Litoralul, pe val! Aproape jumătate dintre locurile de cazare, deja rezervate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
ANAT-România nu este promovată suficient în străinătate

Litoralul, pe val! Aproape jumătate dintre locurile de cazare, deja rezervate

Turism 23 Mai 2017 / 17:14 2168 accesări

Reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) cred că oferta de cazare pentru litoralul românesc pentru sezonul estival este deja acoperită în proporție de aproape 40 la sută, primele rezervări prin programele de înscrieri timpurii fiind făcute încă din luna noiembrie 2016. Alin Burcea, președintele ANAT, a declarat, marți, în cadrul unei conferințe de presă susținute în stațiunea Mamaia, că anul acesta turismul pe litoral „merge bine”, fiind vândute pachete pentru vară încă din noiembrie 2016. „În 2017, în general, turismul intern, dar cu precădere litoralul, merge bine. (...) Dacă ne-ar fi spus cineva acum 10 ani că noi vom vinde litoralul în luna noiembrie, aș fi zis că e nebun. Anul acesta, sigur că e greu de estimat, dar cred că în noiembrie - decembrie s-a vândut cel puțin 10 la sută, dacă nu mai mult. (…) Practic, târgul de turism din noiembrie dă semnalul. Și e și normal. Dacă ai familie - doi adulți, doi copii, plătești în noiembrie - decembrie, dar ai reduceri importante, de 20 - 30 la sută. În bugetul unei familii este extrem de important”, a precizat Burcea.

Potrivit membrilor ANAT, până în prezent s-a vândut între 30 - 40 la sută din toată oferta de cazare de pe litoral, fiind deja hoteluri care nu mai au camere libere pentru lunile iulie și august. „Cred că ne apropiem și chiar depășim jumătate (din oferta de cazare - n.r.). Din punctul de vedere al agenției mele, în iulie și august majoritatea hotelurilor cu care lucrăm au stop-sales, pe anumite plecări”, a apreciat Burcea. El a fost completat de prim-vicepreședintele ANAT, Adrian Voican, care a spus că mai mult de jumătate dintre aceste înscrieri timpurii sunt făcute în stațiunea Mamaia. „52 la sută din vânzări sunt pe Mamaia. Mamaia este lider. Anul trecut, după mulți ani când pe locul doi era Eforie Nord, a trecut Venusul, datorită investițiilor: hoteluri de patru stele în loc de trei stele și de două stele, foarte mult all-inclusive”, a precizat Voican.

Prim-vicepreședintele ANAT consideră că turistul român nu este un consumator „normal” de all-inclusive când merge într-o destinație din țară, acest gen de turism aplicându-se însă cu succes familiilor cu copii, care au nevoie de stabilitate. „Mai ales familiile cu copii solicită all-inclusive. Personal, nu cred că specificul românului este să fie un consumator de all-inclusive, pentru că all-inclusive a fost inventat la Marea Roșie sau în Turcia, unde ești la doi kilometri de orice altceva și trebuie să ai totul acolo și trebuia să faci totul acolo. Noi, dacă avem hotel lângă hotel și restaurant lângă restaurant, vrem și noi să ne plimbăm, să vedem cât e friptura acolo, ce s-a mai deschis nou, nu vrem să stăm într-un loc. Dar familiile cu copii, da, vor să știe, că au un buget destul de strâns, stabilitate și siguranță”, a mai spus Voican

Conform datelor prezentate de Adrian Voican, în prezent, pe litoral, aproximativ 10 procente dintre unitățile de cazare oferă pachete all-inclusive, dar numărul acestora ar trebui să treacă de 25 la sută. „Cele 23 - 24 de hoteluri care au all-inclusive, față de cele 200 sau 300 de unități de cazare care sunt pe litoral, sunt într-o proporție suficient de mică. Dacă ar crește foarte mult numărul de hoteluri cu all-inclusive nu știu dacă ar mai fi la fel de interesant. Deci trebuie să avem grijă la trendul ăsta. Dar în acest moment mai e încă loc de crescut, de investit în all-inclusive. Undeva între 20 - 25 la sută din piață ar avea all-inclusive ar fi ok, deci 50 - 60 de unități de all-inclusive ar fi ok”, a apreciat Adrian Voican.

Reprezentanții ANAT se plâng, însă, că atât litoralul, cât și restul țării duc lipsă de turiști străini, în special din cauză că România nu este suficient promovată extern. „Litoralul românesc, dar la fel ca întreaga Românie, nu este promovat. Produsul este foarte bun, și nu mă refer doar la litoral, dar nu este promovat. Anul trecut noi nu am avut buget de promovare. Am avut două milioane de euro, care au ajuns numai pentru târguri. Deci numai pentru participări la târguri. Nu un banner, nu un spot, nimic”, a mai declarat Alin Burcea, precizând că în urma puținilor turiști străini care ne vizitează țara „încasăm peste două miliarde de euro”.

Taguri articol


12