...vom avea doua.

  7. PROTEST
    de la PROTEST (09:52:42 24 Septembrie 2013)

    O sa ne facem auziti pe 1 Octombrie ! O sa blocam circulatia pe drumurile ocolitoare daca nu rezolva problema nimeni. Ne cred prea prosti dar o sa vada luna viitoare ca nu este asa!

  8. PROTEST
    de la PROTEST (09:58:30 24 Septembrie 2013)

    O sa ne facem auziti pe 1 Octombrie ! O sa blocam circulatia pe drumurile ocolitoare daca nu rezolva problema nimeni. Ne cred prea prosti dar o sa vada luna viitoare ca nu este asa!

  9. vai de doreii romani nu cei care muncesc ci cei care stau pe marginea santului si dau indicatii
    de la eeeeee (10:30:17 24 Septembrie 2013)

    da astia noaptea sunt prea chiori ca sa lucreze si sa lase podul deschis circulatiei ziua? nu mai fac comparatie cu tarile civilizate ca mai civilizata e india decat noi dar asa ca fapt divers.

  10. pt 10
    de la sudul nu inseamna doar mangalia (20:40:30 24 Septembrie 2013)

    Se vede ca cel care a postat comentariul nr 10 nu stie ca sudul judetului Constanta nu inseamna doar Mangalia si statiunile. Afla ca exista o multime de alte localitati afectate de inchiderea podului, localitati in care faimosul CFR nu are 'acoperie'. Si da, oamenii fac naveta in si din TOT judetul! In mod normal un drum pe care il parcurg eu zilnic are 45 km. De ce sa parcurg 105 km dus si inca 105 km intors si la pret dublul? Pentru ca au domnii de la CNADNR de pus mana pe o felie draguta de cascaval, probabil... asta ramane de vazut. Propun sa protestam, eventual sa blocam rutele ocolitoare pe 1 octombrie, cum spunea cineva mai sus.

Du-te la pagina 1 2
Calificativ actual Rating: 2.00Rating: 2.00Rating: 2.00Rating: 2.00Rating: 2.00
Numar de voturi 3
Acordati un calificativ acestui articol
Spune parerea ta in legatura cu acest articol
Titlu
Nume
Mesaj
 
 
 

Știri de ultimă oră

INTREBAREA ZILEI
Vă temeți de Ebola?
BULETIN DE STIRI
Vreau sa ma abonez la buletinul de stiri zilnic via e-mail
CURS VALUTAR BNR
1 USD = 3,3126 RON
1 EURO = 4,4684 RON
convertor valutar
RECLAME
Telegraf - Imobiliare
Toate informatiile, date, text, fotografii, grafice, materiale video, mesaje sau alte materiale, indiferent daca au fost afisate in mod public sau transmise individual, privat, revin in resposabiltatea unica a persoanei care a fost sursa unor astfel de materiale. Aceasta inseamna ca dumneavoastra (si nu ziarul Telegraf sau administratorii site-ului) sunteti in intregime responsabili pentru toate materialele pe care le incarcati sau le puneti la dispozitie in mod public in cadrul site-ului.
© 2006 Copyright S.C. Telegraf Advertising S.R.L. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii de utilizare
Pagina a fost generata in 0.1276 secunde
Powered by
Inchide
Cardinal Motors