Cum poți face reclamație la Centrul European al Consumatorilor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ai luat țeapă de la o firmă din Europa?

Cum poți face reclamație la Centrul European al Consumatorilor!

Social 07 Februarie 2018 / 16:38 769 accesări

Dacă pleci în Uniunea Europeană, în vacanță sau cu treabă, dacă achiziționezi produse din altă țară europeană sau dacă pur și simplu călătorești cu avionul cu o companie europeană, alta decât compania românească, și ai probleme, atunci de problema ta se ocupă Centrul European al Consumatorilor din România.

Așadar, atunci când vrei să faci o reclamație poți să accesezi direct de pe telefon sau computer linkul acesta http://www.eccromania.ro/sesizari/ și să faci sesizarea direct în formular. Sau poți trimite un email pe adresa office@eccromania.ro Ne găsești și pe www.facebook.com/eccromania

ECC Romania se poate implica în soluționarea pe cale amiabilă numai a litigiilor transfrontaliere dintre consumatori – persoane fizice şi comercianți, nu şi a litigiilor transfrontaliere dintre doi consumatori – persoane fizice – sau dintre doi operatori economici.

În primă fază, consumatorul este rugat să ia legătura cu respectivul comerciant reclamat înainte de a transmite o reclamație către ECC Romania.

Consumatorul trebuie să atașeze la cazul transmis toate documentele doveditoare care susțin afirmațiile sale: contract, comandă, rezervare, factură, bilete, dovada plății (extras bancar), reclamaţia transmisă către comerciantul reclamat şi corespondența purtată cu acesta, după caz etc.

PROCEDURA PROPRIU ZISĂ

Centrul informează consumatorul asupra cuantumului compensaţiilor atunci când acestea sunt prevăzute de prevederile legale europene sau pot solicita consumatorilor să indice suma solicitată drept compensaţie/despăgubire de la comerciantul reclamat în funcţie de prejudiciul suferit, evaluarea acesteia aparţinând consumatorului. În principiu, Centrul Consumatorului preia cazul, îl analizează și, dacă toate condițiile sunt îndeplinite, îl transmite prin intermediul unei baze de date online către Centrul Comerciantului care va încerca să ajungă la o soluție pe cale amiabilă cu respectivul comerciant reclamat.

Apoi, consumatorul va fi informat asupra primirii reclamației sale în termen de maxim două zile lucrătoare de la momentul ajungerii acesteia la ECC Romania. În termen de maxim 10 zile lucrătoare de la momentul primirii, consumatorul va fi informat asupra rezultatului evaluării preliminare a cazului. Evaluarea preliminară poate duce la una din următoarele soluții: acceptarea cazului și introducerea acestuia în baza de date, respingerea motivată a cazului sau solicitarea de informații/documente suplimentare.

În cazul acceptării cazului consumatorul va fi informat asupra numărului de înregistrare, asupra drepturilor sale legale, precum și asupra procedurii propriu-zise de soluţionare a litigiului.

În cazul solicitării de informații/documente suplimentare, cazul va fi prelucrat numai după primirea acestora, în termen de maxim cinci zile lucrătoare. Dacă în termen de 30 de zile calendaristice de la solicitare consumatorul nu transmite informațiile/documentele solicitate, cazul va fi clasat, urmând a fi redeschis numai atunci când dosarul cazului va fi complet.

Consumatorul va fi informat asupra evoluției cazului său ori de câte ori vor apărea informații noi și, indiferent de situație, o dată pe lună. „Centrele Europene ale Consumatorilor ajută în fiecare zi cetăţenii în probleme concrete de consum transfrontalier şi contribuie la rezolvarea uşoară şi rapidă a disputelor. În cei 10 ani de activitate am primit peste 10.000 de solicitări de informare și am avut peste 4.000 de reclamații. 90.000 euro au fost recuperați doar în anul 2017 pentru consumatorii români și străini, iar aproximativ 75% din cazurile soluționate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor”, a declarat directorul ECC Romania, Irina Chirițoiu.



12