Ministerul Sănătății a constatat neconformități la Spitalul Județean de Urgență Suceava

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ministerul Sănătății a constatat neconformități la Spitalul Județean de Urgență Suceava

30 Septembrie 2016 / 22:07 431 accesări

Verificările efectuate la Spitalul Județean de Urgență Suceava dispuse de Ministerul Sănătății au fost încheiate vineri, iar echipa de inspectori a constatat unele neconformități care urmează să fie remediate, a declarat managerul SJU Suceava, Vasile Râmbu.

Managerul SJU Suceava a declarat că vineri a fost încheiat controlul efectuat de o echipă de inspectori numită prin ordin al ministrului Sănătății, menționând că au fost verificate toate sectoarele de activitate și că au fost găsite unele neconformități care vor fi remediate în scurt timp.

El a arătat că printre recomandări se numără relocarea cabinetului de pediatrie din ambulatorul de specialitate, montarea unei chiuvete suplimentare tip now-touch în Blocul Alimentar, suplimentarea schemei de personal a Compartimentului de Prevenire şi Combatere a Infecţiilor Nosocomiale, reinstruirea personalului privind respectarea Ordinului 961/2016 care stabileşte normele tehnice privind curăţenia, dezinfecţia şi sterilizarea.

Totodată, s-a recomandat dotarea secţiilor cu frigidere pentru păstrarea alimentelor primite de pacienţi de la aparținători, asigurarea unor echipamente de spital pentru gravide şi nou-născuţi, precum şi instalarea de filtre pentru producerea apei sterile în Maternitate, dar și montarea unui sistem de ventilaţie în Laboratorul de Anatomie-Patologică.

„Pentru neconformitățile constatate au fost sancționate trei asistente șefe“, a spus Râmbu.

Managerul SJU Suceava a mai declarat că toate recomandările vor fi ușor de rezolvat și că urmează să fie remediate înainte de termenul stabilit de inspectorii sanitari.

El a explicat că în cazul instalării filtrelor pentru producerea apei sterile în Maternitate va fi realizată după data de 23 octombrie 2016, întrucât nu se poate interveni până la expirarea termenului de cinci ani de la modernizarea acesteia printr-un program de reabilitare a maternităţilor, finanţat de Banca Mondială și că doar la expirarea acestui termen se vor face modificările “care au scăpat proiectului respectiv”.

În ceea ce privește suplimentarea personalului de la Compartimentul de Prevenţie şi Combatere a Infecţiilor Nosocomiale, el a spus că au fost scoase la concurs trei posturi de asistent medical și că acum sunt deja angajate patru asistente medicale şi un medic epidemiolog.



12