Asociațiile de elevi din țară solicită premierului să propună revocarea din funcție a ministrului educației

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Asociațiile de elevi din țară solicită premierului să propună revocarea din funcție a ministrului educației

Educație 06 Septembrie 2021 / 13:54 561 accesări
Ariana Dudună, preşedintele Asociaţiei Elevilor Constanţa, foto: facebook

Ariana Dudună, preşedintele Asociaţiei Elevilor Constanţa, foto: facebook

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) solicită premierului Florin Cîțu să propună revocarea din funcție a ministrului educației, Sorin Cîmpeanu, pentru rea-credința de care a dat dovadă prin măsurile luate în ultima săptămână!

Comunicatul de Presă alAsociațieiElevilor din Constanța

Joi, 2 septembrie a.c., a fost publicat pe site-ul Ministerului Educației proiectul de Hotărâre de Guvern cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al ARACIP. Acest proiect modifică structura Consiliului de Conducere, înlocuind experții ce făceau parte din acesta cu reprezentanți ai administrației publice locale, centrale, și ai societății civile, persoane ce ar trebui să facă parte din Comisia consultativă a ARACIP, nicidecum să conducă instituția.

Astfel, în conducerea ARACIP ajung să fie doar 4 experți, degradându-se profund activitatea instituției, evaluarea calității unităților de învățământ fiind lăsată în mâna unor terți fără experiență în domeniu. Prin proiectul de hotărâre publicat, observăm dorința de a restrânge independența și autonomia instituției, dorință pe care o considerăm condamnabilă.

Malpraxisul educațional al ministrului continuă, vineri, 3 septembrie, fiind adoptat un ordin ce oferă posibilitatea unităților de învățământ de a renunța la catalogul fizic, folosind strict catalogul electronic. Ordinul prevede ca sursă de finanțare pentru achiziționarea programelor de catalog electronic bugetul propriu și fondurile proprii ale unităților de învățământ, fapt pe care îl considerăm atât nejustificat, cât și inechitabil având în vedere faptul că Ministerul Educației este beneficiar al unui proiect finanțat din fonduri europene, prin care fiecare școală ar fi putut avea acces la un astfel de sistem informatic.

Mai mult, deși fac parte din generația „experiment” a ministerului, elevii care încep săptămâna viitoare clasa a IX-a nu se mai bucură de atenția guvernanților, care îi lasă atât fără planuri cadru, cât și fără manuale. După 8 ani în care au funcționat după o programă nouă și un curriculum bazat pe competențe urmează ca aceștia să se întoarcă în timp și să revină la planurile cadru aprobate în 2009.

Chiar dacă pentru decidenți manualele și programa nu reprezintă aparent o prioritate, pentru elevi sunt o necesitate, iar ignoranța de care se dă dovadă va duce la inconsistență în ceea ce privește cunoștințele beneficiarilor primari ai actului educațional și la incapacitatea acestora de a sedimenta anumite cunoștințe. Această lipsă a continuității în pregătirea elevilor a fost motivată de ministrul educației, Sorin Cîmpeanu prin așteptarea rezultatelor proiectului pilot care urmează să fie implementat începând cu anul acesta la unele școli, printre care și Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București. Regresul sistemului educațional este datorat exclusiv decidenților care nu au abilitatea de a vedea nevoile reale ale elevilor și de a le pune mai presus de ambițiile personale.

În acest sens, având în vedere dezastrul creat de Ministrul Sorin Cîmpeanu în cadrul sistemului de învățământ, dând dovadă de dezinteres și de ignoranță, solicităm revocarea acestuia din funcție de urgență!

“Ministrul a dovedit, în mod repetat, faptul că nu dorește altceva decât să servească interesele unor indivizi siniștri, în niciun caz ale elevilor. Acțiunile sale arată faptul că nu dorește altceva decât să manipuleze opinia publică pentru a-și crește capitalul de imagine, încercând să își scuze incompetența prin prisma unor măsuri populiste, care nu au vreun impact real. Astfel, în locul unei digitalizări reale a învățământului, a ales catalogul electronic accesibil strict școlilor care pot plăti din bugetele proprii. Elevi care încă din școala primară au studiat după alte programe vor fi nevoiți să se întoarcă în timp, iar una dintre puținele instituții competente și independente, cu un rol necesar în funcționarea sistemului de învățământ, se dorește a fi transformată într-un circ condus de oameni fără vreo pregătire în domeniu. Învățământul se află în paragină, iar Sorin Cîmpeanu pare că vrea să îl îngroape complet, nu să îl salveze.”



Ştiri recomandate

12
Pagina a fost generata in 0.2045 secunde