Am întâlnit şi marinari fericiţi. Au reuşit să îşi recupereze salariile restante! Mai sunt şi alţii însă, care...

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
ITF - SLN

Am întâlnit şi marinari fericiţi. Au reuşit să îşi recupereze salariile restante! Mai sunt şi alţii însă, care...

Social 04 Martie 2019 / 17:49 899 accesări

În doar câteva zile, în urma demersurile echipajelor, biroul Port State Control din cadrul ANR şi ITF România au reţinut pe MLC 2006 două nave care aveau restanţe mai mari de două luni la plata salariilor echipajelor, se arată într-o comunicare a Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN). Este vorba despre navele Huseyn Javid - pavilion Malta şi Beccaria - pavilion Panama care împreună totalizau peste 256.000 USD - neplată salarii. Reamintim că această convenţie - MLC 2006 - a fost ratificată de România în anul 2015, după doi ani de acţiuni şi presiuni concertate ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, devenind astăzi un instrument de lucru pentru a proteja drepturile navigatorilor, un cod al condiţiilor de muncă şi viaţă la bordul navelor care sosesc în porturile româneşti.

Potrivit aceleiaşi surse, în urma acţiunilor PSC şi ITF, armatorii navei Huseyn Javid au achitat 106,000 USD reprezentând salariile echipajului la zi. „Cei 11 navigatori, membri ai Sindicatului Navigatorilor din Rusia au răsuflat uşuraţi, la fel şi familiile lor care aşteptau de mai bine de 4 luni salariile restante”, arată aceeaşi sursă.

La nava Beccaria sunt îndeplinite condiţiile de a se introduce o acţiune în instanţa din România dacă în această săptămână nu se găseşte o soluţie viabilă pentru plata salariilor. Salariile la această navă nu sunt achitate de peste 5 luni către cei 13 membri ai echipajului, de naţionalitate ukrainiană. Sindicatul din Ukraina, ai cărui membri sunt navigatorii de la bord, va susţine anumite cheltuieli pentru echipaj, alături de ITF România, în cazul în care se va solicita rezolvarea cazului pe cale legală.

Alte 3 nave au transmis că ajung în zilele următoare în porturile româneşti, iar echipajele sunt neplătite de peste 2 luni. Porturile româneşti sunt porturi în care "Dumping-ul Social" este descurajat, iar armatorii cu probleme sunt obligaţi să le rezolve înainte de a pleca din port cu nava.

Taguri articol


12