Care este „asul din mânecă” pentru o agenție de marketing online în prezent?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Care este „asul din mânecă” pentru o agenție de marketing online în prezent?
Tehnologie 13 Mai 2020 / 16:34 302 accesări 0 comentarii

Conceptul de marketing online a început să-și facă simțită prezența odată cu debutul anilor ’90. Mai precis, odată cu apariția primului motor de căutare, numit Archie, și a primului browser, numit Nexus.

Anul 1993 marchează o primă evoluție pentru ceea ce însemna la vremea respectivă un browser. Astfel, este lansat Mosaic – browserul care atingea în exclusivitate performanța de a afișa text și imagine. Simultan, este încărcat pe o pagină web primul banner pe care se putea da click.

La scurt timp, în 1994, are loc în premieră o tranzacție de e-commerce. Totodată, se lansează Yahoo!, alături de browserele Netscape și Opera. Nu știm cu exactitate, dar probabil în aceeași perioadă, pe fondul acestor evenimente, undeva în lume a fost înființată și prima agenție de marketing online. Un lucru e cert: de atunci și până acum, conceptul de marketing digital s-a dezvoltat simțitor și a căpătat valențe nebănuite!

Un alt aspect notabil, care avea să devină „piatră de temelie” pentru orice agenție de marketing online, e dat de faptul că în anul 1998 a fost lansat Google. „Restul e istorie”, ar spune unii. Dar istoria comerțului electronic și implicit a marketingului digital, în speță, se scrie încă și azi. Din 1990 până în prezent, asistăm la noi trenduri în domeniu și credem că le-am văzut sau le știm pe toate.

E adevărat: știm destul de bine cu ce se ocupă o agenție de marketing online, ca urmare a numeroaselor campanii la care suntem „expuși” atunci când navigăm pe Internet. Indiferent de ofertă (produse sau servicii), brandurile se promovează asiduu în mediul digital.

Fie că ne referim la bannere publicitare plasate pe website-uri prin marketing afiliat sau la un newsletter, la comunicarea strategică din social media sau reclamele de tip PPC, fie că e vorba de platforme sau campanii interactive menite să crească brand awareness-ul – suntem martorii unei adevărate „revoluții” media!

Cu toate acestea, există unele detalii care încă ne „scapă”; cel puțin unora dintre noi. Avem impresia că totul se reduce la creativitate, ceea ce reprezintă într-adevăr un factor vital și de diferențiere pentru o agenție de marketing online din zilele noastre, în contextul competivității acerbe. Dar nu chiar totul se rezumă la conținut creativ sau viral!

SEO – un element cheie de actualitate pentru o agentie marketing online de top

SEO (Search Engine Optimization) este o componentă esențială a marketingului online de tip SEM (Search Engine Marketing). Acest tip de marketing se referă la promovarea pe Internet prin intermediul motoarelor de căutare.

SEM cuprinde, totodată, campanii de tip PPC – adică anunțuri și reclame plătite direct către motoarele de căutare, precum Google. Fiindcă în acest caz ne referim exclusiv la mesaje promoționale explicite și targetate corespunzător, putem spune că tehnica PPC este cât se poate de evidentă pentru toți internauții. În plus, ea aduce rezultate destul de rapide pe o anumită perioadă de timp, ceea ce o face să fie extrem de populară și practicată de orice agenție.

SEO, însă, putem spune că reprezintă „partea nevăzută cu ochiul liber” a marketingului online. Când vorbim despre SEO, ne referim, în primul rând, la detalii tehnice și strategice. Acestea vizează activități de link-building, practici de îmbunătățire a experienței utilizatorului în navigarea pe un website (UX – User Experience), strategii de cuvinte cheie etc. SEO include atât activități on-page, cât și off-page.

Cu alte cuvinte, înainte de a fi creativ, conținutul unei pagini trebuie obligatoriu optimizat pentru anumite expresii de căutare relevante domeniului de activitate al business-ului respectiv. Totodată, se impune ca informația să fie cât mai bine organizată și, bineînțeles, de calitate.

În felul acesta, în urma unei căutări pe Google efectuate de potențialii clienți, se urmărește ca oferta să fie afișată în prima pagină cu rezultate, pe o poziție fruntașă. Ceea ce se traduce prin mai mult trafic pe site și, implicit, șansa creșterii ratei de conversie (a încasărilor).

Desigur, la acest fenomen contribuie și rețeaua de link-uri externe pe care o agenție de marketing online o va crea pentru clientul său, prin asocieri de conținut cu alte site-uri puternice. Practic, se va realiza un transfer de autoritate care va participa la creșterea notorietății site-ului în cauză (magazin online sau pagină de prezentare servicii). Notorietatea va crește atât în rândul internauților, cât și în ceea ce privește criteriile de departajare Google.

Și, totuși, de ce este SEO un element cheie și totodată cea mai mare provocare pentru o agenție de marketing online? Prin optimizarea site-urilor pentru motoare de căutare, business-urile prezente în mediul digital se vor dezvolta în mod organic și vor putea atinge succesul pe termen lung!

Este un proces complex și continuu, însă numai în felul acesta site-urile capătă relevanță și încredere în ochii utilizatorilor de Internet. Și, în același timp, prioritate în rezultatele căutării organice afișate de Google – care este motorul numărul 1 în România și în lume.

Pe lângă celelalte tehnici, instrumente sau canale de marketing online, motoarele de căutare rămân în continuare baza comerțului electronic. Iar SEO poate face diferența între succesul pe termen scurt și cel pe termen lung. O agenție de marketing online conectată la prezent, care dispune de adevărați specialiști în domeniu, cunoaște acest „secret” și nu va da greș!

Din aceeaşi secţiune
Vezi mai multe ştiri


Pagina a fost generata in 0.1299 secunde