Cetăţeanul Coman - La Muzeul care se va prăbuși...

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cetăţeanul Coman - La Muzeul care se va prăbuși...
30 Mai 2018 / 15:54 1090 accesări 17 comentarii

E de neînțeles pentru mine cum covârșitoare parte din această clasă politică și administrativă, care nu scapă nicio ocazie de a ține mâna la inimă în timpul imnurilor televizate, care se înghesuie la depus coroane cu fiecare prilej de comemorare a eroilor, care mustește de patriotism în fața electoratului, nu reușește să nimerească blestemata de sinergie a faptelor, vorba tăticului lor fesenist, tovarășul Ion.

Trebuie să constat, cu amărăciune, că într-un asemenea tablou și-a găsit locul, deja, clădirea fostului Muzeu Lucian Grigorescu din Medgidia, imobil de patrimoniu, ce țopăie ca un copil naiv și încrezător pe drumul pierzaniei, pentru că ceva, nu-mi dau seama ce, ne acoperă mințile. Zidurile i se coșcovesc sub privirea ucigătoare a soarelui și darabana inflexibilă a ploilor, câte-o țiglă mai zboară sub urletul viscolelor de ianuarie și-al noilor furtuni de vară.

Pentru salvarea acestui muzeu, am insistat pe lângă actualul primar al Medgidiei, Valentin Vrabie, încă de pe vremea când nu era primar, dar eram convins că va câștiga alegerile, ca municipalitatea să solicite de la Consiliul Județean Constanța restituirea clădirii, care să reintre în patrimoniul local și să poată face obiectul unui proiect de reabilitare și de punere în valoare, tot ca muzeu, firește, fără ca cineva, oricine, să-i poată schimba destinația. În paralel am mers cu jalba orală-n proțapul personal la președintele CJ Constanța, Horia Țuțuianu, rugându-l să ia în considerare această posibilitate și să caute calea legală ca acest imobil să poată fi redat medgidienilor, numai și numai cu destinația de muzeu. Am povestit oricui interesat de această chestiune, ba chiar și celor neinteresați, dar având poziții de actori în acest joc administrativ, că este important ca Medgidia să își recapete Muzeul, iar acesta să îndeplinească o dublă funcțiune: de expoziție permanentă de istorie și de centru cultural, respectând astfel și vechea misiune pe care îndeplinit-o cu cinste atâția ani, aceea de muzeu de artă. Mai ales că la Medgidia avem de-a face cu un mix excepțional, aranjat parcă de mâna lui Dumnezeu: în jurul și inima orașului avem cea mai mare garnizoană militară, cu o istorie îndelungată, iar, anual, bătrânul Karasu găzduiește un eveniment internațional anual de pictură. Așa noroc, mai rar!

Colac peste pupăză, în timpul acestor demersuri, am aflat că orașul a mai avut un Muzeu, al Portului, al cărui patrimoniu a fost evacuat din clădirea ce îl adăpostea și zace într-o pivniță administrativă din Constanța, mucegăind încet, cel mai probabil.

Mi-am zis că nimic nu poate să stea în calea unei astfel de întreprinderi, ba chiar am fost convins că, în preajma aniversării a 100 de ani de la Marea Unire a tuturor românilor, o să meargă totul strună.

Nu, nu a mers nimic strună. Consilierii județeni s-au gândit să dea clădirea înapoi comunității din Medgidia, dar numai puțin, 5 ani, și ăia cu taxă, adică au cerut și chirie pe utilizarea clădirii, care, în acest moment are acoperișul spart și se degradează văzând cu ochii, deci este inutilizabilă. Iar după cei 5 ani ce-o urma? O vor lua înapoi, iar medgidienii ar rămâne și... deposedați și cu banii luați?

„Un popor care nu își cunoaște istoria este ca un copil care nu-și cunoaște părinții” spunea Nicolae Iorga, numai că noi, îmi pare astăzi, ne cunoaștem părinții și-i lăsăm să putrezească pe câmp, pradă ploilor...

Loading...

17 comentarii

Pacalici 16:16:53 / 30 Mai 2018
Cum să-l mai “pupe” putin pe primarul Vrabie

Cum face acest neica-nimeni de reuseste sa-l mai pupe putin pe primarul Vrabie, aruncand vina “pe altii” pentru muzeele acelea depaseste puterea mea de intelegere... Daca vrem sa intelegem cum un primar care habar nu are de istorie ar putea ajunge sa fie implicat in reabilitarea unui muzeu, trebuie sa ne amintim putin cum acest primar a spus despre Dapyx ca ar fi “basileu get””., cu ajutorul pixului multipriceput al aceluiasi “scriitor” si formator de opinie Vali COMAN. Ce inseamna o asa-zisa critica cand ii apui omului ca erai convins ca va castiga alegerile... las-o jos, frate, ca nu te crede nimeni...

Cetățeanul Coman 17:40:11 / 30 Mai 2018
Pentru Pacalici

Dacă ai avea puțină minte, ai realiza că reabilitarea și punerea în valoare a clădirii nu are legătură cu Vrabie decât ca factor administrativ responsabil, ca și Horia Tutuianu. Dacă ai avea și puțină carte, ai ști că basileu se trage din grecescul basileos, însemnând conducator tribal. Dapyx exact asta a fost, un conducător tribal get. Priceput?

un cetățean 18:17:44 / 30 Mai 2018
aiurea

Cum adică insistai pe lângă Vrabie când nu era primar? Tu înțelegi ce spui?

Korect 09:40:56 / 31 Mai 2018
Domnule Coman,doar o mica atentionare

Ati scris ca "această clasă politică și administrativă, nu scapă nicio ocazie de a ține mâna la inimă în timpul imnurilor televizate" Vreau sa va atrag atentia ca ei,adica politicienii NU tin mana la inima in timpul imnurilor televizate.Este doar o iluzie,asa credeti dumneavoastra ca tin mana la inima.Acolo unde dumneavoastra credeti ca politicienii au o inima de fapt acolo tin portofelul,portofelul din buzunarul de la piept.Astia,politicienii stau cu mana pe portofel tot timpul,inclusiv in timpul imnurilor televizate,in somn,la bar,la congres,cand fac dregoste cu amantele de partid si de stat,tot timpul.....Multumesc !

Pacalici 16:45:35 / 31 Mai 2018
Pentru un cetățean

Nu, nu înțelege... e disperat să-i dea Vrabie bani... uită că respectivul era primar și înainte de a fi pe post la Medgidia. Era primar la Peștera... Deh...

PACALICI 16:51:52 / 31 Mai 2018
Pentru Cetățeanul Coman

Nu folosi cuvinte grecesti când vorbești despre geți... spune simplu conducător de triburi, că nu e vreo rușine... Ce dacă numai prin intermediul grecilor aflăm cu toții despre organizarea și conducătorii geților, neam de traci... Poate trebuia să-ți continui studiile cu puțină filologie și cercetare lingvistică, poate că recunoști că nu mai poți să asimilezi cunoștințe și din asta o să ne dăm seama de ce a durat 40 de ani si mai bine până să îți faci tu studiile... Poate pricepi mai greu, poate trebuia să continui cercetarea istorică, nu să te mulțumești cu cei trei ani care se fac acum la Istorie, ani prin care ai trecut ca gâsca prin apă...

PACALICI 16:59:18 / 31 Mai 2018
Pentru Cetățeanul Coman

Mă autonumesc PACALICI pentru că mă las păcălit de unii scriitori prin ziare de tiraj mare... Încearcă să nu mai fii jignitor cu noi, cei care chiar te citim! Ai fi preferat să te ignorăm?! Cum ar fi să te jignim și noi, care chiar citim ce scrii?!

Cetățeanul Coman 18:43:00 / 31 Mai 2018
Pentru PACALICI

Geții, neam de traci? :))))))))))))

un cititor 19:39:22 / 31 Mai 2018
valentin, ia-o mai încet

Herodot, bine-cunoscut şi ca „părintele istoriei”, are, în Istoriile sale, un paragraf utilizat şi răs-utilizat atât în manuale, cât şi în cursuri universitare sau în multe alte lucrări care se referă la geto-daci, ca neam tracic. Acest paragraf, citat în lucrările pomenite, este următorul: „Geţii sunt cei mai viteji şi mai drepţi dintre traci”.(…) După indieni, neamul tracilor este cel mai mare; dacă ar avea o singură conducere şi ar fi uniţi în cuget, ei ar fi, după părerea mea, de neînfrânt”.

Cetățeanul Coman 20:06:13 / 31 Mai 2018
Pentru un cititor

Mai sunteți mulți cunoscatori?

un cititor 05:07:26 / 01 Iunie 2018
Pentru Cetățeanul Coman

Da! Spre deosebire de tine care vorbind mereu despre orice nu te pricepi la niciuna. Și ce jurnaliști a avut Telegraf-ul!?!

Cetățeanul Coman 15:15:17 / 01 Iunie 2018
Pentru un cititor

Am întrebat ca să nu scriu de mai multe ori ceea ce urmează, nu te oțărî prea tare. 1. Herodot este numit părintele istoriei pentru că este primul care și-a ordonat lucrarea documentare pe niște principii ce stau la baza ordonării lucrărilor documentare moderne. 2. El este numit, așa cum bine ai observat, părintele istoriei nu Dumnezeul istoriei. Herodot a comis, lucru perfect explicabil, o serie de erori, printre care și această chestiune cu geții și tracii. Cercetările istorice, pe care nu le-am făcut eu, le-au făcut specialiști în toponimie, etnologie istorică, etc, dar pe ale căror rezultate le-am citit, atestă, până în acest moment, că dacii/geții nu sunt traci. Dacă s-o schimba ceva în viitor, pe baze bine argumentate, vom vedea. Deocamdată lucrurile stau așa.

PACALICI 15:29:14 / 01 Iunie 2018
Pentru un cititor

Să-l lăsăm pe Coman în prostia lui, nu mai bine nu-l mai citim?! Îmi pare rău că am pierdut timpul și chiar am citit ce a scris, sar dacă pentru el nici Herodot nu e vreo sursă credibilă... ce să ne mai facem?! Ne facem că-l ignorăm și îi amintim că nu e bine să se ia de puținii cititori pe care-i are și care i-au făcut cinstea să-l bage în seamă... Văd că domnul Vrabie continuă să îl ignore, așa că mai bine ar fi să se bazeze pe nou, cititorii lui de toate zilele si să-și mai taie din ego! :)

PACLICI 15:38:17 / 01 Iunie 2018
Pentru Cetățeanul Coman

...Si nu mai pune niciodata, dar niciodată, virgulă inainte de prescurtarea “etc”, nu de alta, dar mâine-poimâine ne dai lectii de scriere corectă, argumentând că academicienii nu sunt Dumnezeul gramaticii romàne, asa cum ai argumentat despre Herodot :) Spune-ne măcar un mulțumesc pentru că ne-am pierdut timpul citind inepțiile tale... si sa te rogi să ne dorim să mai citim ce scrii, în continuare... Foarte urâtă purtarea ta față de noi, cei câțiva cititori...

Nedumerit 16:04:38 / 01 Iunie 2018
Pentru autorul articolului

Fratilor, ați înnebunit?! Îi faceți accesări acestui omuleț mic din presa constănțeană care spune singur că el nu e jurnalist... (se ia după Mircea Badea, evident, cu această afirmație). Nu ar fi mai bine să-l lăsăm să se facă de râs, de ce ne pierdem timpul corectându-l, mai ales că el nu ne prețuiește... Ar vrea să publice și să aibă parte numai de laude, din câte se pare...

12

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Pagina a fost generata in 0.1875 secunde