„Asigurătorii nu vor să vândă RCA-ul pentru camioane deoarece produc daune mari”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Asigurătorii nu vor să vândă RCA-ul pentru camioane deoarece produc daune mari”
Economie 08 Octombrie 2016 / 09:54 346 accesări 0 comentarii

Tarifele la RCA au fost majorate ca urmare a doi factori principali, respectiv implementarea de la începutul anului a cerinţelor mai dure de capital Solvency II, adică costuri mai mari pentru companii care sunt însă transferate în tarife şi falimentul companiilor Astra şi Carpatica.

"S-au întâlnit aceste două aspecte în decursul a doi ani: pe de o parte preţurile au crescut, iar asigurătorii fug de volumul de 50% din piaţă pentru că trebuie să vină cu majorări de capital de la firmele-mamă, care nu sunt dispuse. (...) Asigurătorii nu vor să vândă RCA-ul pentru camioane pentru că produc daune destul de mari", a spus Viorel Vasile, CEO al Safety Broker.

La jumătatea lunii septembrie Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) şi asociaţiile transportatorilor au ajuns la o înţelegere privind preţul la RCA, aceasta urmând să însumeze 7.500 de lei pentru un camion de 16 tone, în timp ce asigurătorii au spus că îngheţarea tarifelor RCA încalcă normele europene şi pe cele locale, iar România ar putea fi sancţionată.

Viorel Vasile consideră însă că RCA-ul va ajunge la un preţ de 8.600 de lei, faţă de norma impusă de 7.500 de lei, pentru că la această sumă se adaugă marja comercială şi rata de profit.

CEO-ul Safety Broker consideră că decizia autorităţilor de a plafona tarifele la RCA prin lege nu este o măsură economică şi nu va avea efectele scontate, spunând că nu transportatorii ar trebui să fie cei care fac legea privind RCA-ul.

Taguri articol
Loading...

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.



Pagina a fost generata in 0.2 secunde