Calea ferată română, ruginită și, în curând, ocolită

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Calea ferată română, ruginită și, în curând, ocolită

Social 02 Octombrie 2017 / 17:48 1073 accesări
În lipsa investițiilor în calea ferată, România ar putea fi ocolită prin Serbia, Bulgaria și Ungaria

În lipsa investițiilor în calea ferată, România ar putea fi ocolită prin Serbia, Bulgaria și Ungaria

România va fi ocolită prin Serbia, Bulgaria și Ungaria, dacă sistemul feroviar nu este susținut, în condițiile în care în aceste țări deja se investește foarte mult în infrastructură; asta ne va tăia, din punct de vedere geopolitic, legătura cu Marea Neagră, a declarat, luni, inspectorul de stat din Autoritatea Feroviară Română (AFER) Viorel Lucaci - „România ar putea câștiga doar ca și coridor de trecere, chiar dacă noi nu avem, din păcate, o industrie grea, care să necesite o cale ferată foarte bine susținută, dar pe culoarul 4 Pan-european (sectorul românesc). În toate statele civilizate din lume, și mai ales din Uniunea Europeană, că la asta ne raportăm, se susține calea ferată, atât la nivel politic, cât și geopolitic. În România, din păcate, lucrurile se îndreaptă contra-curent, e o linie care a fost constantă, din păcate, după 1990. Și după aderare, în 2007, sectorul feroviar a fost în continuare defavorizat și subfinanțat“. Lucaci a făcut referire și la protestele sindicaliștilor AFER, care au avut loc luni în fața Ministerului Transporturilor, afirmând că majoritatea personalului din calea ferată crede că în cadrul autorității sunt cele mai mari salarii, în pofida faptului că nu au mai fost creșteri din 2007 - „Sunt salariați în cadrul AFER care au 1.000 lei pe lună, sunt alții cărora li s-au tăiat 1.400 - 1.600 lei“. Specialistul a avertizat că, dacă AFER e „rănită“, vor fi probleme și din punctul de vedere al legalității sistemului feroviar, precum și al siguranței din domeniu - „Efectele nu ar fi directe, nu le putem compara cu metroul sau cu un alt sistem de transport, care s-ar bloca imediat. Dacă e grevă la ROMATSA, spre exemplu, se poate întrerupe traficul. AFER are o activitate ale cărei efecte sunt indirecte“. Peste 150 de angajați ai Autorității Feroviare Române, membri ai Sindicatului Feroviar AFER, au protestat luni în fața Ministerului Transporturilor, ei fiind nemulțumiți de condițiile de salarizare.

Taguri articol


12