Transportatorii amenință cu un uber-protest după Paște

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Eternul război cu pirații

Transportatorii amenință cu un uber-protest după Paște

Economie 27 Martie 2017 / 15:55 1009 accesări

Transportatorii români renunță, pentru moment, la protestele programate la finele lui martie. Ei așteaptă ca Ministerul Transporturilor să forțeze, prin OUG, intrarea în legalitate a jucătorilor neautorizați și a celor care lucrează în sisteme de tip Uber. În caz contrar, vor ieși în stradă, dar după 16 aprilie. Ei compară dinastia Uber cu cazul Bechtel și avertizează că riscăm un nou faliment, la nivel de țară - „Fenomenul pirateriei dăunează grav economiei românești și firmelor care respectă legea“.

PROTEST AMÂNAT Transportatorii din COTAR amână protestele planificate inițial pentru finele lui martie, așteptând cu interes OUG care să elimine pirateria și toate activitățile neautorizate de transport rutier. Ei spun că, dacă Guvernul nu le face pe plac, vor ieși-n stradă după 16 aprilie. „Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a spus că va promova o OUG care modifică două articole din Legea 38/2003, asfel încât transportul neautorizat să fie sancționat, iar aplicațiile de tip Uber să fie obligate să intre în legalitate. Nu cerem bani și nici privilegii, ci doar o OUG care să-i forțeze pe toți transportatorii rutieri să se supună legislației în vigoare“, spune președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. El atrage atenția că haosul din transporturi pune în pericol investițiile companiilor care respectă legea, deoarece fenomenul pirateriei a luat amploare în ultimul timp și a acaparat cea mai mare parte din piață - „De asemenea, cerem și eliminarea unei modificări legislative făcute de un deputat cu anumite interese ascunse, care, în 2015, a reușit să introducă în lege o frază cu doi termeni-cheie - permanent și repetat. Asta a făcut imposibilă stoparea fenomenului pirateriei, în defavoarea economiei românești și firmelor care respectă legea“. Ștefănescu subliniază că activitatea Uber este nereglementată în România - „Nu suntem la începutul anilor '90, să ne supunem necondiționat tuturor ilegalităților. Nu vrem un alt caz Bechtel în România, care să ne bage în faliment, la nivel de țară“.

PROBLEME VECHI Reamintim că, la finele anului trecut, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut companiei Uber Olanda o listă detaliată cu toţi utilizatorii acestui sistem de transport şi cu toate cursele operate în 2015, pentru a verifica dacă şoferii au declarat veniturile obţinute. Cei la COTAR spuneau atunci că un individ din Sectorul 6 al Bucureștiului a avut, în anul anterior, încasări de peste 60.000 lei ca șofer în sistem Uber. În replică, olandezii au spus că „toţi partenerii din România colaborează cu Uber printr-o entitate fiscală, iar pasagerii primesc factură după fiecare cursă“ - „Avem contractori independenţi, care sunt responsabili pentru achitarea taxelor. Circumstanţele fiecăruia sunt diferite - numai ei pot şti care sunt veniturile din alte surse şi care sunt costurile deductibile”.

Taguri articol


12