„Bal mascat” însângerat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Teatrul „Oleg Danovski”

„Bal mascat” însângerat

Monden 21 Aprilie 2015 / 00:00 1088 accesări

A fost „Bal mascat”, duminică seară, la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”. Chiar dacă invitații din sala de spectacole nu au fost atât de numeroși precum ar fi fost normal pentru un asemenea titlu, seara a fost, cu siguranță, o reușită, artiștii de pe scenă reușind să transmită veridic emoțiile profunde și copleșitoare din opera verdiană.

Unul dintre cele mai impresionante momente ale operei, încărcat de un puternic fior dramatic, a fost cel care a avut-o în centrul atenției pe mezzosoprana Andrada Ioana Roșu, solistă a Operei clujene, în dificilul rol al vrăjitoarei Ulrika. Modul în care a redat complexitatea rolului său, atât din punct de vedere vocal, cât și scenic, a fost răsplătit cu binemeritate aplauze. De aplauze la scenă deschisă a avut parte și cuplul de soliști Răzvan Săraru - Akiko Hayakawa, cei doi întruchipându-i pe nefericiții îndrăgostiți: contele Riccardo și Amalia.

DRAGOSTE ȘI TRĂDARE Apreciate au fost și momentele solistice în care protagoniști au fost baritonul bucureștean Iordache Basalic -  întruchipându-l pe Renato, hotărât să răzbune trădarea celui mai bun prieten printr-o lovitură de pumnal - și soprana japoneză Akiko Hayakawa, înduioșătoare atunci când și-a exprimat iubirea maternă.  „Este a doua oară când interpretez pe această scenă rolul Renato (n.r. după reprezentația din aprilie 2013). Mă simt bine aici, mai ales că publicul este foarte cald, foarte primitor”, a spus baritonul Iordache Basalic.

După debutul impresionant, din februarie, în rolul titular din opera donizettiană „Lucia di Lammermoor”, tânăra soprană Smaranda Drăghici a bifat, cu succes, apariția într-un rol nou - pajul Oscar -, printr-o interpretare plină de prospețime, potențată și de înfățișarea sa.  

Din distribuția spectacolului, care s-a desfășurat sub bagheta dirijorului japonez Koichi Inoue, au mai făcut parte: Laurențiu Severin - Tom, Constantin Acsinte - Samuel, Marius Eftimie - Silvano și Mădălin Băldău - judecătorul (debut) și servitorul. Au contribuit la succesul spectacolului orchestra, corul, dar și artiștii Companiei de Balet a Teatrului „Oleg Danovski”, care au conferit un plus de dinamism tulburătoarei opere verdiene, care se încheie cu un bal mascat însângerat, conform nefastelor profeții ale Ulrikăi. „Mă simt foarte bine la pupitrul dirijoral, deoarece orchestra, corul și soliștii din Constanța, dar și invitații lor sunt foarte buni”, a spus dirijorul Koichi Inoue, la finalul spectacolului.

„Cred că acest spectacol a umplut sufletele de bucurie. Distribuția „Balului mascat” din această seară (n.r. - duminică seară) a fost excelentă. Se întâmplă lucruri frumoase aici, la Opera din Constanța, și de aceea așteptăm publicul în număr cât mai mare la spectacolele Teatrului „Oleg Danovski”“, a spus tenorul Răzvan Săraru.



12