RAR nu mai dă cărți auto pentru Volkswagen

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Taxa de poluare, plătită de nemți

RAR nu mai dă cărți auto pentru Volkswagen

Economie 01 Octombrie 2015 / 14:14 1269 accesări

105.000 DE MAȘINI VIZATE Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărți auto pentru autoturismele Volkswagen pe care este instalat softul ce păcălește testele de emisii, a declarat joi ministrul Transporturilor, Iulian Matache, după o întâlnire cu ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, și președintele Protecției Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca. Sunt vizate 105.000 de mașini, dintre care 56.000 noi și 49.000 second-hand (cu motoare Euro5; cele cu Euro6 nu sunt afectate!). De asemenea, 300 de mașini VW aflate în stoc nu vor mai putea fi vândute. Totodată, autoritățile române vor cere Volkswagen să plătească diferența de taxă de poluare, după reclasificarea motoarelor cu probleme. „Niciun cetăţean român nu va plăti diferenţa taxei de mediu, pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept al Volkswagen în România. Fiecare cumpărător de maşină a fost de bună-credinţă“, a spus și Gavrilescu. Să nu uităm însă că taxa a fost considerată ilegală de Comisia Europeană, motiv pentru care demersul statului român are toate șansele să fie desființat în instanță de către avocații grupului german. La 2.000 euro/mașină, vorbim de 210 milioane euro pe care România trebuie să-i recupereze, iar dacă VW evită atacul, ce garanții avem că nu vom plăti tot noi diferența?

SCANDALUL SE EXTINDE Între timp, Volkswagen a anunțat că intenționează să aloce 6,5 miliarde euro pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial. Scandalul se extinde, însă, şi la alte mărci ale grupului VW. Aproximativ 1,2 milioane de vehicule Skoda echipate cu motoare diesel, din întreaga lume, au dispozitive de manipulare a emisiilor, ca şi 2,1 milioane de automobile Audi şi 700.000 de vehicule Seat. Ba mai mult, și alți producători au ajuns sub lupta autorităților, potrivit publicației britanice „The Guardian“. Este vorba, printre alții, de Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat și Volvo. ADAC, cea mai mare organizație europeană în domeniul motoarelor, arată că unele vehicule diesel emit de zece ori mai multe noxe decât arătau testele UE. Cei mai mari poluatori ar fi Nissan X-Trail 1,6 cDi, care emite de 14 ori mai multe noxe, Renault Espace Energy dCi 160 (x 11) și Jeep Renegade 2.0 (x 10).

Citește și:

VW: Circa 1,8 milioane de vehicule comerciale uşoare ale grupului sunt dotate cu softul ilegal

Scandalul Volkswagen „accidentează“ exporturile României

Uite cum se ieftinește motorina!

Taguri articol
RarCărți autoVolkswagenScandalNoxeDiesel GateSeatAudiSkoda


12