Constănțenii vor avea acces gratuit la biciclete. Ce reguli li se impun

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Bike-sharing, dar în anumite condiții Constănțenii vor avea acces gratuit la biciclete. Ce reguli li se impun
Administrație 28 August 2016 / 15:33 7138 accesări 6 comentarii

Constănțenii vor putea folosi maximum două ore bicicletele luate gratuit din sistemul de bike-sharing

Constănțenii vor putea folosi maximum două ore bicicletele luate gratuit din sistemul de bike-sharing

Așa vor arăta toate stațiile de bike-sharing, după montarea bicicletelor ce vor putea fi împrumutate de toți constănțenii și turiștii

Așa vor arăta toate stațiile de bike-sharing, după montarea bicicletelor ce vor putea fi împrumutate de toți constănțenii și turiștii

Deocamdată nu avem un sistem funcțional de bike-sharing în Constanța, care să le permită locuitorilor și turiștilor să împrumute o bicicletă de la o stație automatizată. Însă autoritățile ne promit că, de la 1 noiembrie, vom beneficia de această facilitate. Până atunci, a fost elaborat un regulament pentru viitorii utilizatori, astfel încât toată lumea va ști de la bun început care sunt condițiile în care poate utiliza, gratuit, o bicicletă de la Primărie.

Cei care se plimbă prin Constanța, indiferent că sunt turiști sau localnici, au observat cu siguranță, în toate zonele orașului, unele structuri montate în trotuare, care aparent nu au nicio utilitate. Ne referim la cele 24 de stații automate de biciclete, care au fost amenajate în cadrul proiectului european transfrontalier „Black Sea Bike”. În tot orașul au fost montate 24 de asemenea rastele care vor cuprinde, în total, 390 de biciclete. Dacă stațiile ar fi funcționale, oamenii ar avea posibilitatea să folosească gratuit o bicicletă, în baza unei cartele magnetice, și să returneze vehiculul la oricare dintre stațiile din municipiu. Proiectul ar fi trebuit să fi fost finalizat până acum, însă, din cauza unor contestații la procedurile de achiziții și a reactualizării documentelor, au existat mai multe întârzieri. Așa se face că, în loc să fie finalizat la 31 decembrie 2015, proiectul va fi gata, după estimările autorităților locale, la 1 noiembrie 2016. Până atunci, pentru ca totul să fie în regulă de la bun început, vor fi adoptate normele pe care vor trebui să le respecte utilizatorii. Regulamentul urmează să fie votat în ședința Consiliului Local de miercuri, 31 august.

REGULI STRICTE, DAR DE BUN SIMȚ

Potrivit documentului, se vor putea înscrie în sistemul de bike-sharing persoanele cu vârsta peste 14 ani (cei sub 18 ani trebuie să aibă acordul părinților). Utilizatorii vor primi gratuit o cartelă magnetică ce îi va ajuta să împrumute, între orele 7.00 și 24.00, o bicicletă de la una dintre stațiile din oraș. Vehiculele pot fi utilizate doar atunci când vremea e favorabilă, pentru maximum două ore. Bicicletele pot fi predate la orice stație din oraș. Cei care nu returnează bicicleta după două ore vor avea cardul blocat pentru șapte zile, în cazul primei abateri, respectiv un an, la a doua abatere. Însă o întârziere de mai mult de 12 ore va fi interpretată ca suspiciune de furt, iar autoritățile locale vor sesiza organele competente să cerceteze fapta. De asemenea, cei care pierd vehiculul pe două roți vor fi obligați să plătească întreaga contravaloare, adică în jur de 2.500 de lei. Regulamentul interzice împrumutarea bicicletelor pentru transportul obiectelor care pot exploda sau al substanțelor toxice. De asemenea, bicicletele nu pot fi utilizate în curse și trebuie returnate în stare bună. Acestea sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le urmeze utilizatorii sistemului de bike-sharing. În cazul în care constănțenii care împrumută biciclete vor întâmpina probleme, vor putea să le semnaleze la un număr de telefon care va fi anunțat ulterior.

Citește și:

Când vor fi gata stațiile constănțene de închiriere a bicicletelor?

loading...

6 comentarii

hmm 16:42:43 / 28 August 2016
hmm

Au zis clar ca in Vara 2016. Acum spunem 1 Noiembrie? In ce an asta? 2017? 2018?

bicicleta 17:21:35 / 28 August 2016
Statii cu biciclete fara infrastructura pentru biciclete

Pentru aceste biciclete primaria trebuia sa dezvolte o infrastructura adecvata traficului cu bicicleta asa cum au dezvoltat alte state precum Danemarca,unde se circula in conditii de siguranta.Vor fi multe accidente si multe persoane ranite deoarece infrastructura nu este adecvata.

ion 22:40:07 / 28 August 2016
.....

Cu bicicletele din sistemul bike-sharing esti victima sigura daca nu circuli pe piste. In trafic ai nevoie de o bicicleta usoara, rapida, care poate accelera foarte repede ai care poate fi controlata usor in caz de ceva. Cum controlezi o bicicleta de 20 - 25 de kg, sau cum accelerezi in mai putin de o secunda, daca esti in mijlocul intersecției si vine spre tine o masina condusa de un bou care nu stie sa acorde prioritate? Cum zicea si cineva mai sus, vor fi multe accidente.

Ion 22:49:39 / 28 August 2016
Completare

Inca ceva: Daca s-a facut pista cu 2 sensuri pe Tomis, care e cu sens unic, poate ar fi bine ca la intersectie cu Stefan cel Mare sa se monteze un semafor pt pista de biciclete pe sensul dinspre primărie spre capitol. Cei care merg spre primărie au semaforul pt masini, dar cei care vin din sens trebuie sa se orienteze dupa cum asteapta masinile, sau dupa semaforul trecerii de pietoni.

Bossmann 04:10:47 / 29 August 2016
Stații pentru biciclete

Văd că faza cu rasismul nu ați mai abordat-o în acest articol, gen țiganii fac, dreg etc. ;(

Stef 23:24:41 / 29 August 2016
Pentru ion

Hai ca m-ai omorat, asta e ca cei care zic ca mulți cai sunt buni la o mașină pentru siguranță, că de multe ori accelerația i-a salvat din "situații dificile". Ideea e ce te face sa cauți în astfel de situații. Astea sunt biciclete de oraș, nu le trebuie altceva decât frâne decente și să fie rezistente.

Adaugă comentariul tău





NOTĂ: Te rugăm să comentezi la subiect. Sunt interzise atacurile la persoană, limbajul vulgar sau tendenţios şi postarea materialelor publicitare. Încălcarea acestor norme va fi sancţionată cu ştergerea imediată a comentariului.

Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.207 secunde