Dezbatere cu scântei pe tema Master Planului Portului Constanța

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Dezbatere cu scântei pe tema Master Planului Portului Constanța

Social 03 Iunie 2016 / 17:26 985 accesări

O nouă dezbatere publică privind definitivarea raportului de mediu pentru Master Planul Portului Constanța a avut loc vineri după amiază, 3 iunie, cu participarea reprezentanților portuarilor, sindicatelor din port, dar și ai ONG-urilor de mediu. La dezbaterea publică privind raportul de mediu al strategiei de dezvoltare a portului pentru următorii 30 de ani s-a iscat un adevărat scandal. Unii dintre participanți s-au plâns de impactul pe care strategia de dezvoltare a portului îl va avea asupra mediului, fiind de părere că de la ultima dezbatere publică nu s-au făcut modificări majore asupra raportului. Reamintim faptul că Agenția pentru Protecția Mediului Constanța a luat decizia refacerii raportului de mediu, în urma dezbaterii publice care a avut loc în februarie și a observațiilor instituției. Potrivit reprezentanților Agenției, în raportul de mediu al Master Planului nu erau stabilite obiectivele de mediu, nu au fost analizate alternativele propuse pentru fiecare proiect în parte și nu este tratat corespunzător capitolul privind sănătatea populației. ”Pe baza constatărilor Agenției pentru Protecția Mediului am adus modificări asupra raportului, am discutat în două grupuri de lucru și s-a constatat că poate avea loc dezbaterea. Master Planul ajută conducerea Portului în luarea deciziilor și e important în obținerea fondurilor europene, de aceea dorința noastră e să se finalizeze cât mai repede”, a precizat reprezentantul consultantului pe probleme de mediu IPTANA (fostul Institut de Proiectări Transporturi Auto, Navale și Aeriene), Valeria Gatu. Reprezentanți ai ONG-urilor au spus că sunt de acord cu dezvoltarea economică a portului, dar fără ca aceasta să aibă un impact semnificativ asupra mediului. ”Nu pot să fiu de acord cu acest raport de mediu nici în această fază. El este un raport slab, care nu reflectă realitățile din punct de vedere al mediului, nu îndeplinește cerințe esențiale și e doar cosmetizat", a spus președintele Uniunii Practicienilor pentru Protecția Mediului, Traian Petrescu. Nici reprezentanții Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța nu susțin raportul de mediu al Master Planului Portului, cel puțin în forma în care a fost prezentat. De asemenea, ei au precizat că sunr nemulțumiți de felul în care sunt investiți banii în Portul Constanța, care a înregistrat un profit semnificativ în 2015. ”Putem spune că este o rușine, în momentul în care în port sunt atât de multe probleme nerezolvate, să ne înregistrăm cu un profit atât de mare. Lucrurile ar fi trebuit să fie redirecționate către investiții, să vină în sprijinul operatorilor portuari, al investitorilor de pe platforma portuară, să putem atrage cât mai multe afaceri benefice”, a precizat vicepreședintele CCINA, Andrian Mihei. Totodată, participanții la dezbatere și-au exprimat nemulțumirea că cei care au întocmit documentul nu au purtat discuții cu operatorii portuari, iar tocmai de acolo pleacă și nemulțumirile oamenilor. Propunerile celor prezenți vor fi analizate de către Agenția pentru Protecția Mediului Constanța, iar în termen de 30 de zile, raportul de mediu va primi sau nu avizul favorabil.Operatorii portuari, aprigi contestatari ai Master Planului Portului, spun că dacă documentul va primi aviz favorabil, își vor căuta dreptatea în instanță.

Taguri articol


12