Ce se întâmplă la bordul St. Elias este inuman! Ce fac marinarii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce se întâmplă la bordul St. Elias este inuman! Ce fac marinarii
Eveniment 08 Iulie 2018 / 18:08 1821 accesări 2 comentarii
St. Elias

St. Elias

Navigatorii români care străbat mările şi oceanele lumii se trezesc adesea în situaţii complicate, cărora trebuie însă să le facă faţă. Din păcate, unele situaţii nu ţin de ei. Este şi cazul marinarilor de pe nava St. Elias sub pavilion Panama, care a fost reţinută în portul Lorient din Franţa deoarece la bord se încălcau condiţiile Convenţiei MLC 2006. În această situaţie se află 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă la bord. „În data de 2 iulie 2018 nava a fost inspectată de PSC şi Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută. Conform unor surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă sunt inumane şi inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord. Mai sunt

navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite

imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată. ITF

Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru

rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia

pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de

primit. De reţinut este că la această navă, navigatorii de la bord au înlocuit alţi

navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi. Sindicatul Liber al

Navigatorilor atrage atenţia personalului navigant român că ar trebui evitate navele

cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care

depăşeşte două luni, navigatorii TREBUIE să se adreseze organizaţiilor din care fac

parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de

asigurare al navei, în conformitate cu prevederile Convenţiei MLC 2006. Asigurarea

acoperă maximum 4 luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor”.

2 comentarii

ct 09:01:54 / 09 Iulie 2018
totusi...

era bine daca se specifica prin ce agentie au plecat marinarii, asa poti ocoli teparii ...

Nazi 09:18:14 / 09 Iulie 2018
Opinie

SEALIGHT MARITIME LTD-MAI operator, Grecia mai mult nu am gasit

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.2246 secunde