Care sunt cele mai bune companii aeriene din România

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Care sunt cele mai bune companii aeriene din România

Ce loc ocupă aeroportul "Henri Coandă" în topul internațional de specialitate
Turism 19 Iunie 2018 / 15:45 3439 accesări

Wizz Air, Tarom şi Ryanair sunt companiile cu cele mai mici întârzieri din România, arată clasamentul anual al celor mai bune companii şi aeroporturi la nivel global, realizat de AirHelp şi publicat marţi, iar Aeroportul Otopeni este singurul aeroport românesc din top, aflat pe poziţia 116 din 141.

AirHelp, companie specializată în obţinerea compensaţiilor pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate, a publicat clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene şi aeroporturi la nivel global (AirHelp Score). Documentul arată că Wizz Air, Tarom şi Ryanair sunt cele mai bune companii aeriene din România, iar Aeroportul Otopeni este singurul în topul mondial.

„Prin AirHelp Score, cea mai completă şi precisă evaluare de pe piaţă, au fost analizate 72 de companii aeriene şi 141 de aeroporturi, din întreaga lume, după trei criterii importante: punctualitatea (sosiri şi plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la bordul aeronavei şi pe aeroport şi procesarea cererilor de compensaţie pentru zboruri întârziate, respectiv experienţa pasagerilor pe aeroport”, spun reprezentanţii AirHelp.

Studiul arată că în perioada analizată, în medie, 17,22% dintre cursele Wizz Air au avut întârzieri (0,58% dintre curse au avut întârzieri mai mari de trei ore), în cazul Ryanair procentajul fiind, în medie, de 18,01% (0,77% mai mult de trei ore), iar în ceea ce priveşte compania românească Tarom, în medie, 29,33% dintre curse au fost întârziate (0,92% mai mult de trei ore). Rutele Tarom cu cele mai multe probleme au fost Londra-Bucureşti, Alicante-Bucureşti, Iaşi-Madrid şi Nisa-Bucureşti.

„Wizz Air, a înregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se clasează pe locul 13, înaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21)”, arată un comunicat al AirHelp.

Clasamentul AirHelp mai arată că Tarom a înregistrat un scor de 7,31, aflându-se pe locul 49 din 72 în clasamentul mondial, dar înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal.

Clasamentul pe România este completat de Ryanair, care la nivel mondial se află la coada listei, numărându-se printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alături de Iberia şi Easyjet.

„În urma evaluării celor 72 de companii aeriene din întreaga lume, Qatar Airways se clasează pe primul loc, fiind urmată de Lufthansa şi Etihad Airways. Clasamentul este completat, în ordinea crescătoare a întârzierilor, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta şi Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta şi Virgin Atlantic) sunt companii europene”, potrivit studiului.

AirHelp precizează că la polul opus, pe ultimele cinci locuri, se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines şi WOW Air (Islanda).

În privinţa topului celor mai bune aeroporturi din lume, Henri Coandă se află pe locul 116 din 141.

„Totodată, AirHelp a evaluat numeroase aeroporturi de pe toate continentente, luând în calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor şi experienţa pasagerilor în terminale, iar cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul Internaţional Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul Internaţional Atena (scor 8,69) şi Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63), iar Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti este singurul aeroport românesc prezent în clasamentul mondial AirHelp, situat pe locul 116 din 141”, spun iniţiatorii studiului.

Reprezentanţii AirlHelp precizează că perioada luată în calcul pentru analiză a fost 22 decembrie 2017 - 20 martie 2018, iar în cazul clasamentului pentru companiile aeriene, AirHelp a ţinut cont de întârzierile şi anulările curselor aeriene, dar şi de recenziile pasagerilor.

„Punctualitatea zborurilor a însemnat 33,33% din totalul scorului (numărul de zboruri care au ajuns la timp din totalul de zboruri efectuate), la fel şi calitatea serviciilor oferite, respectiv procesarea cererilor de despăgubire (cât de cooperantă este o companie aeriană, cât de rapid procesează o cerere şi cât de rapid este despăgubit pasagerul)”, arată comunicatul AirlHelp.

În cazul aeroporturilor, punctualitatea zborurilor şi calitatea serviciilor oferite a însemnat fiecare câte 45% din scorul total, în timp ce recenziile din social media ale pasagerilor, doar 10%.

AirHelp ajută pasagerii să obţină compensaţii de până la 600 de euro, în cazul în care zborul a fost anulat sau a avut o întârziere de cel puţin trei ore din motive care ţin de compania aeriană, inclusiv greve spontane ale echipajului, suma exactă fiind calculată în funcţie de distanţa zborului. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubire, până la trei ani după data la care zborul lor a fost afectat.



Ştiri recomandate

12