Astăzi începe "curăţenia" în dana 64

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
"Minmetal" a cedat presiunilor

Astăzi începe "curăţenia" în dana 64

Justiție 20 Iunie 2006 / 00:00 1877 accesări

Notificările şi termenele dispuse, în ultimele două săptămîni, de autorităţile portuare societăţii “Minmetal”, au dat rezultate. Proprietarii podului rulant 2, implicat în catastrofa navală din dana 64, de acum 12 zile, au semnat ieri contractul de scoatere a utilajului din apa mării cu o firmă specializată, acţiune ce va debloca şenalul navigabil şi va facilita accesul către danele învecinate. “Astăzi (n.r. - ieri) am fost informat oficial că «Minmetal» a semnat, la orele prînzului, contractul de ranfluare a podului cu firma de scafandri SRL”, a declarat directorul Căpităniei Zonale Constanţa (CZC), Alexandru Mezei. Pentru că negocierile dintre reprezentanţii celor două firme au fost dezbătute de săptămîna trecută, dar tergiversate la parafare de cei de la “Minmetal”, firma de scafandri a şi pregătit planul de derulare a acţiunii. “Fiindcă operaţiunea a fost şi aşa tergiversată nepermis de mult, planul de ranfluare a fost supus imediat analizei şi aprobat cu menţiunile de rigoare, astfel încît lucrările pentru deblocarea danei 64 să poată demara de mîine dimineaţă (n.r. - azi)”, a subliniat Mezei.

Muncă la foc continuu

Pentru scoaterea din apa mării a celor 800 de tone de fier care au blocat acvatoriul danei 64 în numai cîteva secunde, este nevoie de efortul a zeci de muncitori. Administratorul firmei “Atriamar Star” SRL, Valentin Plohod, a declarat că operaţiunea este una complexă care va începe astăzi şi se va derula pe parcursul a 20 de zile. “Vom aduce în dana 64 macaraua plutitoare de 100 tone forţă , aparţinînd societăţii Grup Servicii Petroliere şi una de 16 tone forţă, o şalupă şi un remorcher aparţinînd societăţii noastre. Vor lucra la foc continuu echipe de şase - opt scafandri şi muncitori specializaţi în tăieri la suprafaţă şi sub apă”, a precizat Valentin Plohod. Macaraua plutitoare “Gigant” a fost folosită şi de “Romtrans” la sfîrşitul săptămînii trecute la operaţiunile de manevrare şi încărcare pe nava rusească “Suna” a celor două rezervoare gigant pentru rafinăria din Kazahstan.

Operaţiunea este complexă şi dificilă

Potrivit specialiştilor, operaţiunea de curăţare a danei 64 de utilajele implicate în catastrofa navală de acum două săptămîni se va derula pe mai multe etape. “Iniţial, se va tăia calea de rulare a podului, apoi se va tracta macaraua plutitoare şi se va scoate de sub apă remorcherul împingător «Izvorul Mare 1». Ultima etapă va fi cea de degajare a zonei de restul podului rulant 2. Operaţiunea va fi destul de dificilă deoarece la tăierea căii de rulare a podului există riscul ca ceea ce rămîne pe cheu să se prăbuşească. Să sperăm că nu se vor înregistra evenimente neplăcute”, a explicat Alexandru Mezei. El a adăugat că pentru deblocarea traficului naval în dana 64 s-au stabilit, prin contractele semnate de “Minmetal” şi “Canal Services”, 15 zile pentru podul rulant şi alte cinci pentru macara şi remorcher. Astfel, înainte de jumătatea lunii iulie, firmele specializate “Atriamar Star” SRL şi “Agenţia Română de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare” vor şterge urmele catastrofei din 8 iunie, în zona de operare a “Minmetal”. Din nefericire, nu există încă o firmă care să poată măcar diminua suferinţa familiilor celor şase persoane decedate în urma accidentului naval.



Ştiri recomandate

12