Cele mai atrăgătoare destinații de shopping din lume

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Turism de... cumpărături

Cele mai atrăgătoare destinații de shopping din lume

Turism 28 Septembrie 2016 / 18:39 1010 accesări

Turismul de shopping împacă două categorii de persoane: cele care adoră să călătorească și cele care se dau în vânt după cumpărături. Pentru că nimic nu se poate compara cu o excursie într-un oraș mare, în care se pot vizita atracțiile turistice, dar se poate trece și pragul unui magazin universal generos, în care se găsesc produse pentru toate vârstele, gusturile și buzunarele. Pe lângă faptul că astfel de locuri extravagante de tipul magazin-în-magazin vând nenumărate mărfuri și mărci, ele oferă ceva în plus: o experiență. „Din punct de vedere istoric, marile magazine universale din mijlocul orașelor erau aproape miezul acestora”, a declarat pentru CNN Jan Whitaker, istoric al unor astfel de centre comerciale, care a scris două cărți pe tema acestor emporii ale comerțului. „Ele oferă atât de multe servicii pe lângă cele mai noi produse și tendințe în modă încât chiar au fost mai mult decât doar niște simple magazine”, mai spune acesta.

Care sunt cele mai cunoscute astfel de magazine universale din lume

14 dintre cele mai cunoscute astfel de magazine universale din lume merită să se afle pe lista cu destinații de excursie, chiar și a celor care nu sunt împătimiți ai shoppingului.

Illums Bolighus, Copenhaga

De 75 de ani, Illums Bolighus din Copenhaga reprezintă un rai cu patru etaje pentru fanii design-ului. Cu alte șase magazine în Danemarca, Norvegia și Suedia, Illums Bolighus își propune să expună cele mai bune obiecte de design minimalist scandinav. Acesta comercializează, însă, și mărci internaționale, ce se potrivesc stilului său elegant. În magazin se găsește orice are legătură cu căminul, de la accesorii de bucătărie și mobilă până la obiecte destinate dormitorului și băii, de la mărci nordice și internaționale. Produse ale unor designeri danezi faimoși, precum Arne Jacobsen, Finn Juhl, Borge Mogensen și Hans J. Wegner, sunt prezente în magazin încă din anii '50.

Isetan, Tokyo

Cu cele mai mari vânzări din orice alt magazin universal din Japonia, Isetan, din Shinjuku, este un labirint comercial gigantic, cu nouă etaje. În plus, are și o terasă pe acoperiș. În spatele său se află Isetan Men's - un alt magazin uluitor, de zece etaje, dedicat, deloc surprinzător, bărbaților. Cele două clădiri sunt legate prin pasarele, situate la etajele trei și șase. În Isetan Men's se află și o școală de golf, pe acoperiș. Ca majoritatea magazinelor universale din Japonia, în Isetan se găsește și o impresionantă piață, la subsol, căutată în special pentru deserturile atrăgătoare. Sala de promovare, precum și un raion cu kimono-uri se află la etajul superior.

Galeriile Lafayette, Paris

Interioare aurii în stilul Art nouveau, balcoane inspirate de Opera din Paris și plafonul magnific din sticlă sub formă de cupolă sunt caracteristicile Galeriilor Lafayette de pe bulevardul Haussmann din Paris, simbolul epocii de aur a magazinelor universale. Aici nu este doar un spațiu de vânzare cu amănuntul pentru marfa de lux. Magazinul fermecător reprezintă un spectacol orbitor ce este în sine o atracție turistică de top. Se poate face, la cerere, un tur gratuit, de 45 de minute, destinat grupurilor de 10-20 de persoane. Terasa de pe acoperiș oferă o priveliște minunată a Parisului.

Harrods, Londra

Odinioară un umil magazin de draperii, Harrods este astăzi cel mai mare și mai extravagant magazin universal din Europa, cu un spațiu comercial de 90.000 de metri pătrați. În mijlocul magazinului se află scara rulantă ''Egipteană'', de 39 milioane de dolari. În urma renovărilor recente a fost adăugat și un candelabru ''chihlimbariu-auriu'', ce sare imediat în ochi, creat de artistul american Dale Chihuly.

Motto-ul Harrods este "omnia omnibus ubique" ("toate lucrurile pentru oamenii de peste tot'', în latină). Inutil de adăugat că în această clădire de șapte etaje se poate găsi aproape orice. Anul trecut, Harrods s-a lansat și pe piața imobiliară. Până în 2014, aici se afla și un departament pentru animale - loc din care fostul președinte american Ronald Reagan a cumpărat un pui de elefant, iar dramaturgul Noel Coward a achiziționat un aligator.

Harrods a adăpostit la un moment dat și o cobră, ce păzea o pereche de sandale (bătute cu rubine și diamante), evaluată la circa 62.000 de lire.

Kaufhaus des Westens, Berlin

Kaufhaus des Westens (binecunoscut sub numele KaDeWe) este cel mai mare magazin universal din Europa continentală, spațiul comercial întinzându-se pe 60.000 de metri pătrați. Clădirea istorică - inaugurată în 1907 - a fost grav avariată când un avion american s-a prăbușit peste aceasta, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Acest lucru, însă, nu a împiedicat prea mult timp comerțul. A fost restaurată și redeschisă în 1950 și de atunci reprezintă un simbol al Berlinului postbelic. Zona de restaurante din KaDeWe este una dintre cele mai mari din lume. Aici se vând aproximativ 35.000 de produse și se află peste 30 de baruri gourmet în care lucrează 150 de bucătari. Magazinul de 109 ani a apelat recent la o companie de arhitectură cu sediul în Rotterdam pentru renovarea interiorului. Aspectul actual este unul proaspăt, cu scări rulante moderne și mai multă sticlă.



12