Administratorii de bloc nu vor mai fi obligaţi să aibă atestat de la primărie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiect:

Administratorii de bloc nu vor mai fi obligaţi să aibă atestat de la primărie

Social 06 Octombrie 2019 / 14:54 1308 accesări

Mai mulţi parlamentari au depus, la Senat, un proiect de lege ce prevede că asociaţiile de proprietari sunt entităţi autonome, care funcţionează independent. Totodată, iniţiativa elimină obligaţia administratorilor de bloc de a obţine atestat de la primărie. „Asociaţiile de proprietari sunt entităţi private autonome care funcţionează independent”, prevede proiectul legislativ.

Iniţiatorii subliniază în expunerea de motive că prin actuala lege s-ar putea considera că asociaţiile de proprietari sunt în subordinea sau sub controlul autorităţilor locale. „Un exemplu în acest caz ar fi controlul efectuat de către primării; asociaţiile de proprietari au organe proprii de control, pot solicita expertize contabile, dar mai ales pot fi controlate de către organe de control abilitate prin legi speciale, precum ANAF, ISU etc. Prin urmare, controlul efectuat de către primării nu este necesar.”, se arată în expunerea de motive.

O altă modificare adusă Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor se referă la eliminarea obligaţiei admninistratorilor de a obţine atestat de la primărie. Totodată, în scopul întreţinerii clădirilor, asociaţiile de proprietari vor ptea încheia contracte cu structuri asociative ale asociaţiei de proprietari. În varianta actuală de lege a fost omis consumul de gaz la comun din lista cheltuielilor repartizate după numărul de persoane, astfel că e necesară introducerea acestei menţiuni.

O altă prevedere a iniţiativei se referă la proprierari, respectiv aceştia nu vor avea acces la anumite documente ale asociaţiei care cuprind date cu caracter personal. Proprietarii vor avea obligaţia să notifice preşedintele privind orice schimbare intervenită în privinţa celor care locuiesc, inclusiv chiriaşii. Potrivit proiectului legislativ, în cazul daunelor, proprietarii pot mandata alte persoane să-i reprezinte în faţa terţilor, iar în cazul urgenţelor privind inundaţiile, proprietarioi vor fi obligaţi să permită accesul în locuinţă fără previzul emis de 5 zile.

Persoanele care au datorii la asociaţie nu vor mai putea fi alese sau numite în funcţii de conducere, administraţie sau control. „Beneficiarii acestor modificări vor fi miile de asociaţii de locatari din ţară. Aceste modificări au fost făcute la propunerea acestora, prin situaţiile întâlnite în practică, când a fost necesară punerea în aplicare a prevederilor legii. Această propunere de lege vine tocmai petru soluţionarea problemelor identificate de către asociaţiile de locatari.”, precizează iniţiatorii în expunerea de motive. Proiectul a fost înregistrat la Senat, primă Cameră sesizată, for decizional fiind Camera Deputaţilor.



Ştiri recomandate

12