Transformare digitală, derulată în 35% dintre organizațiile din Europa Centrală și de Est

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Transformare digitală, derulată în 35% dintre organizațiile din Europa Centrală și de Est

Tehnologie 12 Noiembrie 2017 / 11:47 1362 accesări

Circa 70% dintre organizațiile din Europa Centrală și de Est (CEE) derulează sau urmează să demareze un proces de transformare digitală, 35% dintre acestea fiind deja într-un amplu proiect de implementare a noilor tehnologii, a declarat, pentru AGERPRES, Cesare Capobianco, vicepreședintele Diviziei Business Applications Central Eastern Europe al Oracle. "Noile tehnologii au reprezentat dintotdeauna un catalizator pentru inovație și dezvoltare, tehnologia în sine fiind un accelerator economic esențial — în orice moment al istoriei. Este evident că, pentru companiile din prezent, competitivitatea din domeniul digital depinde foarte mult de ponderea noilor tehnologii. Tehnologia digitală și de tip cloud transformă domeniul afacerilor la un nivel uimitor (...) Conform unui studiu IDC—Oracle, procesul de transformare digitală se desfășoară în prezent în 35% dintre organizațiile din Europa Centrală și de Est, urmând să fie implementat curând și în alte 34%. Tehnologiile utilizate în procesul de transformare digitală implică, în principal, aplicațiile cloud, mobile, Big Data, IoT, Inteligența artificială și social media. Zona CEE se află, în continuare, în urma Europei Occidentale din punct de vedere al utilizării acestor tehnologii în cadrul companiilor, dar un număr din ce în ce mai mare de organizații intenționează să le implementeze sau evaluează posibilitatea de a le implementa", a afirmat Capobianco.

Specialistul Oracle a făcut referire, de asemenea, la faptul că mai puțin de jumătate dintre organizații sunt, la ora actuală, capabile să combine date provenite din surse multiple pentru a-și comunica strategiile proprii de marketing și vânzări.

Totodată, din raportul Oracle, intitulat "Transformarea generală a experienței clientului", citat de oficialul companiei, reiese că numai 44% din totalul organizațiilor își analizează periodic datele referitoare la clienți pentru a-și cunoaște mai bine publicul vizat.

"Tendința pe care o au clienții este să ia în propriile mâini această experiență, fapt care face mai dificilă atribuirea succesului unui departament sau domeniu de activitate. 30% dintre mărci susțin că au nevoie de o restructurare organizațională completă la nivel intern pentru a furniza o experiență interconectată pentru client. Acest lucru este demonstrat foarte clar, și anume faptul că există resurse pentru dezvoltare și pentru implementarea unor soluții digitale sofisticate pentru a oferi servicii mai bune clienților și pentru a garanta succesul afacerii. În prezent, peste 500 de organizații guvernamentale beneficiază de flexibilitatea și economiile financiare oferite de Oracle Cloud în relația cu cei pe care îi reprezintă și pentru modernizarea serviciilor guvernamentale. Aș dori, de asemenea, să evidențiez o soluție inovatoare marca Oracle destinată în mod specific aspectelor de reglementare și întrebărilor referitoare la locul fizic de stocare a datelor. Oracle Cloud la sediul Clientului reprezintă un serviciu unic de tip cloud care permite organizațiilor să beneficieze de aplicațiile conforme publice cloud la sediile proprii, dar administrate, în întregime, de Oracle", a menționat Cesare Capobianco.

În ceea ce privește conceptul de "Oraș Inteligent", Capobianco a punctat faptul că Oracle a dezvoltat o platformă pentru smart cities, în care modulele existente în portofoliul de proiecte sunt puse la dispoziția autorităților locale.

"La nivel global, în regiunile urbane locuiesc mai mulți oameni decât în cele rurale, înregistrându-se o populație de 54% care locuiește în zonele urbane în 2014. Conform studiilor, până în 2050, 66% din populația mondială va fi plasată în mediul urban. În multe dintre cazuri, infrastructura existentă la nivel de orașe și-a depășit limitele de funcționare, având nevoie de modernizare sau înlocuire (...) În calitate de membru asociat al Comisiei pentru Orașe Inteligente, Oracle a dezvoltat o Platformă pentru orașe inteligente. Modulele Oracle de Management al portofoliului de proiecte pentru orașe inteligente (PPM) oferă autorităților locale o platformă pentru proiecte publice de infrastructură și gestionare a utilităților. Soluția 'Orașe inteligente' de la Oracle este disponibilă și în format Software, ca Serviciu (SaaS). Modelul SaaS este unul rentabil, care folosește beneficiile tehnologiei informatice cloud pentru scalarea rapidă a soluției la nivel de oraș", a subliniat oficialul Oracle.

Unul dintre exemplele amintite de către Capobianco și în care se folosește deja o soluție Oracle pentru orașe inteligente este Chicago Park District.

"Organizația administrează una dintre cele mai extinse suprafețe de parcuri la nivel municipal din SUA, în Chicago și în afara lui. CPD administrează peste 3.200 hectare de spațiu verde, inclusiv 580 de parcuri, 77 de piscine și 26 de mile de maluri de lac și plaje. De fiecare dată când sunt necesare lucrări de reparații sau implementarea unui proiect nou într-unul dintre parcurile sau facilitățile administrate, CPDi este responsabilă de dezvoltarea studiului, alocarea bugetară și monitorizarea până la finalizarea proiectului respectiv. Datorită soluției oferite de Oracle, 30 de departamente din cadrul CDP pot administra și transmite informațiile cu privire la spațiile verzi, inclusiv date despre parcuri, piscine, maluri de lac și plaje, pot genera mai multe procese automatizate redundante, manuale, sub formă de tabel de calcul și pot administra cele 400 de proiecte anuale alocate fiecărui departament. Obiectivul general al CDP îl constituie accesul tuturor rezidenților la un parc bine întreținut și accesibil, la distanță de 10 minute", a explicat, pentru AGERPRES, vicepreședintele diviziei de specialitate din cadrul Oracle.

Potrivit datelor companiei, Oracle a anunțat, recent, în cadrul conferinței Oracle Openworld 2017, noile aplicații care au la bază inteligența artificială, dedicate domeniului financiar, al resurselor umane, lanțului de furnizare, producție, comerț, asistență clienți, marketing și specialiști în vânzări.

Noile aplicații Oracle Adaptive Intelligent se încorporează în aplicațiile existente marca Oracle Cloud și asigură, de exemplu, o soluție specialistului financiar de analiză a tendințelor istorice și a datelor privind riscul asociat, specialiștii în achiziții și cei financiari posibilitatea de genera ratele indicate de discount pentru facturi, optimiza fluxul de numerar și genera soldul optim între cumpărători și furnizori, conform explicațiilor oficialului Oracle.



12