Stațiile de bike-sharing din Constanța, „pânze“ pentru graffiti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Când vom putea împrumuta biciclete?

Stațiile de bike-sharing din Constanța, „pânze“ pentru graffiti

Administrație 14 Martie 2017 / 18:05 4383 accesări

Pe stațiile de biciclete din Constanța au apărut primele „opere” cu graffiti. Între timp, Primăria se ocupă de ultimele hârtii pentru punerea în funcțiune a sistemului de bike-sharing

Pe stațiile de biciclete din Constanța au apărut primele „opere” cu graffiti. Între timp, Primăria se ocupă de ultimele hârtii pentru punerea în funcțiune a sistemului de bike-sharing

Credeați că sistemul de bike-sharing la care Primăria Constanța tot lucrează de trei ani va intra în funcțiune de la începutul lui martie? Înseamnă că sunteți din altă țară. Aici, mereu sunt pași birocratici de parcurs, iar în loc ca lucrurile să se miște din ce în ce mai repede, se întâmplă exact opusul. Între timp, stațiile automatizate de biciclete au devenit „jucăriile” vandalilor. Deocamdată, au fost desenate cu graffiti. Cine știe cât durează până când vor fi distruse.

Cei care sperau ca, din această primăvară, să se poată plimba în voie cu biciclete împrumutate prin rețeaua constănțeană de bike-sharing mai au de așteptat. Deși, conform regulamentului adoptat în august, de la 1 martie ar fi trebuit ca sistemul să fi fost funcțional, nici până la jumătatea lunii nu au fost montate bicicletele pe rastelurile montate de aproape un an. Nu poți să nu te întrebi de ce nu s-a pus sistemul în funcțiune, din moment ce, la începutul lui decembrie 2016, reprezentanții Primăriei spuneau că, de îndată ce se va încălzi vremea, constănțenii vor putea să împrumute biciclete în voie. Or, de la începutul lui martie, vremea s-a încălzit simțitor, nefiind înregistrate temperaturi mai mici de 5 grade Celsius.

EXISTĂ O EXPLICAȚIE...

De această dată, nu vremea a stat în calea funcționării, ci birocrația, care a bântuit acest proiect încă de la începuturi. Mai exact, reprezentanții Primăriei Constanța ne-au explicat că toate procedurile de achiziție privitoare la acest proiect (montarea rastelurilor, cumpărarea bicicletelor și a cartelelor magnetice etc.) sunt verificate de la începutul anului, așa că, până la finalizarea acestor acțiuni, rastelurile rămân goale. Mai mult, echipa de proiect trebuie să realizeze o ultimă procedură de achiziție, pentru asigurarea serviciilor de întreținere și supraveghere a stațiilor automatizate, precum și a serviciului de call-center. Acest ultim pas cere destul de mult timp, însă reprezentanții Primăriei ne asigură că, până la începutul sezonului estival, sistemul va deveni funcțional.

STAȚIILE DE BICICLETE, „JUCĂRII” PENTRU VANDALI

Cum o problemă nu vine niciodată singură, rețeaua constănțeană de bike-sharing nu este pusă în pericol doar de birocrație, ci și de... vandali. În timp ce autoritățile încă așteaptă aprobări, stațiile de biciclete se degradează pe zi ce trece cu ajutorul „artiștilor” care nu-și pot stăpâni nevoia de a se „exprima” acolo unde nu au voie. Din cauza faptului că nu sunt păzite, cele 24 de stații poartă, acum, o mulțime de desene cu graffiti, care le strică imaginea. Nu vrem să atragem energii negative, dar tare ne e teamă că, până la montarea bicicletelor, stațiile vor fi defecte.

DE UNDE A PORNIT TOTUL

Amintim că rețeaua de bike-sharing din Constanța a fost realizată prin intermediul proiectului „Black Sea Bike”, derulat de Primăria Constanța în colaborare cu autoritățile locale din orașul bulgăresc Balcic. Demarat în mai 2013, proiectul ar fi trebuit să fie finalizat până în 16 noiembrie 2014, conform site-ului dedicat, www.blackseabike.ro. Cu toate acestea, proiectul a fost terminat, cu greu, abia la sfârșitul lui 2016, după o lungă perioadă de contestații la achiziții, reactualizare de documentații și alte proceduri strict birocratice, care mai degrabă au pus piedici decât să faciliteze lucrurile.



12