Asociația Elevilor din Constanța critică cenzura aplicată elevilor

Educație 23 August 2022 / 09:57 1657 accesări

Pe 22 augusta avut loc o dezbaterepublică pe tema Proiectului Legii învățământului preuniversitar, eveniment organizat de Inspectoratul Școlar Județean Constanța în colaborare cu Instituția Prefectului.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) critică cenzura aplicată elevilor la dezbaterea publică pe baza Proiectului Legii învățământului preuniversitar și consideră inadmisibilă atitudinea inspectorului școlar general, Sorin Mihai.

ComunicatulAsociațieiElevilor din Constanța

Astăzi, 22 august a.c., a avut loc dezbaterea așa-zis publică pe tema Proiectului Legii învățământului preuniversitar, eveniment organizat de Inspectoratul Școlar Județean Constanța în colaborare cu Instituția Prefectului. Această dezbatere a fost anunțată public. Astfel, 10 reprezentanți ai AEC s-au prezentat la Consiliul Județean pentru a participa la dezbaterea despre legea ce va stabili viitorul elevilor. La sosirea în fața sălii, elevii au fost primiți doar până în prag și întâmpinați de un domn trimis de inspectorul școlar general, Sorin Mihai, pentru a le arăta drumul spre ieșire. Când elevii au întrebat care este motivul pentru care nu pot intra, răspunsul a fost: ,,Dacă așa a spus domnul inspector că nu aveți voie”. Deși au fost dați afară, elevii nu au făcut cale întoarsă, au rămas în fața Consiliului Județean în speranța că vor putea discuta cu inspectorul școlar, dorință care nu s-a materializat.

Grupul de elevi dorea să își exprime dezacordul în legătură cu inițiativa legislativă și să participe la discuția despre educația lor, fiind de părere că unele dintre propunerile prezentate în proiect nu ar îmbunătății sistemul educațional, chiar dimpotrivă, ar crea haos. Spre exemplu, legalizarea organizării unor examene separate de admitere în colegii, astfel Evaluarea Națională rămânând doar un mijloc de monitorizare a sistemului de educație, însemnând nu numai că absolvenții de clasa a VIII-a ar avea de susținut examene separate, dar se și încurajează corupția și luarea de mită pentru intrarea la liceu și susținerea unor meditații cu profesorii de la colegiul respectiv.

Inspectorul școlar general a organizat o dezbatere publică la care au putut intra doar câțiva invitați selecți, singura tentativă de transparența fiind un live pe Facebook. După cum se poate observa din întâmplările petrecute în această după-amiază, cenzura înflorește, iar Sorin Mihai o ajută să crească. Ținem să amintim că acesta este același Sorin Mihai care în prezent este anchetat penal pentru omisiunea sesizării abuzului sexual dintr-o școală din Constanța și care a susținut, contrar instanței, că nu a fost luată mită pentru transferul de la Colegiul Național ,,Mircea cel Bătrân”.

Considerăm că aceasta este o bătaie de joc la adresa educației și că o dezbatere publică nu se face cu ușile închise. Viitorul elevilor este pus în pericol din cauza lipsei de transparență și dorinței de corupție, iar aceste subiecte ce afectează elevii din toată țara ar trebui bine structurate și organizate într-un mod democratic.

Solicităm retragerea proiectului și demiterea inspectorul școlar general, Sorin Mihai!

Ştiri recomandate

12