Tren cu zăpadă în vagoane, încălzit cu... prăjituri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
18 ore cu trenul blestemat, de la Arad la Constanța

Tren cu zăpadă în vagoane, încălzit cu... prăjituri

Social 18 Ianuarie 2016 / 17:13 4200 accesări

Zăpada a ajuns într-unul din vagoanele trenului, pentru că ușile nu puteau fi închise

Zăpada a ajuns într-unul din vagoanele trenului, pentru că ușile nu puteau fi închise

Viscolul este încă stăpân pe România, iar cei care sunt nevoiți să ajungă dintr-o parte în alta a țării au cel mai mult de suferit. Aproximativ 200 de oameni care au avut ghinionul să plece cu trenul Arad - Constanța duminică seară, 17 ianuarie, au stat în câmp, în plin ger, mai bine de 3 ore. Locomotiva s-a defectat în localitatea Dragoș Vodă din județul Călărași. După orele care li s-au părut nesfârșite, tremurând nu numai de frig, ci și de nervi, a venit o altă locomotivă care să îi ducă la Constanța. Trenul IR1822 a plecat din Arad la 19.20, iar până la București totul a decurs bine, trenul sosind în Capitală cu o întârziere de 15 minute, potrivit operatorilor dispeceratului CFR. În mod normal, trenul trebuia să ajungă la Constanța luni, la ora 8.52, însă a ajuns puțin mai devreme de ora 13.00, cu 4 ore întârziere. Oamenii au stat pe drumuri aproape 18 ore! ”Era foarte frig pe culoar și în partea necompartimentată, dar în compartiment a fost OK. Frig, dar suportabil... Personalul CFR a oferit un ceai și o prăjitură Măgura fiecărui călător”, a spus unul din cei care au îndurat frigul în câmp.

ÎN CE CONDIȚII AU FOST NEVOIȚI SĂ CĂLĂTOREASCĂ Zăpada a pătruns până într-unul din vagoane, deoarece nu se închideau ușile. Mai grav este că nimeni nu a știut să le spună călătorilor cât timp vor rămâne în câmp. ”Ni s-a spus ba că plecăm peste 20 de minute, ba peste 50. Nicio explicație nu am primit din partea angajaților”, a spus revoltat un bărbat. Culmea e că CFR a fost amendată cu 50.000 de lei la începutul lui ianuarie pentru că la vagoanele în circulaţie s-a găsit zăpadă la capetele frontale, iar trenurile aveau întârzieri de până la 90 minute, alături de neinformarea pasagerilor cu privire la întârzieri şi lipsa explicaţiilor în legătură cu aceste întârzieri. Oricum, pentru sutele de călători care au trăit experiența de coșmar, nu justificările sunt de folos.

CĂLĂTORII CER DEMISIA CELOR CARE AU PERMIS CA TRENUL SĂ PLECE LA DRUM!

„NU MAI MERG ÎN VIAȚA MEA CU TRENUL” Reprezentanții CFR au anunțat că trenul a rămas blocat deoarece, din cauza vântului puternic și a ninsorii, s-au format suluri de zăpadă care au provocat avarii la locomotivă. Aceeași problemă a formării sulurilor de zăpadă a provocat avarii și la IR 1581 București - Constanța, dar și la locomotiva trenului IR 1771 București Nord - Galați. Trenul IR1581 a plecat din București la 7.31 și a ajuns la Constanța la 12.30, cu o întârziere de două ore. Mecanicii au reușit să înainteze până la Ciulnița, în Călărași, însă acolo trenul s-a blocat complet. Ajunși la destinație cu nervii la pământ, călătorii au răbufnit. ”Nici nu era cine știe ce zăpadă în zona unde s-a blocat trenul. Trebuia să ajung la Constanța la un examen, pe care nu am mai ajuns să îl susțin. Nu mai merg în viața mea cu trenul. M-am simțit ca acum 100 de ani”, s-a plâns o femeie. Mai multe trenuri au fost anulate. Potrivit reprezentanților CFR, pe 18 ianuarie legătura între Constanţa și Bucureşti a fost asigurată cu 11 trenuri InterRegio ale CFR Călători, din cele 14 existente în graficul zilnic.

Culmea, trenul venit de la Arad nu a avut defecțiuni nici în Ardeal, nici în munți, ci în mijlocul șesului, pe ruta București - Constanța, care este unul dintre cele mai renovate tronsoane de cale ferată din țară. Investiția totală pentru modernizarea acestui tronson, întinsă pe aproape zece ani, se apropie de un miliard de euro. Din păcate pentru CFR, în ciuda investițiilor în calea de rulare, multe dintre garnituri sunt atât de vechi încât nu mai pot fi modernizate. Nici la capitolul mijloacelor de deszăpezire CFR nu stă mai bine. După cum puteți observa și în galeria de imagini a materialului, calea ferată este deszăpezită, în mileniul trei, prin tradiționalul dat la lopată. În ciuda tuturor acestor probleme, CFR nu se sfiește să încaseze de la fiecare călător 134 de lei la Clasa 2 și 195 de lei la Clasa 1 pentru transportul în condiții de calvar. Practic, pentru experiența oferită călătorilor între Arad și Constanța, în vagoane pline cu zăpadă, presărate cu ore de incertitudine petrecute în mijocul nămeților, CFR consideră că merită să încaseze cel puțin "umila" sumă de... 26.800 de lei (contravaloarea a 200 de bilete la Clasa a doua).

NU PLECAȚI LA DRUM! În loc să rezolve problemele pentru a oferi servicii civilizate, CFR roagă pasagerii să plece la drum doar dacă este necesar și doar după ce s-au informat telefonic la gara din localitate despre graficul de circulație al trenului cu care intenționează să călătorească. Putem cu toții să accesăm informații legate de situația circulației trenurilor la numerele de telefon de la stațiile CFR care sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Info Utile/Informații Telefonice - http://www.cfrcalatori.ro/148. Totodată, informaţii în timp real despre situaţia circulației trenurilor sunt disponibile pe site-ul companiei de Infrastructură www.cfr.ro, accesând link-ul http://cfr.ro/index.php/cauta-tren. De asemenea, pot fi accesate informații și prin intermediul dispeceratelor Comandamentului de iarnă: http://mt.gov.ro/web14/informatii-de-interes-public/comandament-de-iarna/dispecerat.

TRENUL... BLESTEMAT

Nu este prima călătorie de coșmar a trenului IR 1822. Vara trecută, sute de oameni care mergeau la Mangalia au ajuns cu o întârziere de... 9 ore! Traseul inițial al trenului era pe ruta Arad - Deva - Simeria - Craiova - Constanța - Mangalia. Apoi, totul s-a transformat într-un calvar pentru călători: au mers pe rute ocolitoare la munte - Blaj - Copșa Mică - Mediaș - Sighișoara - Brașov și Predeal. În tot acest timp, toaletele trenului s-au înfundat, iar vagonul restaurant a crescut brusc prețurile. Rămași fără provizii pe caniculă, călătorii au plătit chiar și 50 de lei pentru o sticlă cu apă.

Un alt incident al celebrului tren IR 1822 a avut loc în ultima zi a lui 2015, când s-a defectat de două ori în miez de noapte, în ger, impunându-se schimbarea a două locomotive, călătorii fiind nevoiți să aștepte ore bune în vagoanele neîncălzite.

Citește și:

Încă un tren blocat în zăpadă. În total, 51 de garnituri anulate

Ultima oră! CFR anunță lista trenurilor anulate!

Două sute de călători disperați în trenul Arad - Constanța

Nervi întinși la maximum în gări și autogări. Traficul a fost paralizat!

Taguri articol


12