23% din produsele vândute în țară diferă de versiunea lor din Occident

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Niciodată în favoarea consumatorului român 23% din produsele vândute în țară diferă de versiunea lor din Occident
Social 18 Septembrie 2019 / 17:02 1585 accesări 1 comentariu
Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România

Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România

Un studiu realizat de ANPC arată că 22,78% din totalul produselor verificate prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în Vestul Europei, a afirmat, marţi, Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPC), în cadrul unei conferinţe.

"Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost găsite în România produse identice de la acelaşi producător, dar unele dintre ele veţi vedea cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingredient, sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametri rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate", a spus Paul Anghel.

Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka. Astfel, în România sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%. În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%. La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, în timp ce în Franţa este de 22%.

De asemenea, Ignat Arsenov, director general al Comisiei pentru Protecţia Consumatorului din Bulgaria, a declarat că în această perioadă instituţia derulează un proiect prin care vrea să vadă dacă există produse cu dublu standard pe piaţa din Bulgaria. Rezultatele studiului vor fi gata la începutul anului viitor şi o primă măsură care va fi luata va fi aceea de a informa consumatorii asupra eventualelor diferenţe de calitate.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor din România, în colaborare cu Comisia pentru Politică Economică, Reformă şi Privatizare din cadrul Camerei Deputaţilor, a organizat marţi conferinţa pan-europeană "Consolidarea aplicării legislaţiei privind siguranţa produselor (alimentare şi nealimentare) în UE".

Loading...

1 comentariu

Pretul trebuie sa fie si el la jumatate 02:38:49 / 19 Septembrie 2019
Pretul trebuie sa fie la jumatate!!!!!!!!!!!!!!!

Pai atunci de ce pretul la noi nu e de 2-3 ori mai mic ca in Italia, Franta daca concentratiile de substante sunt de 2-3 ori mai mici? De ce sunt vandute la noi cu acelasi pret sau mai mare ca in UE? Ciocolata e groaznica, n-are gust de ciocolata, n-are de cele mai multe ori nuca ci spartura de soia ( ca si cozonacii si alte produse) dar scrie pe eticheta nuca in fals.

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.



Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.1556 secunde