Bucureștenii, ajutați să își ia biciclete. Noi nici de cele gratuite nu avem parte

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Le-am luat-o înainte... și am rămas în urmă

Bucureștenii, ajutați să își ia biciclete. Noi nici de cele gratuite nu avem parte

Administrație 03 Iulie 2017 / 17:43 2032 accesări

O dată am fost și noi înaintea Capitalei și tot am rămas în urmă. Când Constanța punea bazele unui proiect transfrontalier de bike-sharing, care le dădea posibilitatea locuitorilor și turiștilor să împrumute gratuit o bicicletă, Bucureștiul nici nu avea așa ceva în plan. Cu toate acestea, ne-am autofaultat cu talent și de această dată. Capitala deja a aprobat un proiect prin care sprijină 5.000 de locuitori să își achiziționeze un mijloc de transport nepoluant, în timp ce stațiile noastre pentru biciclete au ajuns să ruginească și să fie „pânze” pentru artiștii de ocazie.

Degeaba le-o luăm altora înainte, dacă ne poticnim pe termen nelimitat. Dacă nu aveam suficiente dovezi care să ne confirme acest lucru, de la sfârșitul săptămânii trecute avem unul în plus. Mai exact, vinerea trecută, Consiliul General București a aprobat o hotărâre potrivit căreia 5.000 de locuitori ai Capitalei vor beneficia de vouchere în valoare de 500 de lei pentru achiziționarea de biciclete, trotinete și dispozitive de tip Segway sau Ninebot. Voucherele vor fi acordate de Primăria București persoanelor de peste 18 ani, în baza unui regulament ce urmează să fie elaborat în cel mai scurt timp. Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, acest program de acordare a voucherelor pentru biciclete face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit „Bicicliști în București”, care are ca scop încurajarea circulației cu mijloace de transport nepoluante și, totodată, îmbunătățirea calității aerului.

AM FOST ÎNAINTEA CAPITALEI... ȘI LA CE NE-A FOLOSIT?

Poate pare greu de crezut, dar Constanța a luat-o înaintea Bucureștiului, cu un proiect asemănător adresat atât localnicilor, cât și turiștilor. Este vorba despre proiectul „Black Sea Bike”, prin care ORICINE are posibilitatea să împrumute un vehicul pe două roți fără niciun fel de cost. Evident, și acest proiect a fost gândit pentru încurajarea șoferilor să își lase mașinile acasă și să folosească mijloace de transport nepoluante. Mai mult, „Black Sea Bike” era dedicat și turiștilor care vor să descopere Constanța și Mamaia pe două roți. Lucrările au început în mai 2013 și ar fi trebuit să fie finalizate până în noiembrie 2014, cu mult înainte ca inițiativa Primăriei București să fie chiar și la stadiul de plan. Cu toate acestea, adevăratele progrese s-au văzut abia la sfârșitul lui 2016, când s-au făcut primele probe la sistemul computerizat care stă la baza funcționării stațiilor. Iar acest lucru s-a întâmplat după o lungă perioadă de contestații la achiziții, reactualizare de documentații și alte proceduri strict birocratice, care mai degrabă au pus piedici în loc să faciliteze demersurile. Acum, când ne așteptam ca lucrurile să intre pe făgaș normal, bicicletele să fie montate pe rasteluri, iar oamenii să se poată bucura de toate avantajele acestui proiect, vedem în schimb stații goale și vandalizate de „artiștii” care insistă să mâzgălească tot ce prind cu graffiti. La una dintre cele mai recente ședințe de Consiliu Local, primarul Decebal Făgădău a explicat că sistemul de bike-sharing nu este funcțional încă pentru că, în momentul de față, mai sunt proceduri de achiziție în desfășurare. Mai mult, Făgădău a refuzat să avanseze un termen la care ne-am putea bucura de acest sistem, spunând că sigur în vară va deveni funcțional. Sigur, nu a precizat în ce an, așa că putem să dăm administrației locale un răgaz de mai mulți ani până la finalizarea proiectului. Probabil că, până vom avea noi bike-sharing la Constanța, prin București se va circula cu mașini zburătoare.



12