Transformarea RATC în societate comercială se poticnește în birocrație

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Transformarea RATC în societate comercială se poticnește în birocrație

Administrație 22 Decembrie 2016 / 14:07 2062 accesări

Acțiunile Primăriei Constanța de transformare a RATC în societate comercială se tot împiedică în chichițe birocratice. După ce, fix în prima zi după alegerile parlamentare din 11 decembrie, aleșii locali s-au reunit pentru a vota contractarea unei finanțări rambursabile de 100 de milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, joi, 22 decembrie, consilierii s-au întrunit din nou de urgență pentru a modifica unul dintre articolele respectivei Hotărâri de Consiliu. Concret, din articolul 2 al documentului, în care scrie că „se însușește nota de fundamentare privind necesitatea, oportunitatea și valoarea estimată a achiziției de autobuze elaborată de RATC Constanța (...)”, sintagma „se însușește” a fost înlocuită cu „se aprobă”. Chiar dacă este o modificare strict tehnică, este importantă pentru ca finanțarea să fie acceptată. „Acestea sunt rigorile - de cele mai multe ori, greu de înțeles - ale sistemului public. Sperăm ca, până la finele anului, Comisia de aprobare a împrumuturilor locale să ne acorde finanțarea care are un singur scop: să înlocuim autobuzele RATC cât mai repede”, a declarat primarul Constanței, Decebal Făgădău.

CE SE VA FACE CU BANII?

Precizăm că decizia de a contracta 100 de milioane de lei a venit la câteva luni după ce aleșii locali aprobaseră contractarea unei finanțări de 25 de milioane de euro, de la aceeași instituție. Dincolo de această bulibășeală, câteva lucruri sunt clare: cu cei 100 de milioane de lei, municipalitatea va asigura, în primul rând, reînnoirea parcului auto al RATC. Vor fi achiziționate autobuze Euro 6 adaptate pentru persoanele cu dizabilități și climatizate corespunzător. Valoarea acestor vehicule este cuprinsă între 180.000 și 283.000 de euro. „De îndată ce vom semna contractul, experții BERD vor veni la Constanța, vor face un studiu aprofundat al transportului din municipiu și vor veni cu recomandări pentru îmbunătățirea rețelei. Scopul final este ca, până în 2018, să avem o flotă nouă și o companie care să o opereze. Așa spun directivele europene în vigoare”, a declarat Făgădău, după ședința din 12 decembrie.

Citește și:

Transformarea RATC în companie, sub semnul incertitudinii?



12