Dezastrul de la simularea Bacalaureatului, tratat cu... indiferență?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aceleași măsuri, aceleași rezultate slabe

Dezastrul de la simularea Bacalaureatului, tratat cu... indiferență?

Educație 29 Martie 2016 / 17:20 862 accesări

Inspectorul școlar general al ISJ Constanța, prof. Gabriela Bucovală: ”În fiecare unitate de învățământ se va stabili un program de activități remediale, pentru a pregăti elevii conform programei pentru examenele naționale”

Inspectorul școlar general al ISJ Constanța, prof. Gabriela Bucovală: ”În fiecare unitate de învățământ se va stabili un program de activități remediale, pentru a pregăti elevii conform programei pentru examenele naționale”

După ce simulările examenelor naționale au arătat că elevii constănțeni și de a VIII-a, și de a XII-a sunt slab pregătiți, cadrele didactice și reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Constanța au gândit un plan de acțiune pentru îmbunătățirea rezultatelor până la examene. Totuși, măsuri de acest fel au fost aplicate în fiecare an după simulările naționale, însă rezultatele anuale nu arată mari îmbunătățiri ale performanțelor tinerilor. Asta și pentru că notele nu se trec în catalog, așa că elevii nu își dau interesul pentru acest examen și fie nu se pregătesc, fie nu se prezintă deloc la simulări. Ba mai mult decât atât, unii și-au încercat norocul la... copiat. Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Constanța a organizat o conferință de presă în care a prezentat planul de măsuri pentru remedierea rezultatelor de la simulare și pregătirea examenelor naționale.

ȘEDINȚE PESTE ȘEDINȚE Astfel, în perioada următoare vor avea loc întâlniri comune cu părinții elevilor aflați în clase terminale, profesorii de specialitate și diriginții claselor, pentru a se stabili cum se pot îmbunătăți rezultatele elevilor. Alte ședințe vor fi organizate pentru a-i informa pe părinți despre cum se ”îngrașă porcul în ajun” de examen. Totuși, profesorii diriginți știu că la toate ședințele participă de cele mai multe ori doar părinții ai căror elevi nu au mari probleme la școală. ”În fiecare unitate de învățământ se va stabili un program de activități remediale, pentru a pregăti elevii conform programei pentru examenele naționale. În paralel cu acest program, propunem susținerea unor activități de pregătire psihologică pentru examene, pe teme precum managementul emoțiilor, managementul învățării, comunicare, competențe esențiale pentru reușita la un examen”, a declarat inspectorul școlar general al ISJ, prof. Gabriela Bucovală. Problema este că, în fiecare an, elevii care ar avea cea mai mare nevoie de ore suplimentare la disciplinele de examen sunt cei care absentează cel mai mult. Întrebată dacă este de acord cu trecerea notelor de la simulare în catalog, aceasta a oferit un răspuns evaziv. ”Trecerea notei în catalog ar putea să fie un stimul pentru elevi, însă, pe de altă parte, nu știu dacă este eficient ca această notă de la simulare să devină o sperietoare și să ajungem la un absenteism mai mare de la această testare”, a precizat prof. Bucovală.

MONITORIZARE ȘI INSPECȚII LA ȘCOLI De asemenea, ISJ va monitoriza școlile cu rezultate slabe la simulările examenelor naționale, precum și pe cele care înregistrează diferențe mari între rezultatele obținute la examenele naționale și evaluarea din școală și va face inspecții școlare de specialitate pentru consilierea, îndrumarea și controlul pregătirii pentru examenele naționale. ”Considerăm că mai este ceva timp pentru a asigura o activitate de pregătire remedială pentru cei cu rezultate slabe și, cu concursul elevilor, cu dorința lor de a progresa, pentru că este extrem de important acest lucru, sperăm la rezultate mai bune la examenele propriu-zise, așa cum de altfel s-a întâmplat și în anii trecuți”, a afirmat prof. Bucovală. Deși ministrul Educației, Adrian Curaj, a făcut o recomandare ca, în luna mai, inspectoratele școlare să mai efectueze o simulare, la Constanța încă nu s-a stabilit încă dacă va fi organizată o verificare la nivel de județ, la o dată fixă, sau dacă se va lăsa la latitudinea unităților școlare organizarea unor noi simulări. ”Problema este și timpul disponibil. Urmează o perioadă extrem de aglomerată, iar luna mai, pentru elevii în anul terminal, înseamnă finalul anului școlar, se pregătesc de probele de competențe, au examenul de certificare mulți dintre ei, așa că la începutul lunii mai ar fi un moment mai favorabil pentru organizarea acestei simulări”, a precizat inspectorul școlar general.

Taguri articol


12