70% din despăgubirile RCA - târzii; 85% - plătite parțial

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Acuze dure de la reprezentanții service-urilor

70% din despăgubirile RCA - târzii; 85% - plătite parțial

Economie 01 Septembrie 2016 / 13:56 533 accesări

Joi s-a dat încă o bătălie în războiul dintre asigurătorii RCA și service-uri. Ca de obicei, firmele de asigurări au fost la primire, iar "mecanicii" în ofensivă. Și de data asta s-au lansat acuze extrem de dure la adresa celor care se obligă să despăgubească pagubele auto în baza polițelor obligatorii, care, conform unor statistici prezentate de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), depăşesc termenul legal în peste 70% dintre plăţile de daune, iar în 85% din plăţi, daunele sunt achitate doar parţial. ASSAI a reacționat atât de dur pe fondul datelor publicate recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), referitor la plăţile RCA în ultimele şase luni din 2015. "Asigurătorul achită cât consideră şi raportează către ASF că plata a fost efectuată. Păgubitul rămâne astfel… păgubit!", se arată în comunicatul ASSAI.

În ce privește analiza ASF care a iritat ASSAI, aceasta anunță că, în perioada iulie - decembrie 2015, City Insurance a înregistrat cea mai mare durată medie de plată a daunelor, cu 50,5 zile, de peste cinci ori mai mult decât durata legală de 10 zile. În topul întârzierilor urmează Carpatica Asig, în cazul căreia a fost deja declanşată procedura de faliment, cu o durată medie de 24,4 zile, şi Asirom, cu 22,6 zile. Cel mai bine la acest capitol stau Omniasig - companie controlată de Vienna Insurance Group, Asirom - cu şase zile durata medie de plată, Uniqa Asigurări, cu 6,7 zile, şi Allianz-Ţiriac, cu 6,9 zile.

În ceea ce priveşte ponderea dosarelor cu întârzieri, cele mai grave situaţii au fost înregistrate la City Insurance, unde 80,6% din dosare au avut întârziere la plată în a doua jumătate a anului trecut, Carpatica Asig (80,1%) şi Asirom cu 60%, potrivit ASF. La polul opus, cele mai bune performanţe au fost înregistrate de Omniasig, cu doar 11,1% dintre dosare cu întârzieri la plată, Uniqa Asigurări (12,7%) şi Allianz-Ţiriac (17,5%).

Referitor la durata medie de soluţionare a dosarelor de daună, care este de maximum trei luni în cazul în care există contestaţii, singura firmă care a depăşit acest termen este City Insurance, cu 98,5 zile. ”Pentru celelalte societăţi, durata medie de soluţionare se încadrează în termenul legal de trei luni, înregistrând valori cuprinse între 44,97 şi 67,60 zile/dosar. ASF a demarat deja un control inopinat la City Insurance cu privire la această situaţie”, se arată în raportul ASF.

Datele sunt contestate de ASSAI, mai ales că ASF nu a anunţat sancţiuni la adresa companiilor care înregistrează întârzieri la plata daunelor. "Să transmiţi public un raport privind protecţia consumatorului în baza unor date neverificate, perimate, incomplete, neurmate de sancţiuni drastice proporţionale cu gravitatea şi recurenţa abuzului reflectă un cinism fără margini şi o totală lipsă de interes a ASF în ceea ce priveşte protecţia consumatorului“, a declarat preşedintele ASSAI, Cristian Muntean. Piaţa RCA este în prezent zguduită de falimente şi de alte probleme înregistrate de principalii jucători de pe piaţă. Companiile Astra şi Carpatica Asig au intrat în faliment, iar City Insurance şi Euroins se află în diverse proceduri speciale impuse de către ASF. În urma intrării în procedură de faliment a Carpatica Asig, măsură anunţată recent de către ASF, pe piaţa RCA rămân doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Ţiriac, Generali, Asirom - Vienna Insurance Group, Omniasig - Vienna Insurance Group, Groupama şi Uniqa.

Taguri articol


12