30% din români, nemulţumiţi de calitatea serviciilor bancare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

30% din români, nemulţumiţi de calitatea serviciilor bancare

Economie 24 Iunie 2006 / 00:00 1831 accesări

Conform mai multor sondaje de opinie realizate de mai multe publicaţii electronice de profil din România, calitatea serviciilor şi lipsa transparenţei din sectorul bancar românesc sînt principalele aspecte care îi deranjează pe mai mult de jumătăte dintre utilizatorii serviciilor şi produselor bancare. Aproape 30% din respondenţi sînt nemulţumiţi de calitatea serviciilor, în timp ce 27% consideră că nu există transparenţă totală din partea instituţiilor bancare. În plus, 19% dintre cei intervievaţi sînt deranjaţi de cozile interminabile din faţa ghişeelor bancare la care trebuie să aştepte, 13%, de comisionele prea mari practicate de bănci, iar 11%, de nivelul dobînzilor.

În ciuda acestor rezultate, un studiu realizat de Lafferty Group, o companie internaţională, specializată în cercetare şi consultanţă, relevă faptul că România se află pe locul trei în Europa, într-un clasament privind calitatea serviciilor bancare, pe primele locuri aflîndu-se Portugalia şi Germania. Conform studiului, România se află înaintea unor state precum Spania sau Italia, state cotate cu cele mai neîngrijite şi dezorganizate sucursale bancare. În schimb, băncile din Marea Britanie au cel mai prelungit program din Europa, respectiv 48 de ore pe săptămînă, fiind urmate de cele din Franţa şi Polonia (45 ore/săptămînă), Cehia şi România, cu cîte 42 de ore, cel mai scurt program fiind regăsit la băncile din Spania şi Italia (32,5 ore/săptămînă). Ţara noastră, alături de Portugalia şi Germania, a obţinut un punctaj ridicat şi pentru indicatori care evaluează aspectul exterior şi interior al unităţilor bancare, personalul, gradul de automatizare şi promovarea în cadrul sucursalelor.

Taguri articol


12