Notificările şi termenele dispuse, în ultimele două săptămîni, de autorităţile portuare societăţii “Minmetal”, au dat rezultate. Proprietarii podului rulant 2, implicat în catastrofa navală din dana 64, de acum 12 zile, au semnat ieri contractul de scoatere a utilajului din apa mării cu o firmă specializată, acţiune ce va debloca şenalul navigabil şi va facilita accesul către danele învecinate. “Astăzi (n.r. - ieri) am fost informat oficial că «Minmetal» a semnat, la orele prînzului, contractul de ranfluare a podului cu firma de scafandri
Muncă la foc continuu
Pentru scoaterea din apa mării a celor 800 de tone de fier care au blocat acvatoriul danei 64 în numai cîteva secunde, este nevoie de efortul a zeci de muncitori. Administratorul firmei “Atriamar Star” SRL, Valentin Plohod, a declarat că operaţiunea este una complexă care va începe astăzi şi se va derula pe parcursul a 20 de zile. “Vom aduce în dana 64 macaraua plutitoare de 100 tone forţă
Operaţiunea este complexă şi dificilă
Potrivit specialiştilor, operaţiunea de curăţare a danei 64 de utilajele implicate în catastrofa navală de acum două săptămîni se va derula pe mai multe etape. “Iniţial, se va tăia calea de rulare a podului, apoi se va tracta macaraua plutitoare şi se va scoate de sub apă remorcherul împingător «Izvorul Mare 1». Ultima etapă va fi cea de degajare a zonei de restul podului rulant 2. Operaţiunea va fi destul de dificilă deoarece la tăierea căii de rulare a podului există riscul ca ceea ce rămîne pe cheu să se prăbuşească. Să sperăm că nu se vor înregistra evenimente neplăcute”, a explicat Alexandru Mezei. El a adăugat că pentru deblocarea traficului naval în dana 64 s-au stabilit, prin contractele semnate de “Minmetal” şi “Canal Services”, 15 zile pentru podul rulant şi alte cinci pentru macara şi remorcher. Astfel, înainte de jumătatea lunii iulie, firmele specializate “Atriamar Star” SRL şi “Agenţia Română de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare” vor şterge urmele catastrofei din 8 iunie, în zona de operare a “Minmetal”. Din nefericire, nu există încă o firmă care să poată măcar diminua suferinţa familiilor celor şase persoane decedate în urma accidentului naval.