Cum sunt corectate întârzierile la eliberarea documentelor personalului medical

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cum sunt corectate întârzierile la eliberarea documentelor personalului medical

Sănătate 08 Iunie 2016 / 18:20 448 accesări

Pentru că existau o serie de reclamații referitoare la întârzierile înregistrate și neplăcerile provocate personalului medical la eliberarea certificatelor profesionale, Ministerul Sănătății (MS) a luat unele măsuri. Astfel, până în 15 iunie, toate Direcțiile de Sănătate Publică Județene (DPSJ) vor afișa pe site-ul propriu (la Constanța site-ul este www.dspct.ro): numele și prenumele persoanei responsabile pentru preluarea și gestionarea documentelor; numele și prenumele persoanei care poate înlocui persoana responsabilă pentru preluarea și gestionarea documentelor; biroul în care pot fi găsite persoanele de la punctele (1) și (2); orarul de lucru și numărul de telefon la care pot fi contactate persoanele de la punctele (1) și (2); DSP-urile vor fi obligate să respecte termenul de 5 zile lucrătoare în care trebuie să trimită dosarele la Ministerul Sănătății (MS); textul Ghidului privind documentele care se depun la Direcțiile de Sănătate Publică, precum și documentele emise de MS care pot fi eliberate prin DSP. ”În minister, la Direcția Generală Resurse Umane, Juridic și Contencios (DGRJC), orarul va fi ajustat în așa fel încât să permită cu prioritate preluarea apelurilor în intervalul orar 9-11, fără întreruperi cauzate de procesarea documentelor”, potrivit MS. De ce era nevoie de aceste măsuri? MS explică faptul că o mare parte a personalului medical se plânge - pe bună dreptate - de întârzieri la eliberarea diverselor certificate profesionale. ”Ministerul s-a sesizat și a analizat procedurile de depunere și procesare. A rezultat că una dintre probleme o reprezintă preluarea deficitară a dosarelor la DSP-uri. A doua problemă o reprezintă faptul că personalul din minister, în orarul de preluare a apelurilor telefonice, trebuia să facă și procesarea paralelă a dosarelor. Pentru a asigura un proces cât mai rapid și eficient, ministerul consideră că aceste două simple măsuri pot contribui la scurtarea perioadei de eliberare a certificatelor și, mai ales, să reducă numărul dosarelor care se întorc la solicitanți pentru completări”, explică MS. Pe termen mediu, MS caută soluții și pentru sporirea personalului din DGRJC, care este subdimensionat față de necesarul optim. Totodată, precizează specialiști din cadrul MS, informatizarea întregului proces și renunțarea la dosarele pe hârtie sunt opțiuni de luat în calcul. Până atunci, rămâne de văzut care vor fi efectele măsurilor luate!

Taguri articol


12