Băsescu, atentat eşuat la relaţia România - Renault

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Încă o tâmpenie sinistră prezidenţială Băsescu, atentat eşuat la relaţia România - Renault
Eveniment 12 Februarie 2014 / 00:00 1936 accesări 22 comentarii

JOC MURDAR Afirmaţia preşedintelui Traian Băsescu privind pierderea asamblării Dacia la Piteşti în condiţiile nefinalizării Coridorului IV paneuropean a fost catalogată de premierul Victor Ponta drept „o inconştienţă sinistră, o tâmpenie“. Ponta a punctat ieri că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiei: „Acum, îl credeţi pe preşedintele Renault sau pe sinistrul nostru preşedinte?“. Reamintim că Băsescu afirmase, cu o zi în urmă, că Renault extinde deja uzina de la Tanger (Maroc), „unde pui maşina direct în vapor, pentru că portul e la câţiva kilometri de fabrică“. Desigur, ce a omis să spună preşedintele este că orice afacere se extinde şi că, în condiţiile creşterii vânzărilor, Renault îşi măreşte capacităţile de producţie. Important de reţinut - Renault nu a semnat niciun contract de exclusivitate cu România, la fel cum Mercedes nu lucrează doar în Germania, ci şi la Reghin. În replică, Ponta a dat asigurări că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi a subliniat că are încredere în ce spun oficialii constructorului francez de automobile, „nu în ce mai aruncă Băsescu, într-o chestie strict politică“. Clinciul verbal între preşedinte şi premier vine în contextul în care ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, a spus recent că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor. „Să luăm ca exemplu Renault, cu o contribuţie de 3% la PIB-ul României şi cu 10% din exporturile naţionale. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Ele trebuie livrate foarte rapid, cu tiruri, trenuri; fiecare oră, fiecare zi de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault - Dacia“, spunea Gustin.

JUMĂTATEA PLINĂ A PAHARULUI Ieri, la Forumul de afaceri Franţa - Europa de Sud-Est, ambasadorul francez a spus totuşi că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât ţara se află în apropierea unor pieţe de desfacere. El a mai punctat că iniţiativa nu trebuie văzută drept concurenţă pentru uzina de la Piteşti: „În prezent, Dacia este o marcă recunoscută, care are şansa de a avea în România întregul lanţ de producţie, de la echipele de concepţie până la serviciul post-vânzare. Între Piteşti şi Tanger nu există concurenţă. Dimpotrivă, avem toate motivele să ne bucurăm de eficacitatea unei întreprinderi care acum 15 ani era declarată aproape moartă. Cine ar fi crezut atunci că Dacia va vinde maşini într-o ţară unde automobilul este aproape un cult, Germania? Eu prefer să privesc jumătatea plină a paharului“. Ar mai fi lipsit doar ca Băsescu să-i catalogheze pe marocani „ţigani împuţiţi“ şi atunci sigur n-am mai fi putut evita scandalul cu unul dintre cei mai importanţi investitori străini din România.

Taguri articol
Loading...

22 comentarii

Nicolae Grigore 05:38:03 / 12 Februarie 2014
De ce sa-l cred?

De ce sa-l cred pe premier? In plus,din articol rezulta clar ce a declarat ambasadorul Frantei: INFRASTRUCTURA RUTIERA! De la Pitesti spre Europa se mergea pe o sosea vai mama ei prin Rm Valcea pana la Sibiu iar spre portul Constanta prin gatuirea de pe centura Bucuresti

Motanul Danila 05:44:29 / 12 Februarie 2014
Pu si pa

de la Nicolae Grigore (05:38:03 12 Februarie 2014)...Crede l dobibocule,in schimb-pe bishnitzarul de TroCoceni care face totul,impotriva Romaniei....

mario 07:25:40 / 12 Februarie 2014
autostrada

Si daca face autostrada si sta inzapezita doua trei saptamani pentru ca nu au utilajele necesare ,care este problema ,daca vor sa le puna pe vapor direct exista loc in portul constanta sud sa construiasca fabrica in port si atunci le pun in vapor direct . Oricum toti sunt niste hahalere ,ponta nu ar trebui sa ii creada ca francezii sunt parsivi ,odata isi iau catrafusele.hai pa.

kkk 07:32:56 / 12 Februarie 2014
lasati gura si apucativa de munca

am vazut reportajul voatru d kk si p cel a celor de la pro care nu sunt basisti sau pontici si se confirma cele zise de base.asa ca ponta sa puna biciul p prieteni domniei sale sa mai faca si treaba nu numai campanie murdara.

Black 07:37:31 / 12 Februarie 2014
Aiureli

Titlul este voit tendențios, în stilul Ponta/Mazăre. Din păcate pe acest subiect Chiorul (cum vă place să-i spuneți) are dreptate. Iar Gustin a punctat - diplomatic - în aceași notă. Degeaba spune Ponta că are asigurări de la șefii Dacia Renault, aceia sunt doar salariați, nu stabilesc liniile de politică comercială nici pentru grup și prin extensie nici pentru Franța în general. Paulică erai mai elegant în gândire când lucrai la Cuget Liber. Vax!

Arabu 07:40:45 / 12 Februarie 2014
Rabdare

Nu-i credeti pe niciunul si argumentez: 1.Romania detine o UZINA, nu linii de asamblare ca in Maroc. 2. In Romania se fabrica cele mai scumpe modele ale Daciei. 3.Dezavantajul Romaniei este infrastructura, care este jalnica , pe cind cea din Maroc va asigur ca este excelenta.

traiesc bine(IN SARACIE) 08:22:28 / 12 Februarie 2014
dusmanul tarii

daca era un bun roman,cinstit si iubitor de tara cat a fost min.transp. putea sa finalizeze autostrazi principale gen;Constanta -Arad dar nu te poti astepta de la un om care scandal,vrajba, ura,invidie seamana in jurul sau.ca si in politica se baga desi constitutia interzice. ar fi fericit sa plece francezii ca asta are in suflet .MARE E DUMNEZEU.

livius 09:48:35 / 12 Februarie 2014
bashelu'

betivanul LA PSCARIEEEE

den 09:53:05 / 12 Februarie 2014
??

Acum intelegeti si voi ca autostrazile se fac pentru profitul corporatiilor straine (pe banii romanilor la pret de 10 ori mai mare decat normal) ,i in timp ce drumurile judetene sunt praf si pulbere.

snow 10:07:02 / 12 Februarie 2014
pentru Nicolae Grigore

Pentru nicolae grigore - le la ora 5:38. Ar trebui sa crezi ! deja se vorbeste in zona de inchiderea partiala a fabricii... Iar Ponta este cel mai nenorocit exemplar de mincinos , sluga lui Voiculescu, care n-a facut decat sa consfinteasca furtul general din buzunarele Romanilor... Tu, probabil un "lessmind" sau in postac platit ... Tie nu-ti este scarba de tine? Probabil ca nu, cine se aseamana se aduna...hai sictir !

Pusca si cureaua lata''... 10:44:01 / 12 Februarie 2014
Sunt nevoit sa ma repet... Telegraf = Vuvuzeaua Rosie...

Am sa va rog amaratilor sa nu-mi mai stergeti postarile...Si da, mai schimbati placa! Se prinde lumea ca sunteti decat niste prapaditi care faceti zid' in jurul penalilor,Ii aparati cu atata inversunare pe acesti derbedei care va dau papita...in gurita! Rusine...!

... 11:01:07 / 12 Februarie 2014
....

Sa o Confiste Statu .. sau Nationalizarea si confiscarea Averilor ....sunt Bani Poporului..

GHIDUL PENTRU AFACEREA TA 11:01:34 / 12 Februarie 2014
AFACEREA TA

Iata cum Afacerea ta cu Ciuperci devine profitabila in doar 170 de zile si iti aduce la o micro-ferma de 100 mp amenajata pe 3 nivele, 80-100 kg ciuperci/mp/an, la 7-8 lei/kg obtii un profit de 23.000euro pe an. Pentru mai multe detalii vizitati:www.cultivareaciupercilor.ro

GHIDUL PENTRU AFACEREA TA 11:06:04 / 12 Februarie 2014
AFACEREA TA

Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60 de zile si iti aduce 1100 lei,la fiecare 125 lei investiti in productie. Detalii pe:www.crestereaprepelitelor.ro

sibiu 12:14:59 / 12 Februarie 2014
locatarul inca la cotroceni in delir

un element periculos in pozitii de risc pentru Stat, frizeaza iresponsabilitate clinica.

12

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Pagina a fost generata in 0.2022 secunde