Consumatorul român, Hagi Tudose sau Moș Crăciun?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Leu slab, deficit mare - efectele secundare ale consumului

Consumatorul român, Hagi Tudose sau Moș Crăciun?

Economie 15 Decembrie 2015 / 15:44 703 accesări

Oficialul PwC Bogdan Belciu: „Din păcate, o parte a boom-ului consumist din 2016 va fi satisfăcută prin importuri. Asta pune presiune pe leu și adâncește deficitul“

Oficialul PwC Bogdan Belciu: „Din păcate, o parte a boom-ului consumist din 2016 va fi satisfăcută prin importuri. Asta pune presiune pe leu și adâncește deficitul“

Reducerea TVA și majorarea salariilor bugetarilor vor duce la o creștere notabilă a consumului, în 2016

Reducerea TVA și majorarea salariilor bugetarilor vor duce la o creștere notabilă a consumului, în 2016

TREND POZITIV Majorarea veniturilor populației și reducerea TVA vor alimenta o creștere susținută a consumului și în 2016, stimulând însă importurile. România trebuie să gestioneze cu prudență momentul, ca să nu revină la dezechilibrele dinaintea crizei, avertizează cei de la Pricewaterhouse Coopers (PwC). „În România, consumul creşte cu 6 - 7% anual. În condiţiile în care, începând cu 1 ianuarie 2016, se va reduce şi cota standard de TVA şi vor intra în vigoare majorări salariale semnificative în sectorul public, ne aşteptăm la un boom al consumului. Din păcate însă, o parte a acestui consum sporit va fi satisfăcută din importuri, ceea ce va adânci deficitul balanţei comerciale şi va pune presiune de depreciere pe moneda naţională“, spune oficialul PwC Bogdan Belciu. Potrivit celor de la PwC, ambele motoare ale cheltuielilor de consum (venitul real disponibil și rata de economisire) au influențat semnificativ recentul trend ascendent - plus 2 - 4% față de anul trecut (ca fapt divers, cifrele sunt o veste bună pentru retaileri, înaintea Sărbătorilor de Iarnă). „Cheltuielile de consum sunt fundamentale pentru companii (și pentru economii, în general), în multe dintre statele comunitare (România nu face excepție) consumul reprezentând două treimi din activitatea economică. De asemenea, consumul este principalul motor al veniturilor companiilor și influențează direct intențiile de angajare“, explică Belciu.

ȘI-N LUME, CA LA NOI În prezent, cele mai multe dintre țările analizate de PwC sunt într-un punct favorabil, în care venitul real disponibil al populației a crescut, iar rata de economisire a scăzut; Germania face excepție (pentru că-i Germania), cu o creștere a economisirii. Grecia și Italia rămân într-o situație dificilă, cu venituri mai mici și economii în scădere. „Ne așteptăm la o evoluție pozitivă a consumului în cele mai multe economii dezvoltate. Scăderi ar putea apărea în Rusia și Turcia, din cauza evenimentelor geopolitice. Nici Brazilia nu stă prea bine, având probleme economice mari“, conchid cei de la PwC.

Taguri articol


12