Drumul tehnologic al Sulfinei Barbu, copiat la indigo după şoseaua de coastă a municipalităţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Drumul tehnologic al Sulfinei Barbu, copiat la indigo după şoseaua de coastă a municipalităţii

Eveniment 01 Februarie 2007 / 00:00 660 accesări

După ce a făcut chiar şi imposibilul pentru a împiedica construirea şoselei de coastă, ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a sfîrşit prin a copia la indigo proiectul municipalităţii constănţene. Ministrul, care a refuzat să dea aviz de mediu şoselei de coastă cu scopul de a proteja ciulinii de taluz, nu a avut nicio reţinere în a folosi ideile Primăriei Constanţa pentru proiectarea drumul tehnologic care va permite accesul utilajelor pentru executarea lucrărilor de consolidare a zonei costiere cu fonduri alocate de Uniunea Europeană. Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a atras atenţia marţi seară, într-o emisiune televizată, asupra faptului că proiectul drumului tehnologic este identic cu cel al şoselei de coastă, cei de la Ministerul Mediului copiind pînă şi un stîlp de iluminat prezent în proiectul municipalităţii. Deşi la începutul acestei săptămîni viceprimarul Constanţei, Nicolae Nemirschi, anunţa că, în cele din urmă, şoseaua de coastă s-ar putea construi pe structura drumului tehnologic folosit pentru reabilitarea zonei costiere, ipoteză susţinută şi de cea mai mare parte a membrilor Comitetului Naţional al Zonei Costiere, ministrul Mediului se pune din nou de-a curmezişul, prin iniţierea unui proiect de modificare a Legii Zonei Costiere, care interzice orice fel de construcţie la o distanţă mai mică de 300 de metri de malul mării. Mai mult decît atît, reprezentanţii Ministerului Mediului şi-au exprimat intenţia ca, după finalizarea lucrărilor de reabilitare a zonei costiere, drumul tehnologic, construit din dale de beton, să fie dezafectat, iar pe locul său să fie plantată iarbă. “Uite culmea tembelismului!”, a declarat Radu Mazăre. El a adăugat că, în acest fel, oraşul Constanţa pierde din nou o sumă importantă de bani alocată de UE pentru realizarea şoselei de coastă şi că modificările legislative iniţiate de către Sulfina Barbu vor împiedica orice fel de investiţie imobiliară pe litoralul românesc al Mării Negre, lucru care va pune cruce dezvoltării turismului şi al staţiunilor de la malul mării. Astfel spus, ministrul Mediului va permite construirea unui drum din dale de beton, la cîţiva metri de malul mării, pe care vor avea acces utilaje cu greutate de cîteva tone, dar nu poate concepe realizarea unei şosele de coastă destinată autoturismelor şi nici a unor alei pietonale. Noi ce să credem? Că basculantele nu vor deranja ciulinii de taluz ai Sulfinei Barbu?



12