Aţi fost refuzat de vreun service pentru că aveţi Volkswagen?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aţi fost refuzat de vreun service pentru că aveţi Volkswagen?
Economie 05 Martie 2018 / 17:28 470 accesări 0 comentarii

Grupul auto Volkswagen (VW) a avut mai mult succes cu clienţii din Europa Occidentală să-i convingă să vină la service pentru repararea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel implicate în scandalul emisiilor (Dieselgate) decât cu cei din Europa de Est, informează publicaţia online EUobserver.

Prin urmare, pe şoselele din UE sunt peste două milioane de maşini VW echipate cu motoare diesel al căror soft nu a fost încă actualizat.

VW a promis Comisiei Europene (CE) că va actualiza până în toamna lui 2017 softul tuturor celor 8,5 milioane de maşini afectate, deşi nu este în întregime clar ce fel de actualizări vor fi efectuate, potrivit economica.net. Se ştie deja că VW, cel mai mare producător auto european, nu a reuşit să-şi respecte promisiunile, dar recent CE a publicat o actualizare a datelor pentru majoritatea statelor membre. Actualizarea softului a avut cel mai mare succes pe piaţa germană, unde 91% din consumatorii care deţin o maşină cu motor diesel echipat cu acel soft au venit la service pentru actualizare. Au fost rare actualizările pentru motoarele diesel WA 189 afectate de scandalul manipulării emisiilor poluante.

Cel mai redus procent de şoferi care au venit la service pentru actualizarea softului este în România (30%), urmată de Polonia (37%), Slovacia (39%), Croaţia (46%) şi Grecia (46%). Nu au fost publicate datele privind Bulgaria, Ungaria, Irlanda, Letonia şi Slovenia.

Un purtător de cuvânt al Organizaţiei Europene a Consumatorilor (Beuc) nu a oferit o explicaţie pentru diferenţa între est şi vest, dar a subliniat că un recent raport publicat de UE privind încrederea consumatorilor a arătat că în cele mai multe state din Europa de Est încrederea generală în retaileri este la cel mai scăzut nivel. „Aceste concluzii sunt îngrijorătoare”, a afirmat europarlamentarul olandez Gerben-Jan Gerbrandy, co-autor al raportului Parlamentului European referitor la scandalul emisiilor.

El a declarat pentru EUobserver că sunt necesare mai multe cercetări pentru a înţelege mai bine diferenţele. De asemenea, Gerbrandy a declarat că nu are nici o îndoială că repararea vehiculelor este benefică pentru mediul înconjurător. „Trebuie să trecem la rechemări obligatorii în toate statele membre UE, coordonate la nivel european. Trebuie să fie efectuate actualizări nu doar pe partea de soft ci şi pe partea de hardware”, a afirmat europarlamentarul olandez.

Rechemările la service nu sunt obligatorii în toate ţările UE.

Cea mai mare rată de succes s-a înregistrat în statele unde era obligatorie rechemarea. Totuşi, există şi ţări unde rechemarea nu era obligatorie, iar numărul şoferilor care au venit cu maşinile la service a fost mai ridicat decât în unele ţări unde rechemarea era obligatorie. În 2017, livrările pe plan global ale grupului Volkswagen au crescut cu 4,3% în 2017 până la 10,74 milioane vehicule, o cifră record care vine la doi ani după izbucnirea scandalului Dieselgate. Grupul Volkswagen cuprinde 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Taguri articol
Loading...

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Pagina a fost generata in 0.223 secunde