Black Magic Friday: produse dispărute din stoc, prețuri dublate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Săptămână grea pentru Protecția Consumatorilor

Black Magic Friday: produse dispărute din stoc, prețuri dublate

Economie 24 Noiembrie 2015 / 17:42 635 accesări

ANPC a primit zeci de reclamații după Vinerea Neagră, românii acuzând diversele țepe date de retaileri

ANPC a primit zeci de reclamații după Vinerea Neagră, românii acuzând diversele țepe date de retaileri

În SUA, Black Friday vine abia vinerea asta; și vine cu Reduceri. În România, din câte se pare, Black Friday durează 51 de săptămâni. Fix în cele șapte zile dinaintea startului campaniei, produsele revin la normal. Prețurile se dublează, ba chiar se triplează, doar pentru a fi „reduse“ mai apoi și vândute dezinformaților (care-s mulți, fie vorba între noi). Cei vigilenți și hotărâți să expună țepele retailerilor autohtoni sunt, din păcate, puțini. Circa 40 de consumatori s-au adresat ANPC, în ultimele zile, reclamând bișnița făcută de comercianți la 20 noiembrie. Nu puțini au fost cei care au urmărit cu atenție prețurile, în ultimele luni, doar ca să descopere că ar fi ieșit mai ieftin dacă luau produsul dorit la sfârșitul verii. Alții au atacat reclama falsă - produse prezentate drept disponibile și care, până la finalizarea comenzii, dispăreau în mod magic din stoc!

Black Friday-ul românesc, venit cu o săptămână mai devreme, a dat o tură și pe la Protecția Consumatorilor (ANPC), așa cum era de așteptat, de altfel. În total, ANPC a primit 36 de petiții, majoritatea vizând cumpărăturile online. Oamenii s-au plâns că, până ajungeau să finalizeze comanda, produsele dispăreau din stocuri, că unele reduceri erau înșelătoare și că, în multe cazuri, nu au putut plăti în rate, deși retailerul se lăuda cu această facilitate. Nimeni nu s-a plâns de faptul că, din câte se pare, Black Friday durează 51 de săptămâni în România, singurul moment în care prețurile revin la „normal“ fiind săptămâna dinainte de startul oficial al campaniei. În multe magazine, din online și din lumea reală, prețurile au luat-o razna cu câteva zile înainte de 20 noiembrie; explicația oferită a fost că, până atunci, produsele erau parte a altor promoții (ha ha!). Potrivit ANPC, mulți consumatori (în special cei care cumpără online) urmăresc temeinic prețurile, înainte și după operarea reducerilor, astfel că sesizează mai ușor neconcordanțele - „Un cumpărător a semnalat că, la 19 noiembrie, un ceas costa 519 lei, dar stocul era indisponibil. După 10 minute de navigat pe site, ceasul a apărut în mod magic în ofertă... la 669 lei. De Black Friday, prețul a sărit la 789 lei! Alt consumator a arătat că a găsit un smartphone la 109 lei, cu un discount de 89%. Comanda a fost plasată, dar după 30 de minute a primit un mesaj de anulare, pe motiv că produsul nu exista în stoc. A doua zi, telefonul a apărut pe site, la 890 lei“. De cealaltă parte, operatorul de plăți digitale Netopia a anunțat că vineri, 20 noiembrie, românii au făcut tranzacții cu cardul de trei ori mai mari decât anul trecut (și de 2,5 ori mai multe!), ba chiar au fost respinse tranzacții de 1,5 milioane euro, pe motiv de „fonduri insuficiente“.

Citește și:

Black Friday - ziua marii păcăleli naționale

Taguri articol


12
Pagina a fost generata in 0.2541 secunde