Campanie împotriva şpăgii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campanie împotriva şpăgii

Politică 15 Iulie 2006 / 00:00 999 accesări

"Nu da şpagă!” este motoul noii campanii de prevenire a corupţiei, iniţiată în aceste zile de Inspectoratul de Poliţie al Judeţului (IPJ) Constanţa, menită să aducă în atenţia constănţenilor riscurile la care se supun atît persoanele care oferă, cît şi cele care primesc mită. În acest sens, poliţiştii vor împărţi 5.000 de pliante informative care înştiinţează oamenii că “darea de mită ne poate costa libertatea”. Reprezentanţii IPJ Constanţa spun că, în primul rînd, să oferi şpagă nu este rentabil, deoarece serviciul pe care l-ai “plăti” dînd “foloase necuvenite” este deja achitat din taxele şi impozitele care se reţin fiecărui contribuabil. De asemenea, darea de mită este o faptă penală, care se pedepseşte cu închisoarea. Conducerea Inspectoratului constănţean consideră că, pentru a elimina actele de corupţie din interiorul instituţiilor româneşti trebuie asigurat accesul la informaţie conform Legii 544/2001, care reaminteşte funcţionarilor publici că sînt responsabili faţă de cei în serviciul carora lucrează şi că cetăţenii pot verifica dacă aceştia acţionează în interesul public. De asemenea, pentru a avea o mai bună imagine a modului în care cetăţenii privesc activitatea poliţiştilor constănţeni, conducerea Inspectoratului a derulat la începutul acestui an mai multe studii criminologice şi sondaje de opinie. Astfel, conducerea IPJ Constanţa a aflat că 54,6 la sută dintre locuitorii judeţului sînt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de activitatea poliţiştilor constănţeni, în timp ce 11,8 procente dintre cei care au răspuns chestionarului se declară foarte nemulţumiţi. Aceleaşi sondaje au stabilit că trei sferturi dintre constănţeni au încredere în poliţia din propria comunitate, restul susţinînd că nu se pot baza pe sprijinul poliţiştilor. De asemenea, şi colaborarea dintre Poliţia constănţeană şi cetăţeni este percepută pozitiv de 76,9%, în timp ce 23,1% sînt de părere că relaţia poliţist - cetăţean este deficitară. Pentru a îmbunătăţi imaginea Inspectoratului constănţean, conducerea instituţiei nu a lăsat nesancţionate nici abaterile disciplinare ale subalternilor. În prima parte a acestui an au fost date 35 de sancţiuni, nouă dintre acestea pentru comportament necorespunzător la serviciu sau în societate, 21 pentru neglijenţă în îndeplinirea îndatoririlor şi 5 s-au datorat întîrzierilor repetate şi nejustificate în soluţionarea unor cazuri.

Taguri articol


12