Comisia anti-birocrație taie hârtii de zor. Ce proceduri au dispărut

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Comisia anti-birocrație taie hârtii de zor. Ce proceduri au dispărut

Administrație 08 Iulie 2016 / 18:42 756 accesări
De la începutul lunii, avem mai multe posibilități să plătim taxele de eliberare a pașapoartelor și a permiselor de conducere. Vom scăpa și de taxa de timbru fiscal

De la începutul lunii, avem mai multe posibilități să plătim taxele de eliberare a pașapoartelor și a permiselor de conducere. Vom scăpa și de taxa de timbru fiscal

În urmă cu mai mult de o săptămână, Guvernul tehnocrat a aprobat o ordonanță privind simplificarea mai multor proceduri birocratice, care le dădeau mari bătăi de cap românilor de rând. Actul normativ simplifică, printre altele, procedurile de solicitare și eliberare a cazierului judiciar, cele de depunere a copiilor electronice după actele de identitate și cele de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere. În două zile de la adoptare, ordonanța a fost publicată în „Monitorul Oficial“, iar prevederile ei sunt aplicate pe rând. Primele reglementări intrate în vigoare sunt cele privitoare la modalitățile de achitare a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere. Din 6 iulie, românii au posibilitatea să achite aceste obligații fiscale și prin virament bancar, internet banking sau prin mandat poștal. Prefecturile din toată țara au pus la dispoziția cetățenilor numerele de cont în care se pot vira banii aferenți taxelor respective. Următoarea prevedere ce va intra în vigoare este legată de eliberarea cazierului judiciar. Ministerul Afacerilor Interne a anunțat că pentru obținerea cazierului judiciar nu se mai solicită timbru fiscal în valoare de doi lei, iar până la sfârșitul lunii va intra în vigoare și prevederea conform căreia aceste documente se vor solicita doar între instituții. Adică angajatorul va solicita direct Poliției cazierul judiciar al viitorului salariat. O altă prevedere care trebuie să intre în vigoare până la sfârșitul lui iulie are legătură cu depunerea copiilor după actele de identitate și a copiilor legalizate. Concret, până la sfârșitul lui iulie, fiecare instituție va trebui să pună la dispoziția cetățenilor o adresă de e-mail la care se pot trimite copiile după actele de identitate. De asemenea, depunerea copiilor legalizate după documente nu va mai fi obligatorie. Autentificarea unor copii simple de către funcționarii care procesează dosarele va fi suficientă.

Citește și:

Primele „hârtii“ tăiate de Comisia anti-birocrație a Guvernului

Taguri articol


12