Concurența sparge înghesuiala din comerț

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Concurența sparge înghesuiala din comerț

Economie 30 Octombrie 2017 / 17:58 658 accesări
Fuziunile și achizițiile din retail vor fi autorizate de Concurență și din perspectiva geografică a problemei

Fuziunile și achizițiile din retail vor fi autorizate de Concurență și din perspectiva geografică a problemei

Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a fuziunilor și achizițiilor din piața de retail alimentar din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul companiilor și consumatorilor - „Astfel, când se va analiza piața relevantă a unui magazin de peste 400 metri pătrați, se vor avea în vedere toate magazinele existente (mici și mari) în aria de zece minute de mers cu autoturismul față de unitatea în cauză. Dacă se va analiza un magazin de proximitate, se vor avea în vedere celelalte magazine de gen (cu suprafața mai mică de 400 mp) care se află într-o arie de zece minute de mers pe jos, dar și cele de dimensiuni medii și mari (comerț modern), aflate la cel mult zece minute de mers cu mașina. Ca urmare, vor fi mai greu de îndeplinit condițiile pentru ca autoritatea de concurență să autorizeze tranzacțiile“. CC precizează că a autorizat, cu mai multe condiții, diverse tranzacții în piața de retail alimentar, după ce a analizat efectele pe care aceste deal-uri le pot avea în piață - „Astfel, tranzacția prin care Carrefour a preluat magazinele Billa a fost autorizată cu condiția ca acesta să cesioneze trei supermarketuri active din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market și un magazin Billa. Carrefour s-a angajat să nu se implice în activitățile cesionate pentru o perioadă semnificativă, de cel puțin zece ani. De asemenea, achiziționarea a 20 de magazine Real de către Auchan a fost autorizată cu condiția ca în două piețe relevante, Craiova și Târgu Mureș, să nu crească prețurile de vânzare cu mai mult de 5% față de media altor magazine din rețea, pentru o perioadă de trei ani. În plus, Auchan și-a asumat obligația de a nu deschide noi magazine în cele două piețe relevante, timp de cinci ani. Nu în ultimul rând, Mega Image a preluat 20 de magazine aparținând Angst Retail (București), dar a renunțat la un magazin și a cesionat alte două“.



12