23% din produsele vândute în țară diferă de versiunea lor din Occident

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Niciodată în favoarea consumatorului român

23% din produsele vândute în țară diferă de versiunea lor din Occident

Social 18 Septembrie 2019 / 17:02 1817 accesări
Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România

Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România

Un studiu realizat de ANPC arată că 22,78% din totalul produselor verificate prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în Vestul Europei, a afirmat, marţi, Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPC), în cadrul unei conferinţe.

"Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost găsite în România produse identice de la acelaşi producător, dar unele dintre ele veţi vedea cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingredient, sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametri rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate", a spus Paul Anghel.

Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka. Astfel, în România sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%. În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%. La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, în timp ce în Franţa este de 22%.

De asemenea, Ignat Arsenov, director general al Comisiei pentru Protecţia Consumatorului din Bulgaria, a declarat că în această perioadă instituţia derulează un proiect prin care vrea să vadă dacă există produse cu dublu standard pe piaţa din Bulgaria. Rezultatele studiului vor fi gata la începutul anului viitor şi o primă măsură care va fi luata va fi aceea de a informa consumatorii asupra eventualelor diferenţe de calitate.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor din România, în colaborare cu Comisia pentru Politică Economică, Reformă şi Privatizare din cadrul Camerei Deputaţilor, a organizat marţi conferinţa pan-europeană "Consolidarea aplicării legislaţiei privind siguranţa produselor (alimentare şi nealimentare) în UE".



Ştiri recomandate

12