Ce au descoperit inspectorii de muncă la Șantierul Naval Mangalia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Controale inopinate în miez de noapte

Ce au descoperit inspectorii de muncă la Șantierul Naval Mangalia

Social 20 Mai 2016 / 14:40 2164 accesări

Cu toate că iau amenzi din partea inspectorilor în protecția muncii, patronii constănțeni nu vor să-și respecte salariații și nici legislația în vigoare. Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanța a desfășurat, în perioada 1 - 20 mai, acțiuni de control la angajatori, având și o acțiune inopinată în miez de noapte la Șantierul Naval Mangalia, care s-a încheiat cu sancțiuni și amenzi.

Cu toate că iau amenzi din partea inspectorilor în protecția muncii, patronii constănțeni nu vor să-și respecte salariații și nici legislația în vigoare. Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanța a desfășurat, în perioada 1 - 20 mai, acțiuni de control la angajatori în ceea ce privește verificarea respectării prevederilor legale din legislația muncii, securitatea și sănătatea în muncă a salariaților, precum și verificarea măsurilor dispuse cu ocazia controalelor anterioare. Astfel, s-au efectuat în total 215 controale în domeniul relațiilor de muncă și s-au aplicat 42 de sancțiuni contravenționale, din care 34 de amenzi în valoare de 152.500 lei. În plus, au fost depistate 8 persoane fără forme legale de angajare și au fost dispuse 354 de măsuri cu termen de remediere a deficiențelor constatate.

CONTROALE LA DMHI MANGALIA

Pe 18 mai, inspectorii ITM, împreună cu reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție al Județului și ai Inspectoratului de Jandarmi Județean, au derulat o acțiune inopinată, pe timpul nopții, unde au fost verificați angajatori care își desfășoară activitatea în incinta Șantierului Naval DMHI Mangalia. Controalele au vizat atât DAEWOO Mangalia Haevy Industries, cât și subcontractorii. Inspectorii din cadrul serviciului Control relații de muncă au verificat în acestă acțiune inopinată un număr 13 agenți comerciali, din care 8 au fost sancționați. Au fost aplicate 10 sancțiuni contravenționale, din care 8 amenzi în valoare de 22.500 lei și un avertisment. Inspectorii au constatat că angajatorii nu țineau evidența reală a orelor de muncă prestate de salariați, nu plăteau orele lucrate pe timpul nopții, nu respectau prevederile referitoare la munca suplimentară (depășeau numărul de ore permis de lege), nu acordau repausul săptămânal și nu îndeplineau măsurile dispuse în controalele precendente.

Inspectorii din cadrul corpului de control Securitate si Sănătate în Muncă au verificat în acțiunea inopinată din noaptea de 18 mai, desfășurată în Șantierul Naval Mangalia, un număr de 8 angajatori, unde au dispus 18 măsuri de remediere a neconformităților constatate și au aplicat o amendă în valoare de 4.000 lei. Inspectorii au descoperit că angajatorii nu i-au instruit corespunzător pe salariați, nu au semnalizat corespunzător sau complet locurile de muncă și că salariații nu purtau echipamentul individual de protecție. ITM nu a făcut publice numele firmelor controlate și amendate.

SITUAȚIE-PROBLEMĂ ȘI ÎN PORTUL CONSTANȚA?

Premierul Dacian Cioloş a spus, în cadrul unei emisiuni televizate, că la Compania Naţională Administrația Portului Constanţa sunt mai multe lucruri insuficient de clare despre modul în care s-au negociat şi semnat anumite contracte, precum şi despre modul în care se folosesc resursele pe care portul le are, inclusiv terenurile şi concesiunile. ”La Portul Constanţa există o rezistenţă la schimbare. Acolo, managementul actual al companiei îşi va termina mandatul în cursul acestui an. I-am cerut ministrului să pregătească procesul de recrutare a unui nou management, după care va trebui să vedem cum putem valorifica un potenţial. Sunt mai multe lucruri care nu sunt încă suficient de clare şi legat de modul cum s-au negociat şi semnat anumite contracte, legat de modul în care se folosesc resursele pe care portul le are, inclusiv terenurile care sunt acolo, concesiunile care au fost făcute”, a afirmat Cioloş la Realitatea TV. El a arătat că această situaţie se regăseşte la mai multe companii de stat, de aceea Guvernul a refuzat să mai aprobe bugetele companiilor dacă nu erau însoţite de analize ale ministerelor Economiei şi Finanţelor care să arate ceea ce stă în spatele bugetelor. ”Şi la Portul Constanţa, şi în altă parte, vrem ca pe viitor, dincolo de schimbarea managementului punctual, să venim cu un concept de management, un concept de urmărire a performanţei. Asta a lipsit în trecut, s-au analizat lucrurile după caz, după anumite interese”, a spus Cioloş.

Taguri articol


12