4 din 5 români îşi plătesc facturile la timp

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu:

4 din 5 români îşi plătesc facturile la timp

Social 12 Noiembrie 2019 / 20:09 476 accesări
Punctualitatea plăţilor efectuate de români este în creştere în 2019, în prezent 81% din facturi fiind plătite la timp faţă de 74% în anul 2018

Punctualitatea plăţilor efectuate de români este în creştere în 2019, în prezent 81% din facturi fiind plătite la timp faţă de 74% în anul 2018

Punctualitatea plăţilor efectuate de români este în creştere în 2019, în prezent 81% din facturi fiind plătite la timp faţă de 74% în anul 2018, potrivit unui sondaj Kantar prezentat marţi de Georg Kovacs, directorul EOS România, firmă ce se ocupă cu recuperarea datoriilor şi plăţilor restante. Totodată, termenele de plată acordate pentru plata facturilor s-au redus în 2019 faţă de 2018 pentru persoanele fizice de la 31 la 29 de zile. Studiul Kantar arată că firmele româneşti oferă termene mai avantajoase de plată faţă de media Europei de Est, precum şi că în privința consumatorilor români, comportamentul de plată s-a îmbunătăţit, în prezent aceştia având o medie de patru din cinci facturi plătite. Atunci când apar întârzieri la plăţi, companiile româneşti trebuie să aştepte în medie 18 zile pentru a obţine plata, interval peste media din Europa de Est. Printre principalele cauze pentru plăţile restante se numără lipsa lichidităţilor sau supraîndatorarea consumatorilor, arată sondajul.

„Obiectivul nostru principal este să lucrăm cu debitorul pentru a găsi soluţii la problemele sale cu plăţile", menţionează Georg Kovacs, care spune că majoritatea afacerilor EOS România reprezintă creanţe business to consumer.

El adaugă că majoritatea datoriilor, respectiv peste 90%, sunt rezolvate în fazele incipiente ale procesului de colectare, fie de către creditorul iniţial, fie de către companiile ce se ocupă cu colectarea. „Doar o fracţiune din datorii sunt rezolvate pe cale legală", arată directorul EOS România, întrucât doar 3% din debitori ajung să nu-şi plătească restanţele.

În rândul companiilor din România, media zilelor întârziate la plăţi este de 18 zile iar principalul motiv invocat pentru neplată sunt plăţile restante ale propriilor clienţi, urmat de insolvenţă/îndatorare excesivă. Fiecare a treia companie din ţara noastră presupune că neplata propriilor clienţi este făcută în mod intenţionat, iar companiile utilizează servicii de colectare ca a doua opţiune împotriva clienţilor cu facturi neplătite. În ceea ce priveşte digitalizarea plăţilor, doar 28% din companii oferă clienţilor lor opţiuni de plată digitale, în timp ce în Europa de Est doar 26% au plăţi digitale ca opţiune. Studiul a fost realizat în perioada martie-aprilie 2019 pe baza sondării a 3.400 de companii din Europa din diferite sectoare economice printre care cele bancar şi telecom. În fiecare ţară au fost chestionate circa 200 de companii cu afaceri de peste 28 milioane de euro.



Ştiri recomandate

12