De ce riscăm să rămânem fără apă caldă și căldură?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pensionarii - cei mai corecți clienți

De ce riscăm să rămânem fără apă caldă și căldură?

Social 23 Noiembrie 2015 / 18:27 2250 accesări

Directorul general al RADET Constanța, Liviu Popa: ”Electrocentrale Constanța este nevoită să achite în avans gazele la Romgaz, de aceea face presiuni la RADET”

Directorul general al RADET Constanța, Liviu Popa: ”Electrocentrale Constanța este nevoită să achite în avans gazele la Romgaz, de aceea face presiuni la RADET”

Constănțenii riscă să rămână, în această iarnă, fără apă caldă și căldură dacă nu își vor plăti facturile la timp. Avertismentul a fost făcut de directorul general al RADET Constanța, Liviu Popa, care a subliniat faptul că este nevoie de sprijinul comunității pentru ca furnizarea agentului termic să fie continuă întreaga iarnă. ”RADET Constanța roagă consumatorii de energie termică să își achite factura la timp. Ne înclinăm în fața pensionarilor, cei mai corecți dintre clienții noștri. Cei care au probleme în achitarea facturilor și au acumulat debite sunt invitați să facă eșalonări astfel încât să nu fim puși în situația de a sista furnizarea căldurii pentru neplată”, a precizat Popa. Directorul a explicat că situația este provocată de un viciu de administrare la nivel național: producătorul de energie termică Electrocentrale Constanța este nevoit să achite în avans gazele la Romgaz, de aceea face presiuni la RADET să plătească în avans facturile. ”Noi facem toate eforturile să achităm către Electrocentrale, dar banii pe care îi dăm sunt cei pe care îi plătesc consumatorii la RADET. Municipalitatea a plătit în avans pentru subvenții pentru noiembrie și decembrie. Banii au ajuns la Electrocentrale, care va plăti facturile la utilități. Pentru a menține acest sistem, facem apel la toți consumatorii să își achite la timp facturile de energie termică”, a subliniat Popa. Astfel, în prezent sunt plătiți în avans 177.956.000 de lei către CET, față de facturile totale de 154 de milioane de lei emise de Electrocentrale Constanța.

ATENȚIE LA FACTURĂ! Constănțenii trebuie să știe că pe 23 octombrie a început furnizarea căldurii în oraș, iar factura pentru noiembrie va conține și perioada din octombrie în care s-a furnizat căldură.

DATORII Directorul comercial al RADET, Eugen Ionescu, a precizat că societatea are de recuperat de la constănțeni peste 20 de milioane de lei, însumând bani câștigați în instanță (4.500.000 de lei din 287 de titluri definitive), dar și bani pentru care RADET a deschis dosare rău-platnicilor, aflate în diferite faze procesuale (16.300.000 de lei de recuperat din 555 de dosare). Consumatorii care vor să verifice dacă asociația de care aparțin a plătit mai departe facturile către RADET Constanța pot să consulte topul datornicilor disponibil pe site-ul companiei (www.radet-constanta.ro). Și asociațiile debranșate pentru neplata facturilor ar putea avea căldură în această iarnă, dacă vor achita sumele litigioase conform hotărârilor instanțelor, iar acolo unde nu există o decizie a judecătorilor, să fie eșalonate potrivit unei înțelegeri între RADET și asociația de proprietari, iar facturile curente să fie achitate la zi.

Cum să ai o factură mai mică la căldură?

Pentru a reduce din costul pentru încălzirea în sistem centralizat, reprezentanții furnizorului de energie termică le recomandă constănțenilor să izoleze conductele din subsoluri care produc pierderi de căldură în detrimentul consumatorilor. ”În blocurile cu deconectări de la sistem este obligatorie repartizarea cotei comune către toate apartamentele, în conformitate cu prevederile Legii 325/2006, art. 38, punctul 2. Este total interzis să se aloce energia termică consumată în bloc doar apartamentelor rămase conectate, deoarece întreg blocul beneficiază de un aport de căldură”, precizează reprezentanții RADET. Consumatorii unei asociații care nu respectă prevederile legale pot apela la sprijinul furnizorului, care va depune plângeri contra celor care fac abuzuri. ”În Constanța am ajuns în situația în care încălzirea în sistem centralizat este mai ieftină decât cea cu centrală proprie de apartament, dacă socotim prețul gazului, al investiției de amortizat și al curentului electric consumat de aparat”, a precizat Popa. Totuși, abia în această situație discutăm despre o normalitate, ținând cont că centrala termică de apartament este privită în mod curent ca un lux, care îi permite consumatorului să aibă câtă căldură dorește în casă, independent de sistemul centralizat.

Costuri diferite la metrul cub de apă caldă? Iată de ce!

Directorul comercial al RADET, Eugen Ionescu, a explicat de ce costul metrului cub de apă caldă este diferit între asociațiile de proprietari și chiar între două blocuri care aparțin aceleiași asociații. Astfel, prețul diferă în funcție de valorile de la gigacalorimetrele blocurilor, care înregistrează atât energia termică furnizată, cât și volumul de apă folosit la încălzire. Gigacaloriile consumate la nivelul blocului se împart la metrii cubi de apă încălzită consumată pentru a determina costul metrului cub de apă încălzită de RADET. ”Așa că în funcție de pierderi, de volumul de apă înregistrat, dar și de temperatura la care este livrat agentul termic care influențează cantitatea de energie înmagazinată este stabilit prețul metrului cub de apă caldă”, a spus Ionescu.

Taguri articol


12
Pagina a fost generata in 0.1373 secunde