Elevii constănțeni „fură“ meserie de la spanioli și portughezi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiect Eramus la Medgidia Elevii constănțeni „fură“ meserie de la spanioli și portughezi
Educație 10 Aprilie 2018 / 17:25 289 accesări 0 comentarii

Aproape 30 de elevi din Medgidia au avut sau vor avea posibilitatea să-și lărgească orizonturile doar participând la un stagiu de practică printre colegii lor din Spania și Portugalia. Ca în fiecare an școlar, și anul acesta, Liceul Tehnologic Dragomir Hurmuzescu din Medgidia a demarat un nou proiect Erasmus+. Proiectul implementat în anul școlar 2017-2018 se adresează unui grup format din 28 de elevi de liceu și școala profesională. Mobilitatea elevilor din cadrul proiectului este organizată în două fluxuri. În perioada 5-23.03.2018 s-a realizat mobilitatea în Portugalia, iar în intervalul 6-26.05.2018 va fi cel în Spania.

În cadrul fluxului 1 din cadrul proiectului, au participat la mobilitatea din Barcelos-Portugalia, 10 elevi de la domeniul electric, calificarea Tehnician în instalații electrice. Stagiul de formare a fost realizat în parteneriat cu organizația de primire Ferreirolux și organizația intermediară Associação Intercultural Amigos da Mobilidade – Portugalia. Pregătirea practică s-a realizat timp de trei săptămâni, la una din companiile de profil cu un nivel tehnologic ridicat din Barcelos, evidențiind astfel cât de importantă este pregătirea practică în perspectiva dezvoltării dimensiunii europene a formării de competențe. În cadrul stagiului de formare cei 10 elevi au desfășurat zilnic activitățile prevăzute în Acordul de formare, în baza căruia au fost parcurse unitățile de competență și elementele de conținut pentru modulul Circuite electronice. „În domeniul curriculum-ului elevii noștri s-au pregătit eficient deoarece mobilitatea transnațională i-a condus în direcția creșterii nivelului de calificare, a realizării competențelor profesionale la standarde europene. Tototdată, la finalizarea studiilor vor avea un acces mai ușor pe piața muncii și vor fi obișnuiți cu pregătirea pe tot parcursul vieții pentru adaptarea la nevoile unei economii în continuă schimbare. Prin mobilitatea transnațională elevii noștri au realizat o parte importantă a pregătirii practice în condițiile unor tehnologii avansate, puse la dispoziție de un agent economic european, asigurându-se astfel transferul de bune practici. Această mobilitate le-a asigurat pregătirea profesională dar și îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea unor atitudini și comportamente de lucru în echipă, și de cetățenie activă în spirit european“, a precizat responsabilul proiectului Erasmus, prof. Georgeta Prică.



Pagina a fost generata in 0.1454 secunde