Au început reparațiile la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Au început reparațiile la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța

Administrație 16 Iunie 2022 / 15:44 767 accesări
Foto: CFR Infrastructura

Foto: CFR Infrastructura

În 15 iunie au fost semnate ordinele de începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor, pentru demararea reparațiilor la 35 de linii, în lungime totală de 13 km, în portul Constanța. Portul are potențal feroviar mare, însă fiind neglijat în ultimii 30 de ani, liniile au ajuns într-o stare jalnică.

Durata de execuția a lucrărilor este de aproximativ 5 luni. Obiectivul acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

Portul Constanța este una dintre marile probleme ale rețelei feroviare: liniile sunt neelectrificate, sarcina pe osie este scăzută, sunt prea scurte liniile pentru cele mai lungi trenuri, viteza posibilă este redusă și o parte dintre linii sunt închise.

Aproape 400 dintre cele 700 de vagoane care zăceau abandonate în portul Constanța au fost scoase în ultimele două luni.

La final de martie, ministrul Transporturilor le-a cerut directorilor de la CFR SA și CFR Marfă să mute cât mai multe dintre cele 700 de vagoane care blochează portul.

Toate cele 700 de vagoane erau sub sechestru ANAF, iar la nivelul întregii țări sunt câteva mii de vagoane de marfă aflate sub sechestru, a spus marți ministrul.

Lucrările se desfășoară pe raza stațiilor Port Zona A, Port Zona B și Port Mol V.

Durata de execuție a lucrărilor este de 149 de zile.

Finanțarea este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României.



Ştiri recomandate

12
Pagina a fost generata in 0.1386 secunde