Falimentul, principalul client al cafenelelor românești

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Falimentul, principalul client al cafenelelor românești

Economie 19 Septembrie 2017 / 15:22 1980 accesări
Șase din zece baruri, restaurante și cafenele dau faliment în primele nouă luni de funcționare

Șase din zece baruri, restaurante și cafenele dau faliment în primele nouă luni de funcționare

Șase din zece restaurante, baruri și cafenele din România intră în faliment în primele nouă luni de la deschidere, iar opt din zece în primii cinci ani de funcționare, atrage atenția Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA). Situația este cu atât mai îngrijorătoare cu cât suntem pe ultimul loc în clasamentul european al cheltuielilor la restaurante sau cafenele, ca procentaj din veniturile unei gospodării (1,1%, față de 6,8% cât este media comunitară). „Nu mai putem face lucrurile după ureche! Educația și formarea continuă reprezintă singura rezolvare a problemei lipsei de personal calificat din industrie și a combaterii managementului defectuos. Resursa umană este singura care poate, într-adevăr, să contribuie cu ceva. Iar un plan de business adaptat la realitatea economică românească este singurul care îți poate oferi un viitor predictibil. De aceea, antreprenorii din HORECA trebuie să investească mai mult în obținerea de know-how“, spune președintele HORA, Dragoș Petrescu. El avertizează că economia românească se îndreaptă către o criză acută de personal calificat, în condițiile în care numărul locurilor de muncă vacante aproape s-a dublat, de la 38.625, în 2009, la 59.753, în 2016 - „Principala cauză pentru această întreagă situație o reprezintă lipsa educației și profesionalizării din industrie“.

Taguri articol


12