Apple stochează istoricul apelurilor pe iCloud, pentru patru luni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Apple stochează istoricul apelurilor pe iCloud, pentru patru luni

Tehnologie 18 Noiembrie 2016 / 17:35 555 accesări

În ciuda pretinsei lupte a companiei americane Apple de a proteja datele clienților săi, aceasta ar stoca istoricul apelurilor făcute de utilizatorii de iPhone pe iCloud, pentru patru luni, fără să se obosească să își informeze clienții. Potrivit firmei rusești Elcomsoft, telefoanele Apple și celelalte produse ale renumitei firme americane trimit automat istoricul convorbirilor efectuate de pe acestea în iCloud, fără ca utilizatorii să fie informați în vreun fel. ”Trebuie doar să dezactivați serviciul iCloud pentru a bloca transmisia automată a informațiilor legate de apelurile dvs.”, explică Vladimir Katalov, de la Elcomsoft, într-un interviu acordat Intercept, citat de Russia Today. Informațiile trimise automat în iCloud includ numerele de telefon, data și ora, dar și durata apelurilor efectuate, precum și datele apelurilor respinse sau nepreluate. Stocarea se face pentru patru luni și datele sunt puse la dispoziția autorităților americane interesate, care poate că sunt incapabile să le extragă din telefonul eventualilor suspecți, mai adaugă Katalov. Conform legislației americane, serviciile de informații pot obține acces direct la informațiile utilizatorilor, printr-un simplu mandat judecătoresc, însă au nevoie de o... unealtă de deblocare a telefoanelor. Pe lângă datele legate de convorbirile telefonice obișnuite, Apple stochează și tot conținutul video, apeluri sau înregistrări.

Specialiștii de la firma rusească Elcomsoft cred că această practică de stocare automată a datelor ar fi fost pusă în aplicare o dată, cel puțin, de la lansarea sistemului iOS 8.2, în martie 2015. Totuși, stocarea datelor nu se oprește doar la apelurile telefonice video și clasice, fiind trimise în iCloud inclusiv conversațiile de pe Skype, WhatsApp și Viber. Apple a explicat că stocarea este pusă la dispoziția utilizatorilor produselor sale, pentru ca aceștia să le poată revedea sau reasculta după un timp, însă acest lucru este posibil doar cu un ID Apple și o parolă. De asemenea, Apple le-a recomandat utilizatorilor săi să își aleagă parole cât mai dificil de spart. Potrivit lui Katalov, nu există posibilitatea de a refuza stocarea datelor în iCloud de către un utilizator decât dacă dezactivează complet serviciul. ”Puteți doar să dezactivați notele de uploading/syncing, contactele, calendarele și istoricul web, dar apelurile rămân acolo”, a explicat Katalov. Totuși, dacă un utilizator șterge înregistrarea unui apel de pe Apple-ul său, acesta va fi șters automat din iCloud la următoarea updatare automată. Katalov a precizat că firma sa, Elcomsoft, încă mai studiază problema.

Chiar dacă această veste poate fi șocantă pentru unii utilizatori Apple, Katalov susține că Apple nu este singurul vinovat. Telefoanele cu sistemul de operare Android, dar și mobilele cu Windows 10 au sisteme asemănătoare de stocare.



12
Pagina a fost generata in 0.4785 secunde