„Black Sea Bike“ sau cum să ratezi un proiect inovator dacă ești neserios!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Nepăsarea, boală grea „Black Sea Bike“ sau cum să ratezi un proiect inovator dacă ești neserios!
Social 06 August 2017 / 18:07 2551 accesări 4 comentarii

Nu vă speriaţi! Acestea NU sunt bicicletele din Constanţa! La noi, autorităţile se chinuie de patru ani să le aşeze în rasteluri, iar la București există un sistem de bike-sharing încă din septembrie 2016 (sursa: orasulm.eu)

Nu vă speriaţi! Acestea NU sunt bicicletele din Constanţa! La noi, autorităţile se chinuie de patru ani să le aşeze în rasteluri, iar la București există un sistem de bike-sharing încă din septembrie 2016 (sursa: orasulm.eu)

Blesteme de la vrăjitoare, ghinioane în lanț, birocrație sau proceduri greoaie... nimic din aceste scuze nu mai explică eșecul unui proiect european care nu a fost finalizat nici după patru ani de la anunțarea lui. Mai grav este că în tot acest timp s-au făcut tot felul de promisiuni și s-au înaintat o mulțime de termene-limită care nu au fost respectate. Și mai rău este că, în timp ce autoritățile (a se citi „Primăria Constanța”) se plâng că birocrația e mare și achizițiile greoaie, stațiile instalate în tot orașul pe bani europeni au fost vandalizate și se deteriorează pe zi ce trece. Și, dacă rușinea nu era suficient de mare, mai spunem un singur lucru: la București, au fost puse în funcțiune primele stații automatizate de închiriere a bicicletelor încă din septembrie 2016, după lucrări ce au durat câteva luni!

Cititorii fideli ai ziarului nostru s-au obișnuit și poate s-au și săturat să tot citească despre proiectul (a se citi „EȘECUL”) „Black Sea Bike”, care, teoretic, le-ar da posibilitatea locuitorilor și turiștilor să împrumute, gratuit, o bicicletă de la una dintre stațiile automatizate din oraș. Adevărul este că și noi ne-am săturat până peste cap să tot scriem despre neajunsurile acestui proiect, despre progresele extrem de lente și despre banii europeni pe care administrația constănțeană nu este în stare să îi cheltuiască în beneficiul locuitorilor.

EXEMPLU DE... NESERIOZITATE Lăsând la o parte glumele despre blestemele și ghinioanele care urmăresc acest proiect la orice pas, ne-a atras atenția, mai mult ca orice, neseriozitatea autorităților care au dat o mulțime de termene-limită care, evident, nu au fost respectate. Chiar și cel mai îngăduitor și răbdător om din lume și-ar ieși din fire după prea multe promisiuni nerespectate. Or, în acest caz, a fost depășită orice limită. Amintim că, potrivit socotelilor din hârtii, sistemul de bike-sharing ar fi trebuit să fie funcțional în noiembrie 2014, adică acum 3 (TREI!!!) ani. Culmea este că primele stații au fost montate ABIA la sfârșitul lui 2015 (deh, în prag de an electoral). Abia în decembrie 2016 s-au făcut primele probe cu bicicletele pe rasteluri, însă, la momentul respectiv, reprezentanții Primăriei Constanța ne-au explicat că bicicletele vor fi scoase și băgate din nou în depozit, urmând să fie scoase în martie 2017, pentru punerea în funcțiune a marelui proiect. Evident, între timp s-au făcut proceduri de achiziții pentru serviciile de automatizare a stațiilor, mentenanță, call center și altele. Ba chiar, în urmă cu un an, a fost adoptat regulamentul de utilizare a sistemului de bike-sharing.

„SIGUR, ÎN VARĂ, STAȚIILE VOR FI FUNCȚIONALE”. ÎN CARE VARĂ?!?! Este inutil să mai amintim de câte ori am auzit ba de la reprezentanții Biroului de Presă al Primăriei, ba de la însuși edilul Decebal Făgădău propozițiile „ar trebui să fie gata în X luni”, „sistemul va fi funcțional în luna Y” sau „totul va fi gata până la începutul verii” și alte asemenea formulări. Ultima dată, subiectul a fost abordat după ședința Consiliului Local din mai, când primarul Decebal Făgădău a evitat să mai dea un termen-limită (invocând birocrația, piedicile și alte scuze care ne-au ieșit pe nas), dar a spus că, sigur în vară, sistemul va fi funcțional. E drept că nu a spus în vara cărui an. Totuși, dacă s-a referit la anul 2017, îi reamintim, pe această cale (că poate așa vrea să audă), că SUNTEM ÎN MIEZUL SEZONULUI ESTIVAL, mai sunt câteva săptămâni și vine toamna, iar RASTELURILE SUNT TOT GOALE!!! Ba mai mult, au fost vandalizate de „artiștii” de ocazie care, probabil neștiind la ce folosesc, au desenat cu graffiti pe ele, ceea ce înseamnă că e nevoie de alți bani pentru reabilitarea lor. Îi mai transmitem primarului (în cazul în care nu știa) că, în timp ce Constanța se chinuie de patru ani să termine acest proiect, la București au fost puse în funcțiune primele stații automatizate de închiriere a bicicletelor, încă din septembrie 2016. Iar în Capitală, lucrările au durat mai puțin de un an. Deci se poate. Dar trebuie să se mai și vrea!

4 comentarii

Bubu 21:00:20 / 06 August 2017
Incompetenta primarului

Foarte bine. Luati atitudine. De cand a plecat Mazare nu mai munceste nimeni in primarie, deja sunt numai gasti de machidoni si securisti, dar si unii si ceilalti prosti facuti gramada si total lipsiti de viziune. Constantenii il vor inapoi pe Mazare, deja s-au saturat de experimentul asta nereusit.

Constanteanul 08:52:19 / 07 August 2017
Esti idiot, Bubule

Poate maicăta îl vrea pe nenorocitul de măzărache înapoi. Sau ești doar un biet postac plătit, care o suge cui dă mai mult.

gigi 10:53:14 / 07 August 2017
becali

e o conspiratie cu cei de la raiffeisen care au biciclete la city si ong-urile #illuminati

LND 16:30:28 / 07 August 2017
SOROS...

.. e de vina! :)))))

Adaugă comentariul tău

NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.3288 secunde