Băsescu, atentat eşuat la relaţia România - Renault

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Încă o tâmpenie sinistră prezidenţială Băsescu, atentat eşuat la relaţia România - Renault
Eveniment 12 Februarie 2014 / 00:00 1945 accesări 22 comentarii

JOC MURDAR Afirmaţia preşedintelui Traian Băsescu privind pierderea asamblării Dacia la Piteşti în condiţiile nefinalizării Coridorului IV paneuropean a fost catalogată de premierul Victor Ponta drept „o inconştienţă sinistră, o tâmpenie“. Ponta a punctat ieri că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiei: „Acum, îl credeţi pe preşedintele Renault sau pe sinistrul nostru preşedinte?“. Reamintim că Băsescu afirmase, cu o zi în urmă, că Renault extinde deja uzina de la Tanger (Maroc), „unde pui maşina direct în vapor, pentru că portul e la câţiva kilometri de fabrică“. Desigur, ce a omis să spună preşedintele este că orice afacere se extinde şi că, în condiţiile creşterii vânzărilor, Renault îşi măreşte capacităţile de producţie. Important de reţinut - Renault nu a semnat niciun contract de exclusivitate cu România, la fel cum Mercedes nu lucrează doar în Germania, ci şi la Reghin. În replică, Ponta a dat asigurări că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi a subliniat că are încredere în ce spun oficialii constructorului francez de automobile, „nu în ce mai aruncă Băsescu, într-o chestie strict politică“. Clinciul verbal între preşedinte şi premier vine în contextul în care ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, a spus recent că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor. „Să luăm ca exemplu Renault, cu o contribuţie de 3% la PIB-ul României şi cu 10% din exporturile naţionale. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Ele trebuie livrate foarte rapid, cu tiruri, trenuri; fiecare oră, fiecare zi de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault - Dacia“, spunea Gustin.

JUMĂTATEA PLINĂ A PAHARULUI Ieri, la Forumul de afaceri Franţa - Europa de Sud-Est, ambasadorul francez a spus totuşi că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât ţara se află în apropierea unor pieţe de desfacere. El a mai punctat că iniţiativa nu trebuie văzută drept concurenţă pentru uzina de la Piteşti: „În prezent, Dacia este o marcă recunoscută, care are şansa de a avea în România întregul lanţ de producţie, de la echipele de concepţie până la serviciul post-vânzare. Între Piteşti şi Tanger nu există concurenţă. Dimpotrivă, avem toate motivele să ne bucurăm de eficacitatea unei întreprinderi care acum 15 ani era declarată aproape moartă. Cine ar fi crezut atunci că Dacia va vinde maşini într-o ţară unde automobilul este aproape un cult, Germania? Eu prefer să privesc jumătatea plină a paharului“. Ar mai fi lipsit doar ca Băsescu să-i catalogheze pe marocani „ţigani împuţiţi“ şi atunci sigur n-am mai fi putut evita scandalul cu unul dintre cei mai importanţi investitori străini din România.

Taguri articol


Pagina a fost generata in 0.1689 secunde