Coșmarul de Crăciun al retailerilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Comerț cu prețurile pe față!

Coșmarul de Crăciun al retailerilor

Eveniment 25 August 2015 / 00:00 717 accesări

Consiliul Concurenţei (CC) va lansa până la sfârşitul anului mult-așteptatul Monitor al Preţurilor, site-ul care va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al populaţiei, anunță preşedintele instituţiei, Bogdan Chiriţoiu. „Vrem să creăm, preferabil cu cooperarea comercianților, o platformă online, prin intermediul căreia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi. În acest fel, se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune“, spune Chirițoiu. Cum era de așteptat, însă, principala problemă cu care se confruntă CC este reticența marilor lanțuri de magazine de a se implica în proiect. Retailerii susțin că Monitorul Preţurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi. „Marii retaileri dețin aproximativ 60% din piața de comerț. Ei consideră că este complicat să furnizeze prețurile produselor pe care le comercializează. Dar asta nu înseamnă că nu o vor face... După mai multe întâlniri, au fost de acord cu realizarea proiectului, deși transparența sa - prețurile mai multor magazine într-un singur loc! - nu trezește entuziasm la nivelul tuturor. Dar așa e trendul în toată lumea. Un astfel de instrument va apărea, indiferent dacă retailerilor le place sau nu“, punctează Bogdan Chirițoiu. CC va coordona proiectul, în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), iar Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii va oferi consultanță.



Ştiri recomandate

12