Comerțul la sat, o mină de aur neexploatată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Comerțul la sat, o mină de aur neexploatată

Economie 27 Noiembrie 2017 / 17:58 1699 accesări
Nielsen: „Diferența dintre sat și oraș, la consum, ține mai degrabă de accesibilitate“

Nielsen: „Diferența dintre sat și oraș, la consum, ține mai degrabă de accesibilitate“

Locuitorii din mediul rural sunt cel mai puțin targetați de companiile care-și promovează produsele și serviciile prin campanii de comunicare, deoarece nu cumpără mai nimic și se mulțumesc cu cel mai puțin, se arată un studiu realizat de Nielsen. Totuși, potențialul consumatorului din mediul rural nu este explorat suficient - 68% din populația activă are venituri decente din salarii, își acoperă necesitățile lunare și își permite și unele cheltuieli adiționale - „Stilul de viață și comportamentul de consum se apropie de cel de la oraș, în special în rândul tinerilor. O dezvoltare a retailului rural este o oportunitate reală. Diferența dintre sat și oraș, din punct de vedere al consumului, ține mai degrabă de accesibilitate“. De notat că 23% din totalul vânzărilor de retail FMGC (produse de larg consum - n.r.) vin din mediul rural, în special prin canele tradiționale de comerț - magazinile din mediul rural înseamnă circa 60% din totalul retailului autohton. În același timp, mai puțin de 10% dintre magazinele din rețelele moderne de retail sunt amplasate în mediul rural. Cum arată consumatorii din mediul rural? Peste 45% au o mașină în gospodărie, doi din trei au smartphone, 70% au cont bancar, trei din patru sunt căsătoriți, doi dintre trei au un job iar cei mai mulți își petrec timpul liber ocupându-se de gospodărie și/sau uitându-se la televizor. Cele mai cumpărate produse sunt pâinea, țigările și berea, dar și apa și guma de mestecat.

Taguri articol
ConsumOrașSatRetailSalariuVenitFMGC


12